روش خانگی سفیدی و شادابی پوست

تقریبا همه زنان و درصد قابل توجهی از مردان، به دنبال یافتن راه حل هایی هستند تا با کمک آن، پوستی شاداب و سفید ، صاف تر و زیباتر داشته باشند. از آن جایی که معمولا خرید محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت و مرغوب به دلیل قیمت بالای آنها، در برخی موارد چندان در اولویت نیست، امروز قصد داریم تا با یک سری راهکارهای ساده و در واقع روش خانگی سفیدی و شادابی پوست ، شما را در حفظ سلامت پوست و از بین بردن تیرگی های آن، کمک کنیم.

برای یافتن راه حلی مناسب جهت شفاف سازی و روشن تر کردن رنگ پوست ، ابتدا باید علت تیرگی را پیدا کنیم. یعنی ابتدا باید مشخص شود که چه عامل یا عواملی منجر به تیرگی پوست می شود. پس مجله سلامت ماه را در ادامه دنبال کنید.

روش خانگی رفع تیرگی و سفید شدن پوست

اصلی ترین عامل تیرگی پوست، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید است، به ویژه در افرادی که به دلیل موقعیت شغلی، ساعات زیادی را در خارج از منزل سپری می کنند. علاوه بر این، تغییرات هورمونی و واکنش های آلرژیک به برخی مواد نیز می تواند از دیگر علل تیره شدن پوست باشد.

هورمون های بارداری، هورمون مرتبط با استرس، هورمون های ترشح شده از غدد لنفاوی، پرکاری تیروئید و هورمون های موجود در داروهای ضد بارداری، همگی از آن دسته هورمون هایی هستند که مستقیما بر تغییر رنگ پوست تاثیرگذار می باشند. به جز موارد گفته شده، عوامل ژنتیکی، محیط زندگی، کمبود برخی ویتامین ها و املاح در بدن و برخی بیماری های زمینه ای، می تواند موجب تیرگی پوست شود.

روش خانگی سفیدی و شادابی پوست با مواد طبیعی

روش خانگی سفیدی و شادابی پوست با مواد طبیعی

اگرچه تحقیقات انجام گرفته در مورد تاثیر آب نارگیل بر سفیدی پوست، هنوز چندان به اثبات نرسیده، اما برخی افراد از نتیجه مصرف آن، رضایت کافی داشته اند. برای استفاده از خواص این مایع، می بایست پارچه ای نخی را درون آب نارگیل خیس کرده و به مدت چند ساعت روی پوست صورت، دست یا هر قسمتی از بدن که مایلید، قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید. جهت حصول نتیجه بهتر، می توان این کار را هر روز تکرار کرد. نوشیدن مایع میوه نارگیل نیز، ضمن حفظ رطوبت بدن، به سفیدی و شادابی بیشتر پوست کمک می کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا

همه ما در مورد خواص گیاه آلوئه ورا در شادابی و زیبایی پوست ، آگاهی داریم. به گفته محققان، ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این گیاه، به حفظ رطوبت، شادابی و جوانی پوست کمک کرده و قادر است تا تیرگی پوست را برطرف کند.

برای استفاده از خواص آلوئه ورا به عنوان روش خانگی سفیدی و شادابی پوست ، کافی است مقداری از ژل موجود در ساقه را جدا کرده و آن را بر روی پوست قرار دهید و پس از خشک شدن ژل، پوست را با آب ولرم شست و شو دهید. این کار را 4 بار در روز می توان انجام داد. بهتر است به منظور دریافت نتیجه بهتر، ژل طبیعی را استفاده کرده و از تهیه ژل های آماده موجود در داروخانه ها خودداری کنید.

قرار دادن سیب زمینی بر روی پوست

دیگر روش خانگی سفیدی و شادابی پوست که کم هزینه است و طرفدار زیادی دارد، قرار دادن سیب زمینی بر روی پوست است. آب خارج شده از سیب زمینی هنگام برش زدن آن، سرشار از ویتامین سی است، به همین دلیل برخی افراد معتقدند که سیب زمینی در درمان تیرگی پوست بسیار موثر است. برای استفاده از خواص این سبزی، کافی است یک عدد سیب زمینی را برش داده و آن را روی پوست تیره بکشید، سپس بعد از گذشت 15 دقیقه، پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

رفع تیرگی و سفید کردن پوست با کرم

اگر پوست تیره ای دارید، در انتخاب محصولات آرایشی دقت زیادی داشته باشید. به طور کلی در شرایط ویژه، مثل زمانی که قصد رفع تیرگی پوست و سفید کردن آن را دارید، استفاده از هر محصولی، صحیح نیست. زیرا در مواردی عوارض جانبی برخی از آنها، بسیار بیش از فوایدشان خواهد بود. اگر به دنبال روش خانگی سفیدی و شادابی پوست هستید، تا حد ممکن، از کرم های دارای ترکیبات طبیعی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که تقریبا همه محصولات آرایشی روشن و سفید کننده پوست ، ملانین پوست را کاهش داده و آسیب پذیری پوست در برابر نور خورشید را زیاد می کند.

از آن جایی که نور خورشید یکی از اصلی ترین علل تیرگی پوست است، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت منظم، یکی از موثرترین روش ها در حفظ شفافیت و جوانسازی و شادابی پوست است. حتی در روزهای ابری نیز استفاده از ضد آفتاب ضروری است، به خصوص زمانی که در حال به کارگیری روش های متعدد جهت سفید شدن پوست هستید.

اطلاعات بیشتر در مورد استفاد از کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته !؟

نوشیدن آب بهترین روش خانگی سفیدی و شادابی پوست

رطوبت از اساسی ترین ارکان حفظ شادابی و سلامت پوست است. زمانی که بدن دچار خشکی شود، پوست آسیب پذیرتر خواهد بود و حتی امکان تیره شدن آن زیاد است. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز، بسته به میزان فعالیت بدنی و تعریق، ضروری است. میتوان برای تغییر مزه آب و افزایش میل به آن، از طعم دهنده های طبیعی مثل لیمو نیز استفاده کرد. مصرف مایعات و یا مواد طبیعی آبدار، از بهترین راه های آبرسانی به پوست برای حفظ طراوت و سفیدی آن است.

ماسک های طبیعی برای سفید کردن پوست صورت

ماسک پرتقال و ماست ؛ پرتغال نمونه ای از مرکبات است که معمولا در هر خانه ای یافت می شود و به دلیل داشتن ویتامین سی در ترمیم پوست بسیار موثر است. چند حلقه پرتقال خشک شده را پودر کنید و با یک یا دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کرده و 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. برای کسب نتیجه بهتر، می توانید این روش خانگی سفیدی و شادابی پوست را هر روز تکرار کنید.

ماسک های طبیعی برای سفید کردن پوست صورت

ماسک صورت گوجه فرنگی، جو و ماست

لیکوپن اصلی ترین ترکیب موجود در گوجه فرنگی است که در برطرف کردن اختلالات پوستی، از جمله تیرگی پوست، بسیار موثر است. ماست و جو نیز که از مواد شناخته شده در حفظ شادابی و سلامت پوست هستند. ترکیب این مواد با یکدیگر، روشی است مناسب جهت سفید کردن پوست و حفظ زیبایی آن. برای تهیه این ماسک، باید یک عدد گوجه فرنگی را له کرده و آب و مقداری از گوشت آن را با یک قاشق جو آسیاب شده و یک قاشق ماست مخلوط کنید. سپس آن را 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم، شست و شو دهید.

ماسک شیر، آبلیمو و عسل

لیمو سرشار از ویتامین سی ، ویتامینی که وجود آن برای داشتن پوستی شفاف و روشن، لازم است. به علاوه لیمو تولید ملانین را در پوست افزایش می دهد، ماده ای که تاثیر نور خورشید را بر پوست، خنثی می کند. آبلیمو را با مقداری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و پوست را به مدت 15 دقیقه با آن ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا محلول بر روی پوست خشک شود. پس از چند دقیقه می توانید پوست را با آب بشویید.

ماسک کدو سرشار از آنتی اکسیدان برای پوست

کدو از سبزیجات آنتی اکسیدانی است که در کنار منابع غنی ویتامین ای و آ در شفاف سازی و سفید کردن پوست بسیار موثر است. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، آنتی اکسیدان ها از مهمترین مواد غذایی موثر در سلامت پوست به حساب می آیند که در غذاهای متعددی یافت می شوند. پوره کدو را با یک قاشق عسل و مقداری شیر جهت رقیق کردن آن، مخلوط کرده و دو بار در روز بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا 15 دقیقه باقی بماند. سپس با آب این ماسک را بشویید.

مخاطبان عزیز مجله اینترنتی ماه در نظر داشته باشید که مطالب فوق همگی بر اساس تحقیقات و از منابع معتبر بین المللی گردآوری شده اند، پس بهترین گزینه برای رفع تیرگی و استفاده به عنوان روش خانگی سفیدی و شادابی پوست است. یادمان باشد که تاثیر مواد شیمیایی هرچند هم که آشکار و زودبازده باشند، اما نتایج مخرب دراز مدتی را از جمله مانند سرطان پوست ، در پی دارند.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)