گلکسی تب اس 4

این روز ها بازار رقابت میان محصولات اندرویدی بسیار گرم است و هر کدام از برند ها در تلاش هستند تا محصولات خود را با بهترین کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد ارائه دهند. برای مثال دو نمونه از محصولات اخیر سامسونگ در در زمینه مختلف، samsung galaxy a8 و سامسونگ gear vr است. اما آن چه اهمیت دارد این است که محصول تولید شده به گونه ای طراحی شده باشد تا علاوه بر برطرف کردن نیاز مشتری، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در واقع از میان تمامی برند های موجود، کاربران ترجیح می دهند نمونه ای را انتخاب کنند که در عین حال که دارای امکانات مناسب است، قیمت کمتری نیز داشته باشد. سامسونگ گلکسی تب اس 4 یکی از محصولاتی است که قابلیت تبدیل شدن به یک لپ تاب را دارد و با قیمت مناسب و امکانات ویژه ای عرضه شده است که امروز توسط مجله ماه قصد داریم این محصول شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم.

بررسی گلکسی تب اس 4

اگر چه در سال های اخیر تعداد تبلت های موجود در بازار فروان بوده، اما وجود مدلی که بتواند دارای تمامی خصوصیات مورد نظر یک کاربر باشد، کم بوده است. بالاخره پس از مدت ها یک مدل شگفت انگیز روانه ی بازار شده است، گلکسی تب اس 4 دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید. پردازشگری پرقدرت، نرم افزاری جذاب و نمایشگری به روز و با کیفیت، از خصوصیات برجسته ی این محصول می باشد. سامسونگ این نمونه تبلت را در 9 آگوست سال جاری به قیمت تقریبی 649 دلار برای مدل 64 گیگابایتی به بازار عرضه کرد.

طراحی گلکسی تب اس 4

اگر چه طراحی این تبلت بسیار مورد پسند کاربران قرار گرفته و رضایت آنها را در بر داشته است، اما به طور کلی و از نظر کارشناسی، طراحی این وسیله بیشتر متناسب یک گوشی هوشمند است تا یک تبلت. شاید دلیل عمده ی چنین مسئله ای وجود پنل شیشه ای پشت تبلت است که اگر چه زیبایی خاصی به آن بخشیده، اما به راحتی آسیب میبیند.

از طرفی شفافیت این صفحه باعث می شود تا به محض لمس آن، رد انگشت بر روی آن باقی مانده و کثیف شود. به نظر می رسد همان پنل های فلزی قدیمی و معمول، برای یک تبلت مناسب تر است. گلکسی تب اس 4 سامسونگ بسیار باریک و کم وزن است به طوری که با نگه داشتن آن احساس می کنید یک گوشی بزرگ را در دست دارید. سبکی آن در حدی است که می توان با یک دست به راحتی با آن کار کرد.

رنگ های مختلف آن شامل مشکی، سفید و خاکستری است. صفحه ی پشت تبلت صاف و شفاف است و فقط لنز دوربین، فلش و لوگوی شرکت بر روی آن حک شده است. قاب دور تبلت از جنس فلز بوده و لبه ی سمت راست، محل قرار گیری دکمه ی پاور و دکمه ی تغییر ولوم است. هم چنین چند پین POGO نیز در آن تعبیه شده که محل اتصال کاور و صفحه کلید است که باید به صورت جداگانه آن را تهیه کرد. لبه ی پایین نیز محل اتصال پورت شارژ USB C و هم چنین جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد.

قابلیت حذف شده در این تبلت دکمه home است که به منظور استفاده بهتر و بیشتر از نمایشگر حذف شده و این بسیار ناامید کننده است، زیرا حتی وجود حسگر انگشتی نیز نمی تواند تمامی قابلیت های دکمه ی home را جبران کند. سیستم امنیتی تبلت از یک حسگر تشخیص چهره تشکیل شده، دقیقا همان نمونه ای که در گوشی سامسونگ اس 9 مورد استفاده قرار گرفته است. سرعت و امنیت این حسگر بالاست، اما زمانی که صفحه ی تبلت در حالت افقی قرار داشته باشد کمی در تشخیص چهره دچار اختلال می شود.

طراحی گلکسی تب اس 4

نمایشگر تبلت یک پنل 10.5 اینچی است که حداکثر ظرفیت صفحه ی جلو را اشغال کرده و دارای قاب تصویری بسیار نازک است. لبه های تبلت دارای انحنا نیست و این یک نقطه ی قوت در تبلتی با چنین اندازه ای می باشد. نکته ی آخر در مورد طراحی گلکسی تب اس 4 اینکه دارای یک صفحه کلید جداگانه نیز هست که به صورت یک کاور طراحی شده است. این صفحه کلید را باید جداگانه و با قیمت 149 دلار خریداری کنید.

نمایشگر گلکسی تب اس 4

نمایشگر این تبلت سامسونگ 4 یکی از بهترین نمونه هایی است که تا کنون به بازار عرضه شده است. در جایگزینی پنل IPSLCD با نمونه ی OLED، سامسونگ بسیار موفق تر از اپل ظاهر شده است. در حقیقت از پنل های OLED امروزه در طراحی بسیاری از تلویزیون ها استفاده می شود که دارای کیفیتی کم نظیر با قابلیت ارائه ی رنگ عالی و منحصر به فرد است. رزولوشن تصویر در این تبلت، 2560*1600 پیکسل می باشد، این یعنی با بهترین و مطلوب ترین کیفیت فیلم مورد نظر خود را تماشا خواهید کرد.

نمایشگر گلکسی تب اس 4

رنگ ها در این نمایشگر به شکل طبیعی و بسیار شفاف نمایش داده شده و کنتراست و کیفیت آنها به حدی مطلوب است که می توان به صورت دسته جمعی نیز با این تبلت فیلم تماشا کرد. بهتر است در فضای بسته، شفافیت و رنگ را در حالت 100 درصد و در فضای بیرون در وضعیت 60 درصد قرار دهید تا کیفیت مطلوبی را شاهد باشید.

قلم s در گلکسی تب اس 4

خوشبختانه گلکسی تب اس 4 دارای یک قلم مدل اس نیز هست که کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده و بسیار راحت و سبک به نظر می رسد. به دلیل ضخامت کمی که این تبلت دارد، امکان اتصال قلم به خود تبلت نیست. این یکی از نکاتی است که در مدل Surface pro به خوبی رعایت شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته بود. به طور کلی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، عملکرد این قلم مناسب است و مشکل خاصی در هنگام استفاده ایجاد نخواهد کرد.

قلم s در گلکسی تب اس 4

گلکسی تب اس 4 با سیستم عامل DEX

خوشبختانه یا متاسفانه، سامسونگ در این تبلت از سیستم عامل DEX استفاده کرده که موجب شده این تبلت همانند یک کامپیوتر رومیزی عمل کند، یعنی همانند ویندوز های کامپیوتر های رومیزی، ابعاد صفحات برنامه تغیییر می کند. در نوار پایین صفحه لیستی از برنامه های در حال اجرا نمایش داده می شود و دارای تنظیمات ویژه ی خود می باشد.

گلکسی تب اس 4 با سیستم عامل DEX

تمامی عملکرد هایی که این نرم افزار دارد در نمایشگر 10.5 اینچی این تبلت قابل اجراست، فقط تغییر اندازه ی صفحه ی باز شده و یا بستن آن کمی مشکل است و در برخی موارد، کاربر را دچار سردرگمی می کند. مطمئنا چنین نرم افزاری اهمیت وجود قلم یا اتصال موس بلوتوثی را بیشتر خواهد کرد. زیرا انجام برخی تنظیمات بدون موس، امکان پذیر نخواهد بود. از نظر فنی، عملکرد این نرم افزار خوب ارزیابی شده، سرعت آن بالاست و تقریبا اغلب برنامه های کاربردی و معمول که در همه ی تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرد در این نمونه نیز قابل اجرا است.

پردازنده گلکسی تب اس 4

در رقابت با برندهای دیگر که در حال تولید سیستم های هوشمند جدید تری مانند آیپد پرو 9.7 هستند، تراشه ی این تبلت از نوع Qualcomm snapdragon 835 است که دارای یک رم 4 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی است. البته نمونه ی 256 گیگابایتی آن نیز در برخی مناطق موجود است. گلکسی تب اس 4 قابلیت نصب کارت حافظ را دارد، بنابراین از نظر ذخیره ی داده مشکل خاصی نیست. اگرچه انتقاد هایی در مورد ظرفیت رم در این تبلت بیان شده، اما به طور کلی عملکرد تراشه عالی است و در نصب و اجرای انواع بازی ها و برنامه های کاربردی، بی عیب ظاهر شده است.

اسپیکر های قدرتمند AKG در گلکسی تب اس 4

سامسونگ گلکسی تب اس 4 دارای چهار اسپیکر پر قدرت از نوع AKG ساخت شرکت سامسونگ است که دو تا در لبه ی بالایی و دو تا در لبه ی پایینی قرار دارد. در حالت عادی عملکرد صدا قابل قبول است، اما زمانی که ولوم را به آخرین حد نزدیک کنید، صدا کمی بم و خش دار شده و کیفیت لازم را ندارد.

اسپیکر های قدرتمند AKG در گلکسی تب اس 4

دوربین گلکسی تب اس 4

برخلاف گوشی های هوشمند که در آنها نوع دوربین و قدرت آن یکی از نکات اساسی به حساب می آید، در تبلت استفاده از دوربین زیاد معمول نیست و سازندگان و طراحان نیز تمرکز خاصی در این زمینه ندارند. دوربین سامسونگ گلکسی تب اس 4 از یک لنز 13 مگاپیکسلی در پشت و یک لنز 8 مگاپیکسلی در جلو تشکیل شده است.

دوربین گلکسی تب اس 4

عملکرد دوربین این تبلت، گوشی سامسونگ ای 6 را یادآوری می کند و البته شاید قابل مقایسه با آیپد مینی 4 باشد. کیفیت عکس های گرفته شده با این لنز 13 مگاپیکسلی خوب بوده و دارای شفافیت، نور و رنگ مناسب است. در حقیقت کیفیت عکس ها به میزان وجود نور در محیط بستگی دارد، هر چه نور بیشتر باشد، عکس هایی زیبا تر تهیه می شود. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز دارای جزئیات مناسب است و جهت برقراری تماس تصویری، عالی به نظر می رسد.

ظرفیت باتری گلکسی تب اس 4

ظرفیت و حجم باتری این تبلت 7300 میلی آمپر است. این در حالی است که نمونه ی قبلی، یعنی سامسونگ گلکسی تب اس 3 یک باتری 6000 میلی آمپری داشت. به علاوه، یک سیستم شارژ سریع نیز به همراه این تبلت در بسته بندی وجود دارد که شارژ باتری را در فقط چند ساعت، از صفر به 100 درصد می رساند.

در ارزیابی هایی که در مورد عملکرد این باتری صورت گرفت، نتایج امیدوار کننده بود . سرعت و عمر باتری قابل قبول به نظر می رسید. یک ساعت تماشای فیلم HDR، 9 درصد از شارژ و یک ساعت انجام بازی، فقط 5 درصد از ذخیره ی شارژ را کم می کند.

زمانی که تبلت در حالت stand by قرار دارد، در طول شب 9 درصد از ذخیره ی شارژ کاسته می شود، در حالی که در نمونه ی قبلی، این میزان 3 درصد بود. پس اگر زیاد تبلت را در حالت stand by و در کیف نگه داری می کنید، باید به میزان شارژ آن توجه داشته باشید تا در صورت نیاز به آن، دسترسی به باتری داشته باشید.

مشخصات فنی گلکسی تب اس 4

  • ابعاد: 249 * 164 * 7 میلی متر
  • وزن: 482 گرم
  • نمایشگر: 10.5 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 2560 * 1600 پیکسل با تراکم 287 پیکسل در هر اینچ
  • نرم افزار: اندروید 8 با محیط DEX
  • پردازشگر: Qualcomm snapdragon 835، هشت هسته ای با رم 4 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی. البته نمونه ی کره ای این تبلت، با رم 6 گیگابایتی و حافظه ی 256 گیگابایتی نیز عرضه می شود.
  • قابلیت نصب کارت حافظه: دارد، تا 512 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 2160 پیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی
  • باتری: 7300 میلی آمپر
  • رنگ های موجود: مشکی، سفید و خاکستری

آیا خرید گلکسی تب اس 4 به صرفه است

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 4 یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان در هنگام خرید به آن توجه کرد. اگر چه قیمت این محصول کمی بالاست، اما در ازای پرداخت این مبلغ، شما وسیله ای را خریداری کرده اید که دارای یک نمایشگر فوق شفاف و با کیفیت عالی است و تراشه ی آن نیز دارای سرعت و قدرت زیادی می باشد. البته باید این نکته را بیان کرد که اگر شما جز آن دسته کاربرانی هستید که از تبلت فقط برای جستجو در اینترنت و انجام بازی استفاده می کنند، پس پرداخت این هزینه کمی برای شما زیاد است.

آیا خرید گلکسی تب اس 4 به صرفه است

از دید مجله اینترنتی ماه عمر باتری آن خوب، نرم افزار نصب شده در آن بسیار کارآمد و دارای امکانات زیاد، قلم همراه این تبلت بسیار حساس و طراحی و ظاهر آن نیز چشم نواز است. تنها مشکل طراحی گلکسی تب اس 4، همان طور که گفته شد پنل شیشه ای پشت گوشی است که البته با استفاده از یک قاب یا محافظ می توانید این مشکل لیز بودن سطح آن را برطرف کنید که به عقیده کارشناس مجله، شاید آیپد ایر 2 متعلق به رقیب توانسته باشد این مشکل را برای رابط کاربری به نوعی حل کرده باشد.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید