جاذبه های دیدنی استانبول

اما هم اکنون در زمان حال، این شهر با حفظ میراث تاریخی و فرهنگی خود، به یک شهر مدرن تبدیل شده است. جاذبه های دیدنی استانبول جذاب و فراوان، برای تماشا و لذت بردن در بین جاذبه های گردشگری ترکیه دارد که مسافران زیادی را از مناطق مختلف دنیا به ترکیه می کشاند. هزینه های سفر به ترکیه نیز پس از بررسی های به عمل آمده در رابطه با سفر به ترکیه برای شما حتما قابل تامل است که می توانید در مجله ماه مطالعه کنید.

تاریخ جاذبه های دیدنی استانبول

شهر استانبول، یک شبه جزیره ی مثلثی بین آسیا و اروپاست. این شهر گاهی به عنوان یک پل و گاهی به عنوان یک سد، برای مدت 2500 سال در جریان درگیری های مذهبی و سیاسی قرار گرفته است. در تمامی این کشمکش ها، همیشه بر سر مالکیت استانبول ، نزاع صورت گرفته است.  نامByzantium، برگرفته از Byzas، شخصی است که بر اساس افسانه ها، رهبر یونانی هایی بود که این شهر را از قبیله ی Thraciav پس گرفته بودند و در حدود 657 سال قبل از میلاد، شروع به بازسازی کردند.

در سال 196 پس از میلاد، پس از آسیب هایی که این شهر در جنگ ها دید، توسط امپراطور رومSetimius Serverus بازسازی شد و نام آن به Augusta Antonina تغییر یافت. در سال 330 میلادی، Constantine کبیر، زمانی که تصمیم گرفت این شهر را به عنوان پایتخت حکومت انتخاب کند، نام آن را به New Rom تغییر داد و بالاخره سال ها بعد با نام کنونی استانبول به رسمیت شناخته شد.

حکومت های قدرتمند Ottoman، Byzantine، سال ها در این منطقه حضور داشتند. آن ها این شهر را Constantinople نامیدند و آن را به یک مترو پلیس برای حکومت ها و یک مرکز رهبری تبدیل کردند.

بهترین مناطق گردشگری استانبول

Prince Island در زمان حکومت Ottaman، Byzantine، برای مجازات افراد، آن ها را به این مکان تبعید می کردند. این منطقه که در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته، متشکل از 9 جزیره است که در فصل تابستان گردشگران فراوانی را برای تفریح به سوی خود جلب می کند. هنوز هم در این جزیره، از وسایل حمل و نقل سنتی، یعنی اسب و کالسکه استفاده می شود. این بنا در قرن 19 میلادی و در زمان امپراطوری عثمانی ساخته شده است.

بهترین مناطق گردشگری استانبول

مسجد ایاصوفیه ترکیه استانبول

Hagia Sophia : این بنا از دور، یک بنای بسیار بزرگ و پهناور به نظر می رسد. اما در واقع جذابیت اصلی این مکان، گنبدهای منحصر به فرد و معماری های کم نظیر آن است. این بنا، در سال 360 میلادی به عنوان یک کلیسا ساخته شد، اما بعدها در سال 1453 به مسجد تبدیل شد و اکنون هم بزرگ ترین موزه ی شهر استانبول است. مسجدHagia Sophia ، نمونه ای بارز از معماری های مربوط به زمان Bayzantine است و در طول سال ها نیز، قسمت های متعددی به آن اضافه شده و آن را به معروف ترین و پربازدیدترین بناهای تاریخی استانبول تبدیل کرده است.

مسجد ایاصوفیه ترکیه استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول – مسجد آبی

 Blue Mosque یا مسجد آبی : این مسجد و بنای Hagia Sophia در مقابل یک دیگر ولی با فاصله ی تقریباٌ 200 متری قرار گرفته اند. اگرچه Hagia Sophia به عوان یک بنای مذهبی، کارکرد خود را از دست داده و اکنون به یک موزه تبدیل شده است، اما Blue Mosque بزرگترین مسجد ترکیه است که هنوز هم به ادامه ی فعالیت های مذهبی خود می پردازد. این مسجد که به عنوان مسجد Sultan Ahmet نیز معروف است در سال 1609 با استفاده از 20000 سرامیک دست ساز و 200 پنجره ی مشبک ساخته شد. این مسجد، ظرفیتی در حدود 10000 نفر دارد.

قصر توپکاپی از جاذبه های دیدنی استانبول

Topkapi Palace: این بنا مشرف به شیپور طلایی است و در زمان های قدیم و هنگام تکمیل آن، 4000 نفر در آن زندگی می کردند. معماری و تزئینات این بنا، به زیبایی دیگر کاخ های موجود در این شهر نیست، اما جاذبه های دیدنی بسیاری از جمله اثاث، لباس ها و جواهرات مربوط به خانواده ی سلطنتی عثمانی دارد.

بازار بزرگ استانبول

Grand Bazaar یا بازار بزرگ : Grand Bazaar شامل بیش از 3000 فروشگاه است که فعالیت های خود را از صبح تا شب ادامه می دهند. جمعیت فراوان و شلوغی این بازار برای اولین بار، هر بیننده ای را گیج کرده و ممکن است در این شلوغی راه خود را گم کند. این بازار همه روزه به جز یک شنبه ها، پذیرای بیش از 250000 نفر است که هم برای خرید و هم برای گردش به اینجا می آیند. این بازار و رسم و روسوم مربوط به آن، به دوره ی عثمانی باز می گردد، اگر قصد خرید نداشته باشید، می توانید برای دیدن معماری کم نظیر این بنا به این بازار بروید. مدخل این بازار، یکی از 4 دروازه ی معروف استانبول است که گردشگران زیادی، فقط برای دیدن آن، به این شهر سفر می کنند.

آب انبار دیدنی استانبول

Basilica Cistern : قدمت این آب انبار به 150 سال قبل بر می گردد. این بنا هم یک منظره ی طبیعی از وجود آب و ماهی هایی است که در آن شناور هستند و هم یک معماری زیبا دارد که طی سالیان گذشته، بارها بازسازی شده است.

برج گالاتا استانبول

Galata Tower: این برج با افتخار بسیار، در آسمان شهر استانبول خود نمایی می کند. از بالای این بنای مرتفع، می توان بسیاری از مناطق گردشگری و مناظر زیبای طبیعی شهر را نظاره گر بود. اکنون این برج، به عنوان یک موزه ی تاریخی شناخته می شود، اما در گذشته، برج آتش و دیده بانی شهر بوده است. در ارتفاع این برج، 2 رستوران مجلل و زیبا قرار دارد که محل برگزاری نمایش های شبانه است.

Bosphirus Cruise: خط ساحلیBosphrus تاریخ پر رمز و راز و گفتنی بسیار دارد. در گذشته و در زمان جنگ های طبیعی، این سواحل محل بارگیری کشتی های حامل کمک های جنگی بود. اما اکنون به مکانی تفریحی تبدیل شده است.

برج گالاتا استانبول

درویش های چرخان استانبول

Whirling Dervishes: حلقه های دراویش در اصل با مردمان شهری با نام Konya در ارتباط است. اما پس از سقوط امپراطوری شمالی، یک گروه بزرگ از آنها ساکن استانبول بودند. این افراد عقیده دارند که کمال موجود در عقل را می توان با چرخیدن به دست آورد. دیدن اجرای این گروه، بسیار جذاب است و به همه ی گردشگران توصیه می شود.

کلیسای چورا از جاذبه های دیدنی استانبول ترکیه

Chora church: این کلیسا دقیقا خارج از دیوار های شهر Constantinople قرار گرفته است. این بنا برای اولین بار در قرن 5 میلادی ساخته شد. اما بعد ها چندین بار در قرن 6 و 9 و 14 مورد بازسازی قرار گرفت. این کلیسا معروف ترین بنای بازمانده از هنر معماری Byzantine  هاست و اغلب بازدید کنندگان آن، مسیحیان گرشگری هستند که علاقه ی فروانی به این چنین بناهایی دارند. اما شما هم با اطلاعات کافی می توانید از جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کنید و لذت ببرید. جاذبه های دیدنی استانبول به طور حتم مشتاقان زیادی دارد و به همین منظور ما در مجله اینترنتی ماه به این موضوع به صورت جزئی پرداخته ایم.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (6)