شیائومی ردمی 3 پرو

هنوز هم شیائومی ردمی 3 در لیست بهترین گوشی های 5 اینچی هوشمند قرار دارد، اما اگر به دنبال یک گوشی سریع تر با رم و حافظه ی داخلی بیشتر، کیفیت بالا تر همراه با فناوری حسگر اثر انگشت هستید قبل از رفتن به سراغ شیائومی ردمی 6، کارشناسان مجله ماه، شیائومی ردمی 3 پرو ( Xiaomi Redmi 3 pro ) را به پیشنهاد می کنند. این گوشی تنها با 30 % افزایش قیمت نسبت به مدل پایین تر خود به بازار عرضه شده است. جهت بررسی این گوشی و سری گوشی های دیگر شیائومی مانند شیائومی می 3 با ما همراه باشید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی 3 پرو

  • جنس بدنه: قاب، آلومینیومی و در بالا و پایین پلاستیک مات
  • نمایشگر: 5 اینچ IPS LCDبا رزولوشن 1080* 720
  • پردازشگر: Snapdragon 616
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسلی
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسلی
  • حافظه رم: 2 گیگابایتی با حافظه ی داخلی 16 گیگابایت و 3 گیگابایتی با حافظه ی داخلی 32 گیگابایت قابلیت نصب کارت حافظه: دارد
  • باتری: 4100 میلی آمپر غیر قابل جابه جایی با قابلیت شارژ سریع
  • قابلیت نصب دو سیم کارت: دارد
  • اتصالات: WIFI، رادیو FM، بلوتوث، GPS

طراحی شیائومی ردمی 3 پرو

شیائومی ردمی 3 پرو با ابعاد 8.5*69.9*139.3 میلی متر و وزن 144 گرم با طراحی بی نظیر لبه های منحنی و در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری تیره به بازار عرضه شده است. قاب این گوشی از جنس آلومینیوم است که در بالا و پایین برای آنتن دهی بهتر از پلاستیک استفاده شده است. اندازه ی این گوشی طوری طراحی شده که به راحتی با یک دست می توان آن را نگه داشت. طبق روال تمام گوشی های ساخت شرکت شیائومی این گوشی نیز در یک جعبه ی سفید رنگ همراه با یک شارژر Micro USB بدون هیچ لوازام جانبی به مشتری عرضه می شود.

حسگر اثر انگشت و لنز 13 مگاپیسکل دوربین اصلی همراه با فلش LED در پشت گوشی، در قسمت جلوی ردمی 3 پرو لنز دوربین سلفی و دو سنسور در بالای صفحه نمایش، دکمه ی Home و بازگشت در پایین و در سمت چپ اسلات سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد که می توان از دو سیم کارت هم زمان و یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی استفاده کرد. همچنین در سمت راست دکمه تغییر ولوم و پاور، در بالا جک 3.5 میلی متری هدفون، IR Blaster و در پایین پورت Micro USB و میکروفون اصلی را مشاهده می کنیم.

طراحی شیائومی ردمی 3 پرو

صفحه نمایش شیائومی ردمی 3 پرو

نمایشگر 5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080*720 پیکسل و 294 پیکسل در هر اینچ و رعایت استاندارد RGBطوری طراحی شده که به راحتی می توان با آن به تماشای فیلم پرداخت و یا بدون خسته شدن چشم بازی کرد. می توان با توجه به شرایط محیطی که در آن هستید از نور صفحه متناسب بهره برد.

کیفیت و شفافیت رنگ ها به نظر قابل قبول است و کنتراست تصویر در حد عالی است و شفافیت آن نظر هر ببینده ای را جذب می کند. معمولا چنین کنتراست و کیفیتی از نمایشگر های LCD بعید به نظر می رسد. نمایشگر این گوشی بر خلاف سری های قبل ردمی تمایل به رنگ های گرم دارد که همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت رنگ نمایشگر شده. است.

عملکرد این گوشی در فضای بیرون و در برابر نور خورشید بسیار قابل قبول است و می توان بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد. هم چنین در محیط های تاریک تصویر را روشن تر می کند تا جزئیات بهتر دیده شود.

پردازشگر شیائومی ردمی 3 پرو

شیائومی ردمی 3 پرو توسط یک پردازشگر Snapdragon 616 هشت هسته ای کار می کند. سیستم عامل نصب شده روی این گوشی MIUI 7.3 ساخت شرکت شیائومی است که از اندورید 6.1 به بالا را به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین شیائومی ردمی 3 پرو از اینترنت نسل 3 نیز پشتیانی می کند.

ویژگی های شیائومی ردمی 3 پرو

یکی از خصوصیات خوب Redmi 3 pro، ارائه ی دو نوع رم از جمله 2گیگابایتی با حافظه ی داخلی 16 گیابایت و 3 گیگابایتی با حافظه ی داخلی 32 گیگابایت است که قابلیت نصب کارت حافظه تا 128گیگابایت را نیز دارد. این گوشی هم چنین دارای حسگر اثر انگشت بسیار حساس و سریع می باشد.

رابط کاربری ردمی 3 پرو این قابلیت را به کاربر می دهد که هم زمان از دو میز کار در گوشی بهره ببرد. به این صورت که از هر برنامه کاربردی دو نسخه با دو کاربری متفاوت داشته باشد. برای مثال از برنامه وات ساپ می توان دو نسخه با دو شماره کاربری متفاوت در گوشی خود داشت.

از اتصالات دیگر این دستگاه می توان به نرم افزار به روز wifi direct، wifi، GPS، رادیو FM و بلوتوث 4.1 اشاره کرد. برای انتقال داده های حافظه ی داخلی به دیگر رسانه ها نیز از کابل USB استفاده می شود. همان طور که در سری های قبل گوشی های هوشمند ساخت این شرکت مانند شیائومی می 8 اشاره شد، از نرم افزار IR Blaster می توان برای کنترل لوازم خانگی مثل تلویزیون بهره برد که شیائومی ردمی 3 پرو هم از این قابلیت بی بهره نیست.

شرکت شیائومی در این گوشی عیب سری های قبل در مورد کیفیت اسپیکر را بر طرف کرده که این کار باعث واضح بودن صدا هنگام در دست داشتن گوشی می شود. کیفیت صدا حتی در ولوم بالا نیز قابل قبول به نظر می رسد و صدای زنگ به خوبی به گوش می رسد. این اشکالات و سایر اشکالات مشابه نیز در سری جدید شیائومی برطرف شده که ما شما را دعوت می کنیم تا مقاله شیائومی ردمی 6 را نیز مطالعه کنید.

دوربین شیائومی ردمی 3 پرو

دوربین اصلی ردمی 3 پرو، 13 مگاپیکسلی و مجهز به یک فلش LED و یک سیستم فوکوس عالی است. این دوربین مجهز به حالت HDR، پانورما، فلش، حالت منظره یاب و ضبط ویدئو می باشد. کیفیت و شفافیت عکس ها با این دوربین عالی است، جزئیات واضح تر نشان داده شده و از کنتراست خوبی برخوردار است. میزان تعادل رنگ سفید نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی سری های قبل این شرکت بهتر شده و عکس هایی که در محیط های تاریک حتی بدون استفاده از حالت HDR گرفته شده، باعث شگفتی کاربران است. در صورت فعال بودن حالت HDR عکس هایی با کیفیت و شفافیت بالا تر به شما ارائه می شود که قطعا یکی از بهترین عکس ها در نوع خود می باشد.

همان طور که قبلا توضیح داده شد، پانورما حالتی است که عکس در طول یه خط و پشت سر هم گرفته می شود. گرچه شیائومی ردمی 3 پرو نیز قابلیت گرفتن عکس های پانورما را دارد، اما عکس های گرفته شده با این حالت کیفیت بسیار ضعیفی دارند.دوربین شیائومی ردمی 3 پرو

دوربین جلو 5 مگاپیکسلی و مجهز به فلش LED و سیستم فوکوس عالی است. عکس های گرفته شده با دوربین جلو این گوشی بسیار با کیفیت و میزان کنتراست بالا است. در کل با توجه به قیمت بسیار مناسب این گوشی عملکرد دوربین ها در مقایسه با دوربین های این رده بسیار خوب و قابل قبول است.

دوربین Redmi pro3 قابلیت ضبط ویدئو 1080 پیکسل 30 فریم بر ثانیه را دارد. ویدئوهای ضبط شده با این دوربین دارای کیفیت خوبی هستند ولی صدای ویدئو زیاد قابل قبول کاربران به نظر نمی رسد.

باتری شیائومی ردمی 3 پرو

ردمی 3 پرو دارای یک باتری 4100 میلی آمپر قدرتمند بدون جابه جایی با قابلیت شارژ سریع است که برای یک گوشی با این ابعاد بسیار کارآمد می باشد. باتری این گوشی از آزمون های ما سربلند بیرون آمده طوری که در صورت استفاده متوسط روزانه که شامل برقراری تماس، استفاده از پیام رسان و دیدن ویدئو هایی کوتاه می باشد، تا چهار روز می توان بدون شارژ مجدد از باتری استفاده کرد.

معایب شیائومی ردمی 3 پرو

از نظر مجله اینترنتی ماه طراحی گوشی به صورتی است که به شما این امکان را نمی دهد که هم زمان از دو سیم کارت و کارت حافظه ی جانبی استفاده کنید. شما می توانید یا از دو سیم کارت هم زمان و یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه بهره ببرید و این یک نقص بزرگ محسوب می شود. متاسفانه این شرکت هنوز از شیشه نمایشگر ضد خش و ضد ضربه استفاده نکرده حتی در مدل هایی که طرفداران زیادی دارند مانند مدل Xiaomi note 4x و توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پنل شیائومی ردمی 3 پرو یک محافظ صفحه نمایش برای آن تهیه کنید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید