جاذبه های دیدنی شهر دبی

از جمله جاذبه های دیدنی شهر دبی که می بایست در سفر به این شهر عربی از آن ها دیدن کنید همان برج خلیفه معروف است. البته که نقاط زیادی همچنان برای بازدید هستند.

اماکن و جاذبه های دیدنی شهر دبی

شهر دبی، پایتخت امارات متحده ی عربی، شهری است نوپا که توانسته مناطق صحرایی و بی آب و علف را به بهترین مکان های تفریحی و فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید بی نظیر تبدیل کند. گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، علاوه بر دیدن از مراکز بزرگ خرید و استفاده از آن ها، می توانند از سواحل آفتابی شهر دبی و سرگرمی های متنوع آن نیز بهره ببرند.

اماکن و جاذبه های دیدنی شهر دبی

برج خلیفه از معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر دبی

برج خلیفه با ارتفاع 8/829 متر، بلندترین برج ساخته شده در دنیاست و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود. برای اغلب مسافران دیدن مناظر اطراف از طبقه ی 124 این برج، یکی از مواردی است که در سفر به این منطقه باید انجام دهند. نمای شهر و مناطق اطراف در ارتفاع این برج، بسیار هیجان انگیز است.

اگر با آسانسورهای شیشه ای این برج قصد بالا رفتن از آن را داشته باشید، در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. طراحی این آسانسور به گونه است که با قرار گرفتن در آن نمایی 360 درجه از محیط اطراف در اختیار شماست. در واقع در این آسانسور، شما هم از برج خلیفه دیدن خواهید کرد و هم مناطق اطراف از جمله نمای فروشگاه های بزرگ و سواحل آفتابی و البته بیابان های پهناور دبی را مشاهده خواهید کرد.

برج خلیفه از معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر دبی

برای ورود به برج خلیفه، بلیط (رفتن به ارتفاعات) را تهیه کنید و از تجربه ی حضور در آن ارتفاع، لذت ببرید. در اطراف برج خلیفه، ساختمان های گوناگونی با نماهای زیبا باغچه های منحصر به فرد، وجود دارد. آبشار دبی، بلندترین آبشار دست ساز دنیا نیز که در واقع تقلیدی از آبشار Bellagio در لاس وگاس است، در نزدیکی برج خلیفه است.

بازار دبی و جشنواره خرید دبی

بازار دبی، برجسته ترین بازار و مرکز فروشگاهی در این شهر است. این بازار، در واقع ورودی برج خلیفه و آکواریوم بزرگ شهر می باشد. اگر در این بازار به دنبال سرگرمی به جز خرید هستید، می توانید سری به شهر بازی، سینما و یا پیست اسکیت بزنید.

خرید و خوراک دو تفریحی هستند که هیچ موقع تکراری نیست، به ویژه در محیط دلنشین و موزیکال بازار دبی. از جمله جشنواره هایی که هر ساله در این بازار برگزار می شود، جشنواره ی خرید دبی در ماه های ژانویه و فوریه و هم چنین جشنواره شگفتی های تابستانه در جولای و آگوست است.

بازار دبی و جشنواره خرید دبی

موزه معروف دبی

موزه معروف دبی در واقع یک خانه ی قدیمی مربوط به سال 1787 به نام قلعه ی Al-Fahidi است. دیواره های این قلعه از نوعی آجر دست ساز، که ویژه ی مناطق کویری است ساخته شده. طبقه ی دوم این ساختمان به وسیله ی تیرهای چوبی، مستحکم شده و سقف آن با گل و سیمان پوشانده شده است. این بنا در واقع محل اقامت خانواده ی حکومتی در زمان های قدیم بوده و بخشی از آن نیز، پادگان و زندان بوده است.

در سال های 1971- 1955، ساختمان آن باز سازی شد و اکنون موزه ی اصلی شهر دبی محسوب می شود. ورودی این ساختمان، نقشه هایی قدیمی نصب شده که مناطق دبی و امارات را در آن زمان به نمایش می گذارد. در حیاط این بنا، قایق های سنتی و برج های بادی اماراتی دیده می شود.

محله بستکیه از جاذبه های دیدنی شهر دبی

امروزه شهر دبی، به عنوان یک شهر مدرن با جاذبه های دیدنی جدید و امروزی شناخته شده است، اما در واقع هنوز هم مناطق قدیمی، خیابان های پهن، برج های بادی در Al Bastakiya به دست فراموشی سپرده نشده است. این منطقه، قدیمی ترین منطقه ی حکومتی مربوط به سال 1890 است که به دلیل معماری و طراحی قدیمی، مورد توجه بسیاری از مردم است.

جزیره پالم شهر دبی

زمانی که خلاقیت با فناوری و سخت کوشی همراه شود، نتیجه ی آن چیزی است شبیه به جزیره پالم که به شکل یک نخل ساخته شده است. این جزیره ی مصنوعی، در واقع یکی از مناطقی است که باید گفت، صنعت گردشگری دبی، وابسته به آن است زیرا هر ساله شمار زیادی گردشگر فقط برای دیدن از این جزیره ی بی نظیر به امارات سفر می کنند.

مارینای دیدنی دبی

در منطقه ای که به دبی جدید معروف است، ساخته شده. مارینا در واقع یک کانال ساخته ی دست انسان است که شهر را به مناطق ساحلی خلیج فارس متصل می کند. از دیگر مناطق گردشگری و دیدنی شهر دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برج ساعت دیره یا Deira Clock tower، آبشار دبی، صحرای سافاری، سرزمین فراری دبی، آکواریوم دبی، برج العرب، هتل Atlantis Palm، نهر دبی، باغ معجزه ی دبی، پارک آبی جزیره ی یاس، خانه ی سعید المختوم، پارک بالی وود و مناطق دیگر.

مارینای دیدنی دبی

هزینه های تفریحات در دبی

 اگر قصد سفر به این شهر عربی را دارید و برای هزینه های خود نیاز به برنامه ریزی دارید، باید این موارد را در نظر بگیرید:

برای سرگرم شدن و انجام تفریحات هیجان انگیز در دبی، گزینه های متنوعی وجود دارد. برای مثال، دیدن از برج خلیفه حدودا 30 دلار برای شما هزینه دارد که البته بهتر است برای صرف این هزینه، از قبل بلیط رزرو کرده باشید.

برای 2 ساعت اسکی در پیست اسکی شهر دبی باید 50 دلار هزینه کنید و موزه ی دبی: 8 دلار، پارک آبی : 24 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. به طور کلی، هزینه ی 1 روز تفریحی در دبی به طور متوسط برای هر نفر از حدود 30 دلار آغاز و تا هر میزان که توانی مالی شما اجازه دهد، ادامه خواهد داشت.

هزینه های غذا در دبی

هزینه های غذا بستگی به میزان توانایی مالی شما دارد. در اغلب فروشگاه ها و مراکز خرید، هم می توانید رستوران های بزرگ آمریکایی پیدا کنید و هم می توانید با یک شاورما یا فلافل، خود را سیر کنید که ممکن است نهایتا 8 دلار برای شما هزینه داشته باشد.

بد نیست رستوران های زنجیره ای Karach Darbar را نیز امتحان کنید. در این رستوران ها، غذاهای پاکستانی، هندی و چینی با قیمت های مناسبی تا حدود 8 دلار، سرو می شوند. به طور کلی اگر بخواهید برای هر وعده ی غذایی، برنامه ریزی مالی داشته باشید باید این گونه در نظر بگیرید که:

  • هر وعده صبحانه 2-6 دلار
  • هر وعده ناهار 2.5-7 دلار
  • و هر وعده شام نیز بین 2-10 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

هزینه حمل و نقل دبی

شهر دبی برای رفت و آمد اتومبیل ها طراحی شده است. شما می توانید برای گشت و گذار در شهر با هزینه ی 3.5 دلار یک تاکسی کرایه کرده تا 24 ساعت شما را به مناطق مختلف شهر، منتقل کند.

برای اقامت در این شهر نیز گزینه های متنوعی وجود دارد، اما به طور میانگین هزینه های اقامت در دبی برای مدت دو هفته تقریبا 680 دلار است. یعنی تقریبا هر شب 48 دلار. البته می توان با اقامت در مکان هایی مثل هتل آپارتمان ها یا هتل های معمولی تر و یا خوابگاه ها این هزینه را کاهش داد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از اطلاعات مشاورین مجله اینترنتی ماه بهره ببرید، با ما همراه باشید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)