اپل واچ 3

سومین مدل از سری ساعت های هوشمند ساخت اپل در تاریخ 22 سپتامبر 2017، وارد بازار شد و البته هنوز هم پس از گذشت تقریبا یک سال، طرفداران ویژه خود را دارد. این ساعت با قیمت تقریبی 329 دلار عرضه شده و هم اکنون نیز از سایت های معتبر قابل خریداری است. طرفداران ساعت های هوشمند، معمولا برای خرید این محصول، به اطلاعاتی در زمینه نوع نرم افزار و امکانات ورزشی ساعت، عمر باتری آن و داشتن خاصیت ضد آب بودن اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل مجله ماه شما را با اپل واچ 3 بیشتر آشنا می کند.

اپل واچ 3 قابلیت پشتیبانی از LTE دارد

به نظر می رسد اپل واچ 3 نسبت به دو مدل قبل از خود از لحاظ شکل ظاهری تفاوت چندانی نداشته، اما مطمئنا بیشترین تغییرات، در بخش فنی اتفاق افتاده است. یکی از مهم ترین و برجسته ترین تفاوت های ساعت اپل 3، داشتن قابلیت ارتباط LTE است. داشتن امکان LTE به این معناست که می توانید این ساعت را به گوشی آیفون خود متصل نمایید. یعنی هم زمان از شماره سیم کارت موجود در گوشی، در ساعت نیز استفاده کنید و یا ساعت را جهت دسترسی به اینترنت، به گوشی متصل کنید. البته بهره مندی از این قابلیت در کشور انگلستان نیازمند پرداخت هزینه ای 5 پوندی در هر ماه است. امکانات اپل واچ 3 طوری طراحی و برنامه ریزی شده که در هر حال، همیشه به روز رسانی شده و شما مطمئن خواهید بود که در لحظه، از جدیدترین امکانات بهره مند هستید.

طراحی اپل واچ 3

همان طور که پیش از این هم گفته شد، اپل واچ 3 نسبت به مدل های قبلی شرکت اپل، تغییرات ظاهری چندانی نداشته است. در سال های اخیر، بیشتر برندهای تولید کننده ساعت در تلاش بودند تا محصولات خود را هم در مدل دایره ای و هم به صورت مربعی طراحی کرده و با این کار، سلیقه مشتری را در مورد تولید خود بسنجند. اما اپل از سال 2015 تغییری از این جهت اعمال نکرده و هنوز هم از همان طراحی مربعی شکل در ساعت های خود استفاده می کند. البته ناگفته نماند که این نوع طراحی، از نظر کاربران اسپورت تر است، به علاوه که به دلیل داشتن امکانات ورزشی پیشرفته، بیشتر یک محصول اسپورت به شمار می رود.

اپل واچ 3 یکی از ظریف ترین ساعت هایی است که تاکنون تولید شده، زیرا ضخامت آن تا حد امکان کم شده، علی رغم اینکه آنتن مربوط به ارتباط LTE نیز به زیر صفحه نمایشگر منتقل شده است. شاید یکی از دلایل انتقال این آنتن به زیر صفحه علاوه بر زیبایی، راحتی استفاده از ساعت باشد. در مدل های قبلی و حتی در بسیاری از ساعت های هوشمند ساخت شرکت های دیگر، وجود این آنتن در کنار محل اتصال بند به ساعت، کمی آزار دهنده بود. در یک سمت از صفحه ساعت، دکمه ای کاربردی قرار گرفته که با فشردن آن، لیستی از برنامه های پرکاربرد ساعت برای شما باز خواهد شد تا دسترسی سریع تری به آنها داشته باشید. سمت دیگر ساعت نیز، محل قرار گرفتن میکروفن و اسپیکر است. اگر ساعت را به پشت برگردانید، می توانید سنسور ضربان قلب را نیز مشاهده کنید.

رنگ ها

اپل واچ 3 در رنگ های متنوعی عرضه شده که در برخی موارد، کمی عجیب به نظر می رسد. برای مثال، رنگ نقره ای بند ساعت، با نقاط قرمز رنگ طراحی شده که به نظر می رسد زیاد جلب توجه میکند. شاید کاربر می خواهد تا به همه نشان دهد که از جدیدترین و به روز ترین ساعت های هوشمند استفاده می کند! نمونه دارای قابلیت ارتباط LTE در دو اندازه 38 میلیمتری و 42 میلیمتری در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی طراحی شده است.

از نظر رنگ و نوع بند نیز، تنوع بسیاری وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها، قیمت خاص خود را دارد. در میان انواع بندهای عرضه شده، یکی از آنها از جنس پارچه ای و البته دارای حالتی کشی است که در نمونه ی اصلی ساعت هم از آن استفاده شده است. این بند بسیار شیک و زیباست و البته بسیار راحت. اپل واچ 3 دارای یک بند اختصاصی به نام Edge Gear Shift نیز هست که ساعت را به جای مچ، بر روی سطح دست و زیر انگشتان میبندد. از این نوع بند برای استفاده از ساعت طی مسیرهای پیاده روی یا در حال دویدن به کار برده می شود. زیرا در این حالت، تماشای صفحه ی ساعت آسان تر خواهد بود.

رنگ ها

قابلیت ضد آب

همه مدل های ساعت های اپل خاصیت ضد آب تا عمق 50 متری را دارند. به علاوه اپل واچ 3، حتی محافظ اسپیکر نیز دارد که از نفوذ آب به درون آن جلوگیری کرده و می توان در زیر آب از اسپیکر استفاده کرد.

کیفیت بی نظیر نمایشگر در اپل واچ 3

نمایشگر اپل واچ 3 از جنس شیشه ای مقاوم ساخته شده که در اثر برخورد با سطوح مختلف، خط و خش زیادی به آن وارد نمی شود. این ساعت در انواع مختلفی عرضه می شود.مدل 42 میلیمتری این ساعت دارای نمایشگر 1.65 اینچی از نوع AMOLED است که دارای کیفیتی بی نظیر می باشد. به طور کلی این نوع نمایشگر در هر محصولی که به کار برده شود، باید نسبت به کیفیت تصویر مطمئن بود. اندازه پنل این ساعت، نسبت به مدل قبلی کمی بزرگتر شده تا بتوان از اطلاعات موجود در آن استفاده بهتری کرد.

نمایشگر در اغلب موارد خاموش است و فقط زمانی که دست خود را جهت دیدن صفحه بچرخانید، روشن شده و ساعت را نمایش می دهد. اما باید گفت که این قابلیت چندان نیز مورد رضایت کاربران نبوده است. زیرا در مواقعی مثل دویدن که فرد مدام دست خود را تکان می دهد، صفحه ساعت در حال روشن شدن است و به نظر می رسد در این حالت، شارژ بیشتری از باتری کسر می شود.

کیفیت بی نظیر نمایشگر در اپل واچ 3

اپل واچ 3 از جدیدترین تراشه 2 هسته ای استفاده می کند

قبلا نیز اشاره کردیم که اپل در مورد این ساعت، توجه خود را بیشتر به ارتقای سطح کیفی و عملکرد فنی معطوف کرده و در مورد طراحی، تغییرات چندانی صورت نگرفته است. پردازشگر اپل واچ 3 از جدیدترین تراشه دو هسته ای S3 تشکیل شده که نسل سوم پردازشگرهای ساخت اپل است. کارایی این تراشه به اندازه نمونه ی نصب شده بر روی گوشی های آیفون، مطلوب است و از نظر فنی مشکل خاصی در استفاده از آن وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، تراشه W2 به کار برده شده در این پردازشگر نیز عملکرد بلوتوث و به طور کلی ارتباطات بی سیم را در این ساعت، تا 85 درصد بهبود بخشیده است. مدت زمان اتصال ساعت به هر وسیله دیگری از طریق wifi یا بلوتوث، به کسری از ثانیه کاهش یافته است. ظرفیت رم 768 مگابایت و میزان ظرفیت حافظه داخلی، 16 گیگابایت است.

عملکرد مطلوب اپل واچ سری 3 با OS4

در کنار بخش سخت افزاری که نسبت به مدل های قبلی اپل پیشرفت چشمگیری داشته، نرم افزار گوشی نیز ارتقا یافته است. اپل واچ 3 با نرم افزار OS4 کار می کند که موجب شده بسیاری از امکانات گوشی به واسطه آن، عملکرد بهتری داشته باشند. یکی از برنامه های جذاب این نرم افزار، Apple Music است که دسترسی به آن با سرعت بیشتری انجام شده و حدود 40 میلیون قطعه موسیقی را بدون نیاز به اتصال با گوشی آیفون، ذخیره و پخش می کند. قدرت و سرعت این نرم افزار توانایی پشتیبانی از از دستیار صوتی سیری، انواع تنظیمات در ساعت، برنامه کنترل کننده دیگر محصولات اپل و البته بسیاری از اپلیکیشن های سلامت و ورزشی را دارد.

اپلیکیشن های ورزشی موجود در اپل واچ 3

بیشتر تمرکز نرم افزارهای نصب شده بر روی ساعت های هوشمند، بر برنامه های ورزشی و سلامت است. پس اگر هنگام خرید محصول متوجه شدید که اغلب بخش های ساعت و تنظیمات آن، مربوط به این مسئله است زیاد تعجب نکنید. در انگلستان، همین برنامه های سلامت و میزان استفاده شما از آنها، می تواند به شما در خرید محصول تخفیف دهد. به این صورت که شما مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده داده و بقیه هزینه خرید را در 24 ماه، قسط بندی می کنید. هر چه میزان استفاده شما از ساعت در فعالیت های ورزشی ثبت شود و رکورد های آن در ساعت ذخیره شود، به همان میزان شرکت به شما تخفیف خواهد داد.

GPS نصب شده در اپل واچ 3 از نوع پیشرفته ای است که با اتصال به گوشی آیفون، می تواند علاوه بر نشان دادن مسیر، نقاطی را که توقف کرده اید نیز بر روی نقشه علامت گذاری و آن ها را ذخیره کند. به این ترتیب در کوهپیمایی هایی که برای اولین بار از یک مسیر انجام می دهید، برای جلوگیری از گم کردن راه می توانید از این امکان استفاده نمایید. البته همانطور که گفته شد به شرطی که ساعت با برنامه نقشه گوشی آیفون متصل باشد.

از دیگر قابلیت های نرم افزاری سلامت در اپل واچ 3 امکان اتصال آن با دستگاه الکتریکی ورزشی است. در واقع همه اطلاعاتی که شما برای مثال در نمایشگر یک تردمیل می بینید، بر روی گوشی ذخیره شده و در رکورد های بعدی، با هم مقایسه خواهد شد. علاوه بر فعالیت هایی مثل دو، پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی، خاصیت ضد آب ساعت، باعث شده تا انجام فعالیت های آبی مثل شنا نیز با کمک برنامه های ورزشی آن، امکان پذیر باشد.

اپلیکیشن های ورزشی موجود در اپل واچ 3

برنامه ثبت فعالیت های روزانه (Activity)

با کمک اپلیکیشن Activity در اپل واچ 3 می توانید میزان فعالیت روزانه، ساعات ورزش و رکورد های ورزشی خود را ثبت کنید. برای مثال، برنامه میزان ساعات فعالیت شما در یک روز را ذخیره می کند. روز دوم اگر فعالیت شما کمتر یا بیشتر شده باشد، سیستم به شما اطلاع خواهد داد. سنسور ضربان قلب در این ساعت فقط به صورت عددی کار نمی کند. بلکه ضربان قلب شما را همانند یک دستگاه نوار قلب، بر روی صفحه نشان می دهد. این امکان وجود دارد تا سنسور را طوری تنظیم کنید تا با تغییر غیر عادی ضربان قلب، به شما هشدار دهد.

برنامه ثبت فعالیت های روزانه (Activity)

Breath

نرم افزار دیگری نیز به نام Breath در این ساعت موجود است که در طول روز پس از انجام فعالیت های سنگین شما را به دقایقی استراحت دعوت می کند، در واقع با توجه به سنجش میزان شدت ضربان قلب، سیستم تشخیص داده که شما در حال حاضر نیاز به چند دقیقه استراحت و آرام شدن دارید.

Auto sleep

Auto sleep نام نرم افزار دیگری است که سیستم خواب شما را تنظیم می کند، به این صورت که در ساعتی مشخص که شما برای دستگاه تعریف می کنید، به شما هشدار می دهد که باید بخوابید و در ساعت معینی نیز شما را بیدار می کند. سنسور ضربان قلب، میزان استراحت شما در شب را کنترل کرده و در صورتی که خواب کافی نداشته باشید، به شما هشدار می دهد.

عمر باتری اپل واچ 3

باتری 279 میلی آمپری اپل واچ 3 که البته غیر قابل جابه جایی نیز هست، می تواند در صورت استفاده از تمامی امکانات ورزشی و سلامت و همچنین اتصال به گوشی آیفون، تا 24 ساعت شارژ را حفظ کند. در هنگام ورزش هایی مثل دو، روشن بودن ساعت و استفاده از امکانات ثبت رکورد در آن و فعال بودن سنسور ضربان قب، فقط 4 درصد از شارژ باتری کسر خواهد شد.

عمر باتری اپل واچ 3

در صورتی که ساعت را با قابلیت LTE به گوشی آیفون متصل کرده باشید و 75 دقیقه پیاده روی کنید، شارژ باتری از 100 درصد به 77 درصد میرسد. 75 دقیقه استفاده از GPS، شارژ باتری را از 100 به 79 درصد می رساند. به طور کلی از نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه عملکرد باتری اپل واچ 3 مطلوب بوده، ولی در پایان هر روز باید آن را دوباره شارژ کرد، هر چند تمهیدات بسیاری نیز در تنظیمات ساعت اندیشیده شده که تا آنجا که ممکن است، در مصرف شارژ باتری صرفه جویی شود. در سال 2017 علاوه بر اپل واچ 3 ساعت های هوشمند دیگر از جمله هواوی واچ 2 نیز به بازار عرضه شدند.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)