هزینه های سفر به مالزی

اگرچه دیگر کشورهای اطراف مثل تایلند، فیلیپین، اندونزی و ویتنام نیز زیبایی ها و لذت های خاص خود را دارند، اما مالزی قدری متفاوت به نظر می رسد. از جمله مناطق مهمی که اغلب هزینه های سفر به مالزی را شامل می شود؛ شهرهای کوالالامپور، تیومان و لنکاوی است که شهر های توریستی مالزی محسوب می شوند. 3 شهر با فرهنگ و مناظر و غذا و امکانات کاملا متفاوت. جهت بررسی هزینه های مربوط به اقامت، حمل و نقل و غذا در مالزی با مجله ماه همراه باشید .

از میان کشورهای حوزه ی جنوب شرق آسیا، مالزی جزء آن دسته کشورهایی است که مطمئنا پس از یک بار مسافرت به آن جا دوباره منتظر فرصتی خواهید بود تا یک بار دیگر تجربه های شیرین این سفر را تکرار کنید.

هزینه های سفر به مالزی چقدر است

در حقیقت یک سفر تفریحی و کوتاه مدت به مالزی، هزینه ی چندانی برای شما نخواهد داشت. بیشتر هزینه ها مربوط به اقامت و مخارج بلیط و ویزا می باشد. در مورد هتل ها باید گفت که در این کشور قیمت ها بسیار ارزان و با صرفه است.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که تفاوت قیمت میان هتل ها در محاسبه هزینه سفر به مالزی بسیار متفاوت است. برای مثال هزینه ی یک شب اقامت در یک هتل فوق لوکس 5 ستاره از 300 رینگیت به بالاست. هتل های متوسط در هر شب بین 300-200 رینگیت و مهمان خانه ها چیزی در حدود 70 رینگیت در هر شب هزینه خواهد داشت.

هزینه های سفر به مالزی برای اقامت

همان طور که گفته شد، قیمت هتل در مالزی به نسبت هزینه های سفر به ترکیه بسیار اقتصادی و به صرفه است. البته قیمت ها بسته به میزان اقامت شما قدری متفاوت است. برای مثال جهت اقامت دو هفته ای در یک هتل 3یا 4 ستاره با امکانات تقریبا متوسط، هر شب 250- 150 رینگیت باید هزینه کنید. کیفیت این هتل ها همیشه و در هر فصلی از سال مناسب و قابل قبول است.

هتل های 5 ستاره طبق بررسی هزینه های سفر به مالزی، کمی گران تر هستند. علاوه بر قیمت اصلی آن ها، در مناسبت های خاصی مثل تعطیلات عید، هزینه ی برگزاری جشن ها و برنامه های تفریحی نیز با هزینه ی اقامت حساب می شود. اما باید توجه داشت که به دلیل کم بودن تعدا این هتل ها، حتما قبل از سفر به فکر رزو اتاق باشید.

هزینه های سفر به مالزی برای اقامت

روش های مختلفی برای رزرو و اتاق در هتل های مورد نظر وجود دارد. گاهی اوقات وظیفه ی رزرو محل اقامت، به عهده ی آژانس مسافرتی است که مسئولیت سفر شما را پذیرفته است. شما می توانید در مالزی از تورهای محلی نیز برای پیدا کردن هتل کمک بگیرید، اما بهترین راه این است که قبل از سفر، از طریق اینترنت، خود اقدام به رزرو اتاق نمایید.

راه دیگری که می تواند برای پیدا کردن یک هتل مناسب انتخاب کنید، گشتن در شهر و پرس و جو در مورد امکانات و قیمت هتل هاست که البته کاری وقت گیر و تقریبا بی نتیجه است. نکته ی مهم این است که اگر به دنبال مکانی ارزان قیمت برای اقامت هستید، هتل های 3 ستاره و مهمان خانه ها، تقریبا با هم تفاوتی ندارد. فقط این که ممکن است امکانات هتل ها بیشتر از مکان های عمومی باشد.

هزینه حمل و نقل در مالزی

در اغلب شهرهای مالزی بهتر است از مترو و اتوبوس برای حمل و نقل شهری استفاده کنید، زیرا هم سریع تر و هم ارزان تر است. سیستم Grad نیز در مالزی یک راه آسان و ارزان قیمت برای عبور و مرور است. این سیستم در واقع در خواست اینترنتی راننده است. به این صورت که از طریق نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه درخواست ماشین کرده و با دادن آدرس منتظر رسیدن راننده می شوید. قیمت این نوع سیستم حمل و نقل نیز نسبت به دیگر کشورها، کمتر است.

 برای رفتن از شهری به شهر دیگر نیز، استفاده از اتوبوس رایج تر است. اگر قصد رفتن به جزایر اطراف را دارید، می توانید از قایق های مسافرتری استفاده کنید که معمولا هزینه زیادی ندارند.

هزینه خورد و خوراک در مالزی

قیمت غذا در مالزی در مقایسه دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا، بسیار کمتر است. صرف غذا در رستوران های محلی به ندرت ممکن است گران باشد. برای مثال در یک رستوران محلی در کوالالامپور، قیمت یک کاسه سوپ و یک بشقاب برنج سرخ شده یا نودل، فقط 10 رینگیت یا 3 دلار هزینه خواهد داشت. رستوران های سلف سرویس و غذاهای خیابانی نیز از دیگر مواردی است که نیازمند صرف هزینه ی زیادی نیست.

یکی از نمونه رستوران های جالب و کم نظیر مالزی، رستوران هایی است که در آن برای سرو غذا به جای بشقاب، از برگ موز استفاده می کنند. صرف یک وعده غذا در این رستوران ها ممکن است چیزی در حدود 20 رینگیت هزینه در برداشته باشد. غذاهای غربی مثل: پیتزا، اسپاگتی و همبرگر قدری گران تر هستند . بسته به نوع مواد و رستوران ممکن است بین 50-15 رینگیت هزینه داشته باشد.

نوع دیگر از غذا در رستوران های مالزی موجود است که به steambout معروف است. پایه ی اصلی این غذا سوپ است که بسته به ذائقه ی مشتری با گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات تهیه می شود. قیمت هر وعده ی این غذا 50 رینگیت است. نکته ی قابل توجه در مورد صرف غذا در مالزی این است که هزینه ی غذا بسته به شهر یا محله، متفاوت است. برای مثال کولالامپور نسبت به ماراواک غذاهای گران تری دارد.

هزینه خورد و خوراک در مالزی

هزینه گردشگری و سفر به مالزی

اگر به طور میانگین در نظر بگیریم بعد از هزینه های جاری برای جاذبه های گردشگری ترکیه، هزینه ی هر فعالیت تفریحی و گردشگری در مالزی تقریبا 13 رینگیت است و در طول یک سفر 10 روزه، حدودا 156 رینگیت باید برای این فعالیت ها کنار گذاشت.

  • نکاتی برای صرفه جویی هزینه ها در مالزی
  • تاکسی: تاکسی ها در مالزی مجهز به تاکسی متر نیستند. پس به راحتی می توانید برسر کرایه با راننده چانه بزنید.
  • چادر زدن: اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها  دارید، می توانید به جای هتل و مهمانسرا، درTaman Negara چادر برپا کنید.
  • غذاهای خیابانی: غذاهایی که توسط دست فروشان در اغلب خیابان ها عرضه می شود، ارزان ترین و خوشمزه ترین نوع غذاهی محلی مالزی است.
  • پیاده روی: با شرکت در تورهای پیاده روی که برای مسافران در خیابان ها بر پا می شود، می توانید بدون صرف هزینه با برخی مناظر زیبا و تاریخی آن آشنا شوید.

سفر به نقاط مختلف جهان قطعا نیازمند اطلاعاتی است که بایستی قبل از اقدام برای کسب آن جست و جو کنید. ما در مجله اینترنتی ماه همچنان در تلاشیم تا دقیق ترین اطلاعات را از اقصی نقاط جهان همچون راهنمای سفر به اروپا برای شما گردهم بیاوریم، همانند این مقاله که به هزینه های سفر به مالزی پرداختیم تا شما بتوانید برآورد صحیحی از محیط زندگی در آنجا بدست بیاورید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)