بهترین شهرهای ترکیه

ترکیه با 8 کشور مختلف، مرز مشترک دارد از جمله کشورهای ایران، عراق ، سوریه، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، یونان و جمهوری آذربایجان. کشوری است که هم جز غرب آسیا به حساب می آید و هم مناطقی از جنوب شرقی اروپا را در بر گرفته است. منطقه ای تاریخی و خوش آب و هوا که تمامی نیازهای یک گردشگر را به خوبی برآورده میکند. معرفی بهترین شهرهای ترکیه را در مجله ماه پیگیری کنید تا با جاذبه های گردشگری ترکیه بیشتر آشنا شوید.

معرفی بهترین شهرهای ترکیه

در 20 سال اخیر، صنعت گردشگری توانسته کمک بسیاری به اقتصاد این کشور کند، به طوری که در سال 2013، ترکیه جز 6 کشوری بود که پذیرای بیشترین گردشگران بوده است. به همین دلیل روز به روز بر تعداد هتل ها و مکان های تفریحی آن افزوده میشود. از جمله شهرهای زیبا و مهم ترکیه، میتوان اشاره کرد به:

استانبول از بهترین شهرهای ترکیه

استانبول که با نام Constantine و Byzantine نیز معروف است، یکی از پر جمعیت ترین شهرهای ترکیه و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی آن است. پیش از انتخاب آنکارا به عنوان پایتخت، استانبول مرکز توجه دیگر دولت ها بود.

استانبول از بهترین شهرهای ترکیه

هنوز هم نشانه هایی از حکومت های روم و عثمانی در این ناحیه دیده میشود. ساختمان ها و بناهای باز مانده از آن دوران، نشانگر نوع معماری و شیوه ی زندگی در دوران بایزانتین و عثمانی است. از جمله مناطق مهم و پر بازدید این شهر، موزه و مسجد ایاصوفیه، بقایای کاخ های بایزانتین ها ، برج Maiden و مسجد Ortakoy  است.

ازمیر از معروف ترین شهرهای ترکیه

بعد از استانبول و آنکارا، ازمیر سومین شهر پر جمعیت ترکیه است. در کنار جاذبه های گردشگری مدرن و طبیعی، این شهر هنوز هم بقایای تاریخی و باستانی خود را حفظ کرده است. در سال 1835، Charels Texier مقبره ی  Tantalus را کشف کرد که به نظر میرسد این قبر ، مربوط به عصر هلیسینگ است. از جمله مناطق دیدنی ازمیر، برج ساعت، باغ پرندگان ازمیر و موزه ی آگوآرا است.

کاپادوکیا ترکیه

این شهر در قلب ترکیه و در دشتی وسیع با قله های آتشفشانی و کوهستان هایی رفیع واقع شده است. این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد، بارش باران زیادی را تجربه نمیکند، بنابراین منطقه ای نسبتا خشک است.زمستان هایی برفی و تابستان هایی گرم و خشک دارد. نام قبلی این شهر، هاتی بوده است.

کاپادوکیا ترکیه

آنتالیا از معروف ترین و بهترین شهرهای ترکیه

آنتالیا هشتمین شهر پر جمعیت ترکیه است که در جنوب غربی فلات آناتولی واقع شده. کوهستان های Turus همانند مرزی، این منطقه ی متروپولیتن را از نواحی دیگر جدا میکند. آنتالیا ترکیه در واقع بزرگترین منطقه ی ساحلی تفریحی در جهان است که هر ساله پردشگران و مسافران زیادی را برای گذراندن اوقات فراغت در سواحل به خود جلب میکند.

کارس از بهترین شهرهای ترکیه

بزرگترین شهر مرزی ترکیه است با آب و هوایی شرجی و مرطوب، که البته در فصل تابستان و زمستان با هم متفاوت است. اگر چه این شهر کیلومترها از آب و دریا دور است، اما به دلیل کوهستانی بودن و داشتن شیب زیاد، همیشه مرطوب است. یکی از مکان های تفریحی کارس، قلعه ی citadel است که بر روی تپه ی مرتفعی واقع شده است. پل سنگی و کلیسای ارمنیان نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است.

کارس از بهترین شهرهای ترکیه

شهر ماردین  ترکیه

شهر ماردین که در جنوب شرقی آناتولی واقع شده و یکی از زیبا ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. تمامی مناطق این شهر به عنوان میراث فرهنگی UNESCO به ثبت رسیده است. بر فراز تپه های اطراف این شهر، مناطق بکر و زیبایی قابل مشاهده است که البته همه ی گردشگران، امکان بازدید از آن را ندارند. مساجد و کلیساهای واقع در این شهر نیز همگی از جمله شاهکاری های معماری و طراحی قدیمی به شمار می آید.

آنکارا یکی از بهترین شهر های ترکیه

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور است که مرکز علمی و دانشگاهی نیز به حساب می آید. در نگاه اول، ممکن است آنکارا قدری با شهرهای دیگر ترکیه متفاوت به نظر برسد، به دلیل این که علاوه بر شلوغی فراوان به خاطر حضور گردشگران، بیشتر یک شهر اروپایی محسوب میشود. مهم ترین و معروف ترین مکان شخصیت ترکی اهل آنکارا، آتاتورک است که برای اولین بار، این شهر را پایتخت ترکیه اعلام کرد. اگر به این شهر سفر کردید، هرگز پیاده روی در خیابان های قدیمی آنکارا که برخی از آنها هنوز سبک و سیاق دوره ی عثمانی را دارند، فراموش نکنید.

گورمه ترکیه

شهر گورمه در واقع یک منطقه ی بیرون آمده از دل کنده کاری های صخره های آتشفشانی است. کلیساهای متعلق به قرن دهم و یازدهم میلادی این شهر، جزو میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده اند. پارک ملی گورمه، علاوه بر اینک مکانی تاریخی به حساب می آید، محلی برای برپایی جشن های سنتی ترکیه ای ها و شب نشینی های دلپذیر آنها به صرف انواع نوشیدنی های پر طرفدار ترکی است. از نظر اغلب گردشگران علاقه مند به تاریخ و معماری، گورمه، بهشت روی زمین است.

گورمه ترکیه

پورسا ترکیه

این شهر اولین پایتخت حکومت عثمانی بوده است. علاوه بر وجود انواع چشمه های آب گرم و سرد، مناطق کوهستانی آن نیز، پذیرای علاقه مندان به ورزش اسکس در فصل زمستان است.

کوشی آداسی از معروفترین شهر های ترکیه

در بیست و دو کیلومتری جنوب غرب ترکیه واقع شده است. این شهر، هم یک شهر ییلاقی و هم قشلاقی است. آب و هوای آن معتدل و مناسب برای جذب گردشگر است. البته همانند دیگر مناطق این کشور، بهترین فصل سفر  به اینجا، فصل بهار است. این شهر به داشتن سواحل شنی و صخره ای معروف است. از جمله مهم ترین و پر بازید ترین سواح این شهر، کادنیلار است که هر ساله مسافران زیادی به این منطقه می آیند.از دیگر مناطق دیدنی این شهر میتوان به کاروانسرای اکوز محمد پاشا، دژ سنگی، سواحل معروف و شهر قدیمی افه سوس اشاره کرد .

قونیه ترکیه

مرکز استان قونیه است که طبق بررسی کارشناس مجله گردشگری ماه از نظر ایرانی ها و هزینه های سفر به ترکیه از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا آرامگاه مولوی، شاعر بزرگ ایرانی در این شهر واقع شده است. از جمله بهترین شهرهای ترکیه است و زیباترین مناظر این شهر: مقبره ی مولوی، مسجد عزیزیه، آرامگاه شمس تبریزی، منطقه ی SILE ، فضای سبز علایدین و مرکز علوم قونیه است.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)