جاذبه های گردشگری روسیه

پهناورترین کشور دنیا، تجربه های جدیدی از یک گردشگری پر محتوا را در اختیار شما قرار می دهد. جاذبه گردشگری روسیه در کوهستان های پر شیب و یخ زده ی آن، قدم زدن در سواحل قدیمی ترین دریاچه ی کره ی زمین، مناطق تاریخی، فعالیت های فرهنگی، همگی خاطرات به یادماندنی را از دیدن این کشور بزرگ در ذهن گردشگر ثبت می کند. فرقی نمی کند در خیابان های مسکو در حال قدم زدن باشید یا در مونگونیا، سفر به روسیه، رویدادی فراموش نشدنی است.

مناطق بکر و شگفت انگیز گردشگری روسیه

St.Detesbu، احتمالا بهترین مکان تفریحی و گردشگری روسیه است که مسافران در اولین قدم، انتخاب می کنند. بعد از مسکو و مکان های دیدنی سن پترزبوگ، دومین شهر بزرگ روسیه با 5 میلیون جمعیت است که در شرقی ترین نقطه ی دریایی بالتیک رودخانه یNeva  قرار گرفته است. چشم اندازها، مناظر، ساختمان های تاریخی، کانال ها و پل های متعدد، همگی این شهر را به یک منطقه ی زیبا تبدیل کرده اند.

وجود ساختمان های متعدد، قدمت بلند تاریخی در مرکز شهر، موجب شد که این سن پترزبوگ از طرف UNES به عنوان World Heritay Site  شناخته شود. علاوه بر جاذبه های طبیعی، مناطق و نقاط مختلفی می تواند مقصد گردشگری شما در شهر باشد، از جمله موزه ی Hermitage  که دیدن آن از ضروریات است. از دیگر مکان های گردشگری سن پترزبوگ، موزه ی Russian، Mikhailovsky و قلعه ی نظامی Peter and PAUL  است.

راه آهن سراسری ترانس سیبری

بخشی از طولانی ترین خط راه آهن دنیا Trans-Siberian ، از مسکو تا شهر Vladivostak ، نزدیک ترین منطقه به مرز کره ی شمالی، امتداد دارد. ساخت این راه آهن در سال 1891 توسط Sar Alexander lll   آغاز و در سال 1916 در زمان Tsar Nicholas 11  به پایان رسید و به مسیر تزاری معروف شد. اغلب مسافران برای جابه جایی در طول شب از یک مقصد به مقصد دیگر، از این قطار استفاده می کنند. کوپه های این قطار به انواع درجه 1، درجه 2، درجه 3 تقسیم می شود و حتی در بعضی آن ها به صورت اختصاصی، سرویس بهداشتی و حمام نیز وجود دارد.

راه آهن سراسری ترانس سیبری

کوه البروس از جاذبه های گردشگری روسیه

رشته کوه های Elbrus  در منطقه ی  Caucasus  در جنوبی ترین نقطه ی روسیه قرار دارد. این کوه با ارتفاغ 5642 متری دارای 7 قله است که هم کوهنوردان حرفه ای و هم مبتدی برای گذراندن اوقات به این منطقه جذب می کند. این مناطق کوهستانی، حاصل فعالیت های آتشفشانی هستند. سیستم خودروی کابلی یا تله کابین در این منطقه می تواند مسافران را تا ارتفاع 3800 متری یکی از قله ها بالا ببرد.

کوه البروس روسیه

دره ی Geysers

دره ی GEYSERS ، بزرگترین دره های حاوی چشمه های معدنی و آب گرم در دنیا است که در شرقی ترین منطقه ی روسیه  و در Kamchatka Peninsula  واقع شده. این منطقه در سال 1941، توسط یک کارشناس محلی به نام Tatyana Vstinova  کشف شد. پس از آن، این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری روسیه و منطقه ی تحقیقی برای محققان و متخصصان تبدیل شد.

دره ی Geysers

 جزیره ی کیژی روسیه

جزیره ی Kizhi  در شمال غرب روسیه و در نزدیکی مرز فنلاند و دریای سفید، ناحیه ای چشم نواز از موزه های طبیعی است. Karelion  ها از قرن 13 میلادی در این ناحیه ساکن شدند و زندگی آن ها، ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی است. از مناظر و مناطق گردشگری این منطقه می توان به موزه ی Transfiguraton Four Savlor   با 120 فوت ارتفاع ، ساختمان معروف با 22 گنبد، خانه های چوبی، آسیاب های بادی ، کلیسه های کوچک و انبارهای غله اشاره کرد. فرهنگ روستایی در این ناحیه، با صنایع دستی و فرهنگ یک پارچه ی آن ها قابل شناسایی است.

 جزیره ی کیژی روسیه

کلیسای Saint Sophia

Saint Sophia Cathedral  در Novgorad، قدیمی ترین شهر روسیه واقع شده است . Cathedral ، قدیمی ترین کلیسای این کشور است با 125 فوت ارتفاع و 5 گنبد. ساختمان و معماری و طراحی این کلیسا به گونه ای است که حقایق فرهنگی و تاریخی به خوبی در نقوش آن دیده می شود. کنده کاری های معروف در ستون های آن به قرن 12 میلادی باز می گردد.کلیسای Saint Sophia

دریاچه بایکال

بیشترین مسافران قطار Trans- Siberian ، سفر خود را طوری برنامه ریزی می کنند تا در Baikal  عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه ی زمین، توقفی داشته باشند. این دریاچه ی قدیمی با 25 میلیون سال قدمت ، 20 در صد از کل آب شیرین موجود در سطح کره ی زمین را شامل می شود و یکی از تمیزترین دریاچه های جهان است. این دریاچه که به Pearlof Sibera  هم معروف است، مقصد گردشگری بسیاری از افراد است که مقصد سفر به روسیه را دارند.

دریاچه بایکال

کاخ کرملین kremlin

Kremlin ، پر بازدیدترین جاذبه ی گردشگری در مسکو است. این ساختمان قدیمی، مرکز حکومت پادشاهان بزرگ روسیه بوده که در قرن های 15-16 در آن ها حکومت می کردند و اکنون به یک موزه تبدیل شده است. این ساختمان حکومتی ، مرکز نگه داری گنجینه های قدیمی و هم چنین مجموعه ی جواهراتی است که شامل 190 قیرات الماس هایی است که به کاترین کبیر هدیه شده است.

کاخ کرملین

موزه Hermitage

موزه ی Hermitage  که در سال 1764 توسط کاترین کبیر ساخته شد، موزه ای بزرگ در شهر سن پترزبوگ است با آثار فرهنگی و هنری بسیار که مجموعه ی 3 میلیون ساله ی تمدن این کشور را شامل می شود. این  مجموعه، شامل 6 ساختمان تاریخی همراه با کاخ زمستانی است که آثار مربوط به امپراطوری های روسیه در آن نگهداری می شود.

موزه Hermitage

کلسیای سنت باسیل

برجسته ترین جاذبه گردشگری روسیه ، واقع در قلب شهر مسکو، Saint Basil’s Cathadral  است که در سال 1561-1554 ساخته شد. فقط تزئینات داخلی ساختمان موجب جلب نظر مردم نیست، بلکه معماری و طراحی آن است که بیشترین جلوه و تاثیر را دارد. این طراحی منحصر به فرد، نه تنها در زمان خود بلکه برای همیشه، یک بنای به یاد ماندنی ساخته است. هیچ معماری دیگر شبیه Saint Basil’s Cathedral  در دنیا یافت نمی شود.

کلسیای سنت باسیل

بارنول روسیه

شهر Barnual ، متعلق به قرن 18 میلادی است که در فاصله ی 90 دقیقه ای تاکوه های Altay  واقع شده است. اگر شما علاقه مند به گشت و گذار در مناطق کوهستانی هستید یا از دیدن شهرهای ایالتی لذت می برید، شهر BARNUAL  انتخاب بسیار مناسبی است. مردم این شهر به مهربانی و مهمان نوازی معروف هستند و وجود رستوران ها، هتل ها، کافه ها، به مسافران کمک میکند تا از بودن در این شهر، لذت کافی ببرند. موزه ی Altai ، پارک خانوادگی  Lzumtudny  و موزه ی تاریخی نظامی از دیگر نقاط جذاب این شهر است.

کاماچاتکا

ناحیه ی Kamchatka  با وسعت 1250 کیلومتر در شرقی ترین ناحیه روسیه، در واقع، ناحیه علمی-تفریحی به حساب می آید. این جا منطقه ای بکر و تقریبا دست نخورده باقی مانده است. مناطقی از جمله آتشفشانها، چشمه های آب گرم، چشمه های معدنی و حتی وجود یک دریاچه ی اسیدی، این منطقه را قدری شگفت انگیز ساخته که دسترسی به برخی از نواحی آن فقط با هلی کوپتر امکان پذیر است. اما از بقیه  قسمت ها می توان با خودرو یا پیاده بازدید کرد.

کاماچاتکا

جاذبه های گردشگری ترکیه و سایر شهر های دیدنی مانند بهترین مکان های تفریحی گرجستان و آذربایجان را میتوانید در وبسایت مجله ماه بخوانید و همچنین از سایر نقاط گردشگری دنیا نیز اطلاعات کسب کنید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)