گردشگری شهر مسکو

شهر بزرگ مسکو، پایتخت کشور پهناور روسیه، آمیزه ای از مناظر دیدنی، تاریخی و جاذبه های طبیعی است. گردشگری شهر مسکو علاوه بر اینکه بزرگترین شهر روسیه به شمار می آید، در میان شهرهای اروپایی نیز، حرفی در میان دارد و همچنان به عنوان بزرگترین شهر شناخته شده است.

جاذبه های گردشگری شهر مسکو

در سفر به این شهر، گزینه های فراوانی جهت گشت و گذار پیش روی شما قرار دارد. از میدان سرخ و Kremline گرفته تا مناظر طبیعی خارج از شهر و مکان های دیدنی سنت پترزبورگ. مسکو برای هر سلیقه ای، برنامه ای متفاوت دارد. برای جوانان برنامه های هیجان انگیز در نظر گرفته شده، کودکان از گشت و گذار در پارک ها و شهر بازی لذت کافی را خواهند برد و برای خانوم ها بزرگترین فروشگاه و مرکز خرید اروپا در مسکو پیشنهاد میشود.جاذبه های گردشگری شهر مسکو

از آنجایی که مسکو در بخش اروپایی کشور روسیه واقع شده است، در این شهر بیشتر فرهنگ و رنگ و روی اروپایی دیده میشود، البته در بسیاری از موارد هنوز همان فرهنگ اصیلی که برگرفته از امپراطوری های بزرگ در این کشور بوده است نیز نشانه هایی دیده میشود. بازارهای متنوع، شرکت در کنسرت ها و تماشای نمایش های خیابانی یا یک پیاده روی ساده در خیابان های این شهر، حتما هر مسافری را سر ذوق خواهد آورد.

Kremline کاخ کرملین

 یکی از مناطق تاریخی مسکو است که در واقع از آن به عنوان نماد روسیه و یا حتی از جاذبه های گردشگری روسیه یاد میشود. این مکان علاوه بر اینکه ارزش تاریخی و مناطق دیدنی باستانی دارد، مرکز ریاست جمهوری نیز هست. Kremline ریشه در تاریخ دارد. در سال 1990، Kremline و میدان سرخ در فهرست میراث جهانی UNESCO قرار گرفت. از جمله مکان های گردشگری Kremlineمیتوان به اسلحه خانه حکومتی، کلیسای بزرگAnnunciationT، کلیسای Archangel، کلیسای AssumpsinT، اسلحه خانه ی Patriarch، کلیسای Disposition of Robe، ساعت بزرگIvan، میدان Sobornaya و مجوعه باستان شناسی Kremline اشاره کرد.

Bolshoi theater تئاتر بولشوی

Bolshoi معروف ترین سالن نمایش مسکو است. این سالن هر ساله میزبان 4-3 اوپرای مختلف و 3-2 نمایش رقص Ballet است. اغلب برنامه هایی که در این سالن برگزار میشود، آثار هنری هنرمندان معروفی مثل Mozart، Verdi، Wagner و Tchaikovsky است. رقص Ballet یکی از محبوب ترین هنرهای مردمی روسیه است و بیشتر مردم دنیا این رقص را متعلق به روسیه میدانند.
Bolshoi theater تئاتر بولشوی

Cathedral St.Basil کلیسای سنت باسیل

 کلیسای معروف Basil دقیقا در مقابل درب ورودی میدان سرخ واقع شده است. این کلیسا در زمان حکومت Tsar Ivan بین سالهای 1560-1554 پس از پیروزی Kazan Khanate ساخته شد. در برخی داستان ها آمده است که Tsar بعد از دیدن بنای این ساختمان، دستور داد تا معماران سازنده ی آن را کور کنند تا دیگر نتوانند بنایی چنین با شکوه در جای دیگری بسازند. علی رغم داستان وحشتناکی که در مورد ساخت این کلیسا بیان شده، Basil خود یک شاهکا معماری است با 9 محراب در گوشه های مختلف. بازدید از این ساختمان یکی از ضروریات سفر به مسکو است.

فروشگاه بزرگ GUM

GUM یکی از بزرگترین مراکز خرید نه تنها در مسکو، بلکه در اروپا به شمار می آید. این ساختمان علاوه بر اینکه مرکزی بزرگ برای خرید است، از نظر معماری نیز منحصر به فرد است. GUM در میدان سرخ واقع شده و اولین قسمت آن در سال 1812 و در زمان حکومت Alexander اول ساخته شده است.

فروشگاه بزرگ GUM این فروشگاه محل عرضه ی برندهای معروف دنیا از جمله Louis Vuitton، Dior، ugo Boss،  Burberryو غیره است. علاوه بر مراکز خرید، رستوران ها و کافی شاپ های متعددی نیز در این مرکز وجود دارد. GUM یک مرکز فرهنگی نیز هست. این جا محل تجمع و گردهمایی هنرمندان است و اغلب نمایشگاه های عکاسی در این جا برگزار میشود. این مرکز همچنین محل برگزاری جشنواره بین المللی Chereshneviy les است.

متروی مسکو

متروی مسکو به دلیل معماری خاص، شهرت جهانی دارد و ایستگاه های زیر زمینی آن که به کاخ های زیر زمینی مسکو معروف است، نمایی از جاذبه های شهر را در بر گرفته است. ایستگاه هایی که در زمان قبل از جنگ ساخته شده است، نمادی از صنعتی بودن کشور روسیه است و ایستگاه های ساخته شده پس از جنگ، نشان دهنده ی پیروزی ها و افتخار ملت روسیه میباشد. اولین خط متروی روسیه با نام Sokolinicheskaya در سال 1935 ساخته شد. از جمله زیباترین ایستگاه های متروی شهر مسکو، Majakosvskaya است اما Kropotkinskaya و Komsomolskaya از جمله جالب ترین معماری های متعلق به 1950-1930 هستند.

متروی مسکو

بعضی از این یادگارهای تاریخی هنور نیز از طرف دولت به عنوان میراث فرهنگی، محافظت میشود. راه های زیر زمینی منتهی به متروها با انواع مجسمه ها، موزاییک ها و شیشه های مشبک تزیین شده اند. هر ایستگاه، شکل و ظاهر ویژه ی خود را دارد.

Kuskovo Estate

این ساختمان در قرن 18 میلادی ساخته شده و نشانه ای کامل از سبک معماری روس هاست. مکانی باشکوه به همراه یک کاخ، یک پارک بزرگ و یک تالاب کوچک. اگر در مسکو به دنبال مکانی آرام برای تفریح هستید، این بنا را فراموش نکنید.Kuskovo Estate

در گذشته، کاخ بزرگ این مجموعه، میزبان مهمان هایی بود که هر هفته برای برگزاری جشن به این بنا می آمدند. مهمانانی از جمله مالکان معروف، خانواده های اعیان و اشراف روسی و حتی کاترین دوم. این مجموعه هم چنین دارای یک موزه در فضای باز و جایگاهی تابستانی برای برگزاری فستیوال های گوناگون نیز هست.

موزه ی تاریخی SHM

موزه تاریخی مسکو، مکان نگه داری هر آنچه که از گذشته در این شهر باقی مانده ، است. ساختمان موزه در میدان سرخ واقع شده و گنجینه ای از تمام آثار ارزشمند یافت شده تا قرن 21 است. این موزه برای علاقمندان به تاریخ، مکان مناسبی است تا چند ساعتی را در گذشته ی روس ها غرق شوند.

مرکز هنری CHA

این مرکز، بزرگترین مرکز نمایشگاهی روسیه است. در سال 1979 ساخته شد و شامل 27 سالن و 60 گالری است. هر ساله CHA میزبان آثار هنری هنرمندانی از سراسر دنیاست. در کنار این بنا، پارکی بزرگ با موزه ای از مجسمه های تاریخی در فضای باز قرار دارد. مرکز هنری CHA به عنوان یک مرکز برگزاری کنفرانس نیز مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این، اغلب کنسرت ها و فستیوال های هنری نیز در آنجا برگزار میشود.

از دیگر ساختمان ها و بناهای دیدنی این شهر بزرگ اروپایی میتوان اشاره کرد به موزه ی ادوات جنگی ، کلیسای دوازده رسول، گالری Galeyev، موسسه هنرهای تجسمی روسیه، گالری عکاسی برادرانLumiere، موزه گربه، موزه هنرهای مدرن، کاخ Ostankino ، هتل طلایی و غیره. با مجله اینترنتی ماه بهترین مکان های دیدنی شهری کشور ها را مرور کنید، همچنین در صورت تمایل می توانید سایر کشور ها را نیز در وبسایت ما مطالعه کنید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)