بررسی گلکسی اس 6

گوشی هوشمند گلکسی اس 6 جز آن دسته از محصولات شرکت سامسونگ است که در زمان خود، یکی از بهترین ها به شمار می آمد و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. معمولا پس از ورود مدل های جدید به بازار، شرکت تولید مدل های قبلی را در برخی موارد قطع می کند. اما این گوشی هنوز هم در بازار موجود است و به روز رسانی هایی نیز در زمینه نرم افزار بر روی آن انجام شده است. جهت بررسی این گوشی با مجله ماه همراه باشید.

مشخصات فنی گلکسی اس 6

گلکسی اس 6 محصولی بود که در اواخر سال 2015 روانه بازار شد و به دلیل قیمت مناسبی که داشت، هنوز هم فروش خوبی دارد. بسیاری از امکانات و ویژگی های این گوشی، شبیه به تمامی خصوصیات معمول بهترین گوشی های موجود در بازار است. اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب با کارکردی شبیه به دیگر تولیدات لوکس سامسونگ هستید، گلکسی اس 6 یک انتخاب مناسب خواهد بود. از جمله خصوصیات فنی این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر: 5.1 اینچی با رزولوشن 1440*2560 پیکسل
  • پردازشگر: هشت هسته ای Exynos 7420
  • حافظه رم: 3 گیگابایت
  • ظرفیت باتری: 2550 میلی آمپر و غیر قابل جا به جایی
  • سیستم عامل: اندروید 5
  • امکان پرداخت حساب کاربری در خود گوشی و دارای قابلیت IR Blaster
  • قابلیت شارژ بی سیم: دارد

طراحی گلکسی اس 6 سامسونگ

طراحان سامسونگ همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا این محصول دارای یک شکل ظاهری کاملا شیک و به روز باشد. البته مدل گلکسی اس 6 اج ظاهری شکیل تر دارد، اما باید آن را با قیمت بیشتری تهیه کرد. قاب آلومینیومی و صفحه شیشه ای پشت به همراه لایه محافظ Gorilla Glass 4 از این گوشی یک نمونه درجه یک ساخته که معمولا از روی ظاهر نمی توان قیمت آن را حدس زد. این گوشی در زمان عرضه، با قیمت 684 دلار به فروش می رسید. اما طبعا اکنون می توانید آن را با قیمتی پایین تر تهیه نمایید.

در سال های 2014 و 2015 سامسونگ در ارائه تنوع رنگ در محصولات خود، توفیق چندانی نداشته و اغلب گوشی های تولید شده در این دو سال، در رنگ ها محدودی عرضه شده اند. گلکسی اس 6 دارای رنگ های آبی، مشکی، سفید و طلایی است. رنگ های روشن معمولا در اثر برخورد دست زودتر کثیف شده و مجبورید از محافظ جهت تمیز نگه داشتن آن استفاده کنید. اما رنگ های تیره تر، چنانچه همیشه طرفداران بیشتری دارد، از این بابت بهتر هستند.

اگر چه وزن کلی گوشی کم است، اما به نسبت مدل اس 5 ضخیم تر و سنگین تر به نظر می رسد. دکمه پاور و دکمه تغییر ولوم صدا در دو سمت گوشی قرار گفته، به گونه ای که استفاده از آنها، باعث ایجاد مشکل خاصی نخواهد بود. لنز دوربین اصلی در مرکز نیمه بالایی گوشی قرار گرفته و فلش نیز در کنار آن به صورت عمودی واقع شده است.

نقص های طراحی گلکسی اس 6

یکی از نقایص این گوشی، تغییر جای خروجی اسپیکر است. در محصولات پیشین سامسونگ، اسپیکر در پشت یا جلوی دوربین قرار داشت، اما در گلکسی اس 6 به لبه پایینی گوشی انتقال یافته که به راحتی با دست پوشانده می شود. در واقع هنگام نگه داشتن گوشی در دست، صدای اسپیکر به خوبی شنیده نمی شود. نقص دیگر گوشی نیز، برجسته بودن دکمه home است که با قرار دادن دستگاه در جیب، به راحتی تحت فشار قرار گرفته و صفحه روشن خواهد شد. پنل پشت گوشی در زمینه طراحی موفقیت چشمگیری نداشته است. زیرا هیچ طراحی خاصی در آن دیده نمی شود. در این گوشی خبری از قابلیت ضد آب که در نمونه قبلی دیده شد، نیست. پس باید در استفاده از آن، نهایت دقت را به خرج داد.

نمایشگر گلکسی اس 6 کیفیت بالایی دارد

نمایشگر 5.1 اینچی گلکسی اس 6 دارای کیفیتی عالی است و جز یکی از بهترین ها به حساب می آید. از لحاظ شفافیت و کیفیت، چنین پنلی در مدل هایی مثل ال جی جی 4 و گلکسی نوت 4 پیش از این مورد استفاده قرار گرفته بود. این پنل سوپر AMOLED از هر لحاظ نسبت به نمونه های هم قیمت با خود، برتری دارد. در مقایسه با پنل های LCD دارای کنتراست رنگ بالایی است و تماشای آن از هر زاویه ای، تغییری در کیفیت تصویر ایجاد نمی کند. نوع ارائه رنگ ها به ویژه رنگ سفید و مشکی در این گوشی، تا حدودی شبیه به آیفون 6 است. از خصوصیات عمده پنل های AMOLED این است که کیفیت، شفافیت و نور تصویر در محیط باز و در برابر نور خورشید، هیچ تغییری ندارد.

قابلیت تاچ وایز

قابلیت TouchWiz در نمایشگر گلکسی اس 6 این امکان را فراهم می کند تا میزان شفافیت و نور تصویر بر اساس وضعیت نور در محیط و با توجه به سلیقه کاربر، تنظیم شده و هر زمان که نیاز بود، تغییر کند. به طور کلی، عملکرد این نمایشگر بسیار عالی بود و تماشای فیلم و البته انجام بازی با این گوشی یکی از لذت بخش ترین بخش هاست، زیرا چنان کیفیت و کنتراست رنگ دارد که تماشای فیلم را برای شما جذاب خواهد کرد.

بررسی سخت افزاری اس 6 سامسونگ

از لحاظ عملکرد سخت افزاری، گلکسی اس 6 بسیار خوب ظاهر شده است. گلکسی اس 6 دارای یک تراشه هشت هسته ای Exynos 7420 با ظرفیت رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی می باشد. همه چیز در این پردازشگر تحت کنترل است. سرعت بالایی دارد و قدرت آن تا حدی است که انجام چند کار همزمان با گوشی، از کیفیت عملکرد آن کم نخواهد کرد. امکان نصب انواع برنامه های کاربردی و انواع بازی های 3D در آن موجود است و حتی در صورت استفاده طولانی مدت از گوشی، حرارت اضافی در بدنه گوشی احساس نخواهد شد. قدرت بالای گلکسی اس 6 امکان ضبط تصویر با کیفیت 720 پیکسلی را نیز فراهم می کند.

از قابلیت اصلی آن که بسیار مورد توجه کاربران است، امکان اتصال کارت حافظه است، برای آن دسته از کاربرانی که این میزان حجم حافظه داخلی جوابگوی اطلاعات و داده های آنها نیست. حسگر انگشتی نیز که در دکمه home قرار گرفته، دارای سرعت و دقت کم نظیری است که ضریب اطمینان بالایی دارد.

گلکسی اس 6 با اندروید Lollipop 5

سیستم عامل گلکسی اس 6 از نوع اندروید 5 Lollipop است که همانطور که گفته شد، یک برنامه TouchWiz نیز آن را همراهی می کند. البته سامسونگ تغییرات اساسی را در تنظیمات و برخی بخش های این نرم افزار انجام داد و تقریبا موارد جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

در کنار همه گزینه های معمول در صفحه اول تمامی نرم افزارها، این نرم افزار دارای یک ویجت جدید برای نمایش آب و هوا و شکل جدیدی از ساعت و تاریخ است. مستطیل زیر ساعت، محل جست و جوی اینترنتی و بقیه فضای صفحه نیز، 8 برنامه مورد علاقه مخاطب یا برنامه های پرکاربرد است که تعیین آنها بستگی به سلیقه کاربر خواهد داشت. در این نرم افزار دیگر نیازی نیست تا در اولین بار استفاده از گوشی، وقتی را برای پاک کردن ویجت های غیر کاربردی صرف کنید، زیرا به صورت پیش فرض، موارد غیر ضروری حذف شده است. علاوه بر موارد گفته شده، نرم افزار دوربین نیز در این گوشی تغییرت زیادی داشته که قطعا مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

گلکسی اس 6 با اندروید Lollipop 5

آیا کیفیت اسپیکر در گلکسی اس 6 بهبود یافته؟

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد خروجی اسپیکر گلکسی اس 6 در لبه پایین قرار گرفته که به راحتی با دست مسدود می شود. به نظر می رسد طراحان در پی آن بوده اند تا با تغییر جای اسپیکر، کیفیت صدای آن را بهبود بخشند، اما ظاهرا این کار موفقیت آمیز نبوده است. برای برطرف کردن این مشکل می توانید یا از هدفون استفاده کرده و یا در نگه داشتن گوشی دقت کنید، به طوری که دستتان، محل خروجی اسپیکر را مسدود نکند.

در صورتی که مشکل خروجی اسپیکر به نحوی برطرف شود، کیفیت صدای آن در حد عالی است و حتی در ولوم بالا نیز، دچار اختلال نخواهد شد. علاوه بر این، کیفیت تماس نیز در گلکسی اس 6 بسیار خوب بوده و مشکل خاصی ندارد.

آیا کیفیت اسپیکر در گلکسی اس 6 بهبود یافته؟

دوربین یکی از نقاط قوت اس 6 محسوب می شود

یکی از نقاط قوت این محصول، دوربین اصلی آن است. لنز دوربین اصلی، دارای کیفیتی 16 مگاپیکسلی و محصول شرکت سونی است. این لنز همان مدلی است که در گلکسی نوت 4 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. اما نکته مهم این است که تنها لنز دوربین منجر به بالا رفتن کیفیت عکس نمی شود، بلکه مجموع نرم افزار و تراشه نیز به عملکرد بهتر دوربین کمک می کنند و سامسونگ این ارتباط را به خوبی برقرار کرده و این شرایط را برای تهیه یک عکس خوب فراهم آورده است.

دوربین یکی از نقاط قوت اس 6 محسوب می شود

عملکرد عالی نرم افزار دوربین

سرعت نرم افزار دوربین بسیار بالاست و در کسری از ثانیه، دوربین آماده عکاسی است. کار با دوربین و نرم افزار آن بسیار آسان است و مطمئنا با چند بار استفاده، با تمامی جزئیات آن آشنا خواهید شد. لنز دوربین اصلی از نوع f/1.9 است که برای عکاسی در روشنایی روز و در برابر نور خورشید بسیار مناسب است، زیرا دارای کیفیت بالایی است و جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد. فناوری OIS موجب شده تا عکاسی در شب و حتی در حالت نور رقصان نیز، امکان پذیر باشد و عکس های تهیه شده با این حالت، کیفیت مناسبی دارند. این قابلیت همچنین جهت تهیه عکس در حال حرکت نیز مناسب به نظر می رسد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی نیز کیفیتی 5 مگاپیکسلی دارد که عکس هایی با جزئیات زیاد و نور و شفافیت بالا ارائه می دهد. اگر قصد فیلمبرداری با دوربین اصلی این گوشی را دارید، باید توجه داشته باشید که دارای 3 حالت فیلم برداری است، کیفیت 2160 پیکسلی با 30 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080 پیکسلی با 60 فریم بر ثانیه و کیفیت 720 پیکسی با 120 فریم بر ثانیه. کیفیت ضبط تصویر در گلکسی اس 6 به مراتب نسبت به گوشی هایی در همین رنج قیمت، بالاست.

یکی از نقاط ضعف گلکسی اس 6 باتری آن است

باتری گلکسی اس 6 یکی از نقاط ضعف آن به حساب می آید. عمر باتری و سرعت شارژ آن زیاد مناسب نیست. بر خلاف دیگر خصوصیات این گوشی که نسبت به مدل قبلی، پیشرفت زیادی داشته اند، باتری 2800 میلی آمپری گلکسی اس 5، به یک باتری 2550 میلی آمپری تبدیل شده است. البته با وجود این کاهش حجم باتری، یک خاصیت مثبت آن، قابلیت جا به جایی است. این باتری 2550 میلی آمپری می تواند تا یک روز نیاز شما را به شارژ مجدد برطرف کند. البته در صورتی که شما یک کاربر معتاد به گوشی هوشمند نباشید.

نکته قابل توجه این است که این گوشی وسیله مناسبی برای تماشای فیلم نیست. زیرا به سرعت شارژ باتری آن کاهش می یابد. برای مثال با تماشای 90 دقیقه فیلم اچ دی، 16 درصد از ذخیره باتری کم خواهد شد. در حالی که در برخی گوشی های هوشمند، این میزان 10 درصد است. اما راه حل مناسب برای دسترسی سریع تر به شارژ، قابلیت شارژ بی سیم است که این نگرانی را تا حدودی برطرف کرده و کمی سرعت شارژ را بالا برده است. بررسی های گوشی همراه توسط مجله اینترنتی ماه را دنبال کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله گوشی انعطاف پذیر سامسونگ را از دست ندهید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″ id=”postgrid”]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)