مناطق گردشگری آستاراخان روسیه

آستاراخان، یکی از شهر های معروف کشور روسیه با پیشینه ی فرهنگی و تاریخی غنی است. گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، مطمئناٌ تجربه ای متفاوت از مکان های دیدنی، غذاها و البته فرهنگ دلنشین مردم و مناطق گردشگری آستاراخان روسیه خواهند داشت. اگر تا کنون به این منطقه سفر نکرده اید، بدون شک پس از ورود به آن جا، از دیدن این همه ی جاذبه ی طبیعی، شگفت زده خواهید شد.

تنوع مناطق گردشگری آستاراخان روسیه

این شهر قدیمی که البته از نظر گردشگری به خوبی پیشرفت داشته، مسافران را با تنوعی از مناطق تاریخی، یادگارهای معماری به وجد می آورد. همانند دیگر مناطق روسیه، این شهر نیز ترکیبی از دو فرهنگ اروپایی و آسیایی است که البته به نظر میرسد، نزدیکی بیشتر با مناطق آسیایی، کفه ترازو را به سمت فرهنگ آسیایی، تغییر داده است. انتخاب بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در این شهر، کاریست بس مشکل. اما معروف ترین و پر بازدیدترین آن ها، عبارتند از:

کاخ کرملین آستاراخان

در زبان روسی، واژه ی kremlin به قطعه ای اشاره میکند که در مرکز شهر و برای محافظت از شهر، واقع شده باشد. در روسیه قلعه های مختلفی با این نام وجود دارد. قلعه ی KREMLIN در آستاراخان، یک بنای قدیمی است که از قرن 16 میلادی تا کنون پابرجاست. این قدمت و سالم بودن قلعه، بسیار اهمیت دارد، زیرا در قرن های 18 و 19 میلادی، به دلیل کمبود مصالح، بسیاری از قلعه های شبیه به این را خراب می کردند تا از مصالح آن استفاده کنند.کاخ کرملین آستاراخان

اسکلت اولیه این بنا در سال 1587، با چوب ساخته شد، اما سال ها بعد، برای استحکام بیشتر آن، آن را دوباره با سنگ، بازسازی کردند. گردشگران هم می توانند از فضای آرام و دلنشین باغ اطراف قلعه استفاده کنند و هم می توانند به دیدن زیبایی های معماری این ساختمان دو طبقه بروند.

سالن اپرا و تئاتر آستاراخان

بنای ساختمان اوپرای آستاراخان و هم چنین سالن نمایش Ballet، یکی از زیباترین بناهای قدیمی این شهر است، مکانی شگفت انکیز برای دیدن یک نماش جذاب از رقص سنتی روس ها یعنی Ballet. علاوه بر بازیگران و هنرمندان اهل آستاراخان، گروه های بازیگری از مناطق مختلف نیز، اغلب برای اجرای برنامه، به این سالن می آیند. شکوه این بنا به حدی است که گروه های هنری برای برگزاری مراسم خود در آنجا میبایست در لیست برنامه ریزی آن قرار گیرند.

جدول برنامه ریزی اجراها در این سالن شامل نمایش های فاخری مثل Madam Butterfly,Ottello, La Traviata و هم چنین کنسرت هایی مثل جشنواره ی Delta Jazz می باشد. این سالن، چیزی فراتر از مکانی برای اجرای نمایش و رقص زیبای Ballet است.

موزه ها و مناطق گردشگری آستاراخان روسیه

سردبیر مجله ماه پیشنهاد دارد که برنامه ی سفر خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید حتماٌ به موزه ی Velimir Khlebnikov سر بزنید. این موزه از چند سالن جداگانه تشکیل شده که هرکدام دارای اثاثیه، یادگاری ها و کتاب هایی است که توسط شاعران معروف و نمایش نامه نویسان معتبر، مورد استفاده قرار می گرفته است و نمایش نامه های معروفی مثل افسون لبخند و ملخ( آتش بازی کوچک) نوشته شده است. از زمان افتتاح، این موزه یعنی در سال 1993 مکانی برای شناخت Velimir Khlebnikor و آشنایی با تجربیات و حوادث مربوط به آن زمان بوده است.

موزه ها و مناطق گردشگری آستاراخان روسیه

موزه تاریخی و معماری آستاراخان

موزه ی تاریخی و معماری آستاراخان کخ در زمان حکومت Ivan S.Timiryazev بنا شد؛ یکی از قدیمی ترین موزه های ملی شناخته می شود. این موزه با نگه داری از 300000 اثر عتیقه و قدیمی، بیشتر بر جمع آوری اثار هنری و علمی تمرکز دارد. اگر قصد آشنایی با تاریخ فرهنگی آستاراخان را دارید، دیدن از این موزه، جزء ضروریات است.

P.M.Dogadin

گالری هنریP.M.Dogudin، محل نگه داری اثار هنری هنرمندان معروف است. این گالری، مجموعه ای از آثار گران بها مربوط به سال 1918 را در خود جای داده است. این مجموعه ی هنری شامل تابلوهای نقاشی، مجسمه ها و عکس های مربوط به مناطق مختلف دنیاست.

این گالری، علاوه براین که مکانی برای نگه داری آثار هنری است. در واقع کلاس درسی برای هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن نیز است. یکی از امکانات ویژه ی این گالری هنری، تور ویژه ی مسافران و گردشگران است که ان ها را برای دیدن مناطق تاریخی، به نقاط مختلف شهر میبرد. البته باید توجه داشت که باید از قبل برای شرکت در این تور، وقت تعیین کرد.

دریاچه سوان آستاراخان

Swan فقط نام یک رقص معروف Ballet نیست، بلکه یک دریاچه ی زیبا در شهر آستاراخان است. پس از بازدید از مناطقی مثل Kermlin و گالری هنری، مطمئناٌ نیاز به مکانی آرام برای استراحت روزانه دارید، پارک Swan Lake یک مکان مناسب برای این کار است.

این دریاچه، یک مکان آرام و رمانتبک است و البته مناسب برای قرارهای عاشقانه. حتی بعضی از زوج ها، این مکان زیبا را برای گرفتن عکس های جشن عروسی خود، انتخاب می کنند. با وجود این که در مرکز شهر قرار گرفته، اما چنان سکوت و آرامشی بسیار دلپذیر است.

مرکز علوم طبیعی آستاراخان روسیه

محققان در مرکز علوم طبیعی آستاراخان، در مورد دلتای Volgo و سواحل خزر، به مطالعه و بررسی می پردازند. به محض ورد به این مرکز، با 4 ناحیه ی متفاوت روبرو می شوید. ناحیه ای سرسبز پر از بوته و شاخ و برگ، ناحیه ی جنگلی، منطقه ای چمن زار و یک دریاچه ی کوچک. در هرکدام از نواحی، گونه های جانوری و گیاهی خاص آن ها، پرورش می یابند.

اگر قصد دیدار از این مرکز تحقیقاتی را دارید، ابتدا باید با مدیریت آن، هماهنگی های لازم را انجام داده باشید، زیرا به دلیل وجود گونه های مختلف گیاهی و جانوری، ورود همه گردشگران و مسافران به آن جا، آزاد نیست.

آستاراخان شهری در جنوب روسیه

این شهر بین دو منطقه ی آبی رود Volga، و دریای خزر واقع شده است. آستارا خان در واقع قدیمی ترین شهر روسیه است. این شهر مرکز آمیختگی فرهنگ غنی آسیایی با فرهنگ نوپای اروپایی است و بالغ بر هزارن نژاد و ملیت در این شهر زندگی می کنند.

آستاراخان شهری در جنوب روسیه

در ابتدا این شهر، مرکز بازرگانی بود، زیرا در چهار راه مسیر بازرگانی قرار گرفته بود و همین باعث گسترش فرهنگ مردم و آشنایی دیگر ملت ها با این شهر شد. کارشناس جاذبه های گردشگری روسیه در مجله اینترنتی ماه میگوید که آب و هوای آستاراخان در زمستان بسیار سرد و در تابستان مطبوع و خنک است و مقصدی جذاب برای گردشگری بین المللی است.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)