بهترین راه های آبرسانی به پوست

پوست علاوه بر اینکه بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهد و توجه به آن مستقیما با سلامت بدن در ارتباط است، نقش مهمی در حفظ زیبایی ظاهری دارد. در واقع در برخورد با دیگران، اولین چیزی که به چشم خواهد آمد، پوست و وضعیت آن است. خشکی پوست یکی از بدترین و آزار دهنده ترین مشکلاتی است که به ویژه در برخی فصول، بیشتر گریبانگیر افراد می شود. آلودگی هوا، نامناسب بودن آب، مصرف برخی غذاها، قرار گرفتن در محیط های خاص و استفاده از شوینده ها و تماس مستقیم دست با آنها، از جمله مواردی هستند که نه تنها پوست دست، بلکه قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشکی می شود. بهترین راه های آبرسانی به پوست و موارد دیگر همچون درمان آفتاب سوختگی پوست که منجر به خشکی پوست می شود را می توانید در مجله اینترنتی ماه مطالعه نمایید.

 خوشبختانه ایجاد رطوبت در پوست، کار چندان دشواری نیست و با ارائه چند روش و راهکار ساده می توان رطوبت را به پوست بازگردارند.

بهترین راه های آبرسانی به پوست بدن

پوست یکی از ارگان های اصلی بدن محسوب می شود که مانند دیگر قسمت ها دارای سلول های متعدد است. این سلول ها برای عملکرد بهتر نیاز به رطوبت و آب کافی دارند. یکی از ساده ترین و بهترین راه های آبرسانی به پوست و افزایش رطوبت آن، نوشیدن آب به میزان کافی است. البته راه های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شست و شوی صورت با شوینده های مخصوص

بهتر است قبل از شستن صورت با آب و صابون، ابتدا با یک پنبه و مقداری ژل شست و شوی صورت، آلودگی یا مواد آرایشی را از سطح پوست پاک کرده و سپس اقدام به استفاده از آب کنید. در این حالت صورت تمیزتر شده و وجود آلودگی بر روی پوست موجب خشکی نمی شود.

از بین بردن سلول های مرده

بهتر است هر روز اقدام به از بین بردن سلول های مرده بر روی پوست کنید زیرا انجام دادن این کار یکی از  بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد. با استفاده از یک مسواک نرم یا برس مخصوص، می توان سلول های مرده پوست را از بین برد. وجود این لایه ها بر روی پوست، مانع از رسیدن اکسیژن کافی به پوست شده و خشکی پوست را به وجود می آورد. البته اگر پوست حساسی دارید در انتخاب نوع وسیله و ماده از بین برنده سلول های مرده دقت زیادی داشته باشید، زیرا این کار خود می تواند موجب تشدید حساسیت پوست شود.

دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد. برای انتقال رطوبت کافی و مستقیم به پوست، باید هر صبح و شب از مرطوب کننده ها استفاده کنید. نوع مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوست شما باشد. شب و قبل از خواب، لایه ی مرطوب کننده ضخیم تری بر روی پوست قرار دهید تا در طول شب رطوبت پوست از بین نرود. استفاده از کرم های بر پایه روغن های گیاهی در صورتی که پوست چربی نداشته باشید، بهترین گزینه است.

دوبار در هفته از ماسک آبرسان پوست صورت استفاده کنید

یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست استفاده از ماسک آبرسان می باشد. ماسک های کاغذی و ژله ای بسیاری در بازار موجود است که مستقیما بر روی پوست قرار گرفته و رطوبت کافی به پوست می بخشد. این ماسک ها به طور کامل کل صورت به جز چشم ها و دهان را می پوشاند. ماسک را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس آن را جدا کرده و پوست را با آب ولرم شست و شو دهید. ماسک های کرمی، از بهترین نمونه هایی است که در ایجاد رطوبت در پوست بسیار موثر است.

دوبار در هفته از ماسک آبرسان پوست صورت استفاده کنید

درمان قسمت های خشک پوست به کمک کرم و سرم

یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست استفاده از سرم و کرممی باشد.در صورتی که پوست بخشی از بدن، خشک و ترک خورده شده است، با کمک کرم مرطوب کننده و یا سرم، این خشکی را از بین ببرید. کرم یا سرم را بر روی پوست ریخته و ماساژ دهید تا جذب پوست شود. در هنگام تهیه سرم از نمونه های فوری که عملکرد سریعی دارند استفاده کنید تا زودتر خشکی را درمان کند. گاهی اوقات خشکی پوست با خارش همراه است که استفاده از کرم مرطوب کننده، خارش را نیز از بین می برد.

دوش آب گرم

قبل از اعمال هرگونه روش کاهش خشکی پوست بهتر است دوش آب گرم بگیرید، زیرا موجب باز شدن منافذ پوست شده و آن را آماده دریافت مرطوب کننده می کند و از بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد. البته توجه داشته باشید که آب اگر حرارت بالایی داشته باشد، تاثیر کرم را خنثی می کند.

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده ازکرم ضد آفتاب یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد. تابش مستقیم نور خورشید بر پوست، یکی از علل خشکی پوست است. برخی مرطوب کننده ها خود حاوی ضد آفتاب است. در صورتی که مرطوب کننده مصرفی شما ضد آفتاب ندارد، باید آن را جداگانه تهیه و مصرف کنید. در حقیقت استفاده از ضد آفتاب باید به یک عادت برای شما تبدیل شود.

محافظت از پوست در هنگام استفاده از شوینده ها

اغلب شوینده ها دارای مواد شیمیایی مثل سولفات هستند که موجب خشکی، خارش و قرمزی پوست می شود. تا حد امکان از شوینده های بدون سولفات تهیه کرده و استفاده کنید. استفاده از اسپری های عصاره گل های بهاری، علاوه ایجاد بوی خوش و تثبیت آرایش، رطوبت پوست را حفظ می کند و استفاده از بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد.

استفاده از ژل آلوئه ورا و کمپرس شیر

استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست می باشد. ژل آلوئه ورا علاوه بر درمان و کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی، موجب برطرف شدن خشکی پوست و خارش در اثر کاهش رطوبت می شود. کافی است ژل موجود در ساقه آلوئه ورا را خارج کرده و آن را چند دقیقه ای بر روی پوست قرار دهید.

شیر سرشار از خواص ضد عفونی کننده است. به علاوه می تواند آبرسان خوبی برای پوست باشد و رطوبت از دست رفته پوست را بازگرداند. شیر ولرم را در کیسه ای ریخته و بر روی پوست قرار داده و در انتها نیز دست ها را با آن ماساژ دهید.

استفاده از دستگاه بخار در منزل

یکی از بهترین راه های آبرسانی به پوست مرطوب کردن محیط خانه می باشد. در صورتی که محل زندگی شما خشک بوده و رطوبت کافی برای آبرسانی به پوست ندارد، می توان از یک دستگاه بخور ساده استفاده کرد تا رطوبت کافی در فضا تولید شود.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل در دمای اتاق پس از چند ساعت بسته شده و غلظت کرم را پیدا می کند. قبل از خواب، لایه ضخیمی از روغن را بر روی پوست دست و پا و صورت قرار داده و منتظر بمانید تا جذب پوست شده و آبرسانی به پوست انجام شود. در برخی موارد ممکن است روغن نارگیل موجب تیرگی رنگ پوست شود که بهتر است آن را بر روی دست امتحان کرده و در صورت اطمینان از عدم تاثیر منفی بر روی پوست، آن را بر روی پوست صورت نیز استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل

و نکته آخر اینکه نوشیدن آب را فراموش نکنید. در هر روز نوشیدن 7 تا 8 لیوان آب برای حفظ رطوبت بدن تقریبا ضروری است. مصرف میوه و سبزیجات از جمله مرکبات، هندوانه، توت، بروکلی و هویج می تواند نقش به سزایی در حفظ رطوبت بدن داشته باشد. در این مقاله سعی شده است که بهترین راه های آبرسانی به پوست را ارائه دهیم. شما خوانندگان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مانند بیماری های پوستی چون سرطان پوست ، روش های مراقبت از پوست، روش های کمک به بهبود پوست، مواد غذایی موثر در سلامت پوست و غیره مجله اینترنتی ماه را مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید