مراکز خرید آنتالیا

شهر آنتالیا ترکیه نه تنها منطقه ای تفریحی با سواحل زیبا است، بلکه برای علاقه مندان به خرید نیز جاذبه های فراوانی دارد. در کنار مراکز خرید پیشرفته و مدرن، بازار های فصلی و رنگارنگ خیابانی مسافران را چنان سر ذوق می آورد که تمایل می یابند تا همانند بومیان به خرید از این بازار های سنتی بپردازند و از یکی از بهترین شهر های ترکیه کمال لذت را ببرند. بخش گردشگری مجله ماه لیستی از این بازار ها و مراکز خرید آنتالیا تهیه کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کالیچی و کالیچی مارینا از مراکز خرید آنتالیا

بدون شک یکی از بزرگترین و معروف ترین بازار های خرده فروشی آنتالیا در ناحیه ی قدیمی شهر، یعنی کالیچی قرار دارد. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش و عبور از خانه های ساخته شده به سبک عثمانی و هم چنین دیدن از قلعه های باز مانده از آن دوران، شما را به بازاری خواهد رساند که مملو از کالاست، هر کالایی که شما در نظر داشته باشید. سوغات های محلی، جواهرات، فرش، عتیقه جات، لباس و کالایی این چنینی در این بازار به وفور یافت می شود.

کالیچی مارینا بازار محلی در نزدیکی دریا قرار دارد و ضمن داشتن منظره ای زیبا رو به دریا، محل فروش انواع وسایل دریانوردی، ماهیگیری و تفریحات آبی است. به علاوه انواع مختلف برندهای خارجی نیز در آن به فروش می رسد و تنها حاوی محصولات بومی نیست. بعد از گشت و گذار در این بازار و انجام خرید می توانید در یکی از کافه ها یا رستوران های واقع در نزدیکی این بازار چند دقیقه ای به استراحت بپردازید.

بازار کاگلایان آنتالیا

این بازار نیز جز یکی از بزرگ ترین مراکز خرید آنتالیا است. این بازار پر است از انواع میوه ها و سبزیجات تازه، ماهی، انواع مغز ها و نمونه های مختلف زیتون که از روستا های اطراف برای فروش به اینجا آورده می شود. علاوه بر این، این بازار به محلی برای دید و بازدید محلی ها تبدیل شده است. زیرا همگی در روز های خاصی در آنجا جمع شده و به فروش محصولات خود مشغول هستند.

ایکی هان بازار صنایع دستی مراکز خرید آنتالیا

ایکی هان بازار صنایع دستی مراکز خرید آنتالیا

طرفداران آثار تاریخی نیز در آنتالیا می توانند بازار مورد نظر خود را بیابند. بازار سرپوشیده و بزرگ ایکی هان که مربوط به قرن 15 میلادی است و در منطقه ی قدیمی آنتالیا واقع شده است از مراکز خرید آنتالیا می باشد . در این بازار، انواع صنایع دستی، کاشی های تزئینی، ظروف منقوش و یادگاری هایی از این دست به فروش می رسد.

بازار خیابانی لارا آنتالیا

این بازار هر یکشنبه در خیابانی موسوم به خیابان بازار در آنتالیا برپا می شود. کالا های موجود در این بازار شامل انواع میوه ها و سبزیجات تازه، غذا های آماده و نیمه آماده، انواع لباس های سنتی و مدرن، بدلیجات، کیف و سوغاتی های معروف ترکیه است. بازار خیابانی لارا مکانی مناسب برای آن دسته از خریدارانی است که به دنبال کالا های تخفیف خورده و ارزان قیمت هستند و اهل چانه زنی می باشند.

بازار مرکزی آنتالیا

در این بازار هیچ نشانه ای از فروشگاه های مدرن و نحوه ی عرضه ی محصولات به روش های نوین وجود ندارد. از زمان های بسیار دور، این بازار نقش اساسی در تجارت و کسب و کار مردم بومی آنتالیا داشته است. انواع تولیدات تهیه شده به دست مردم محلی از سوغات گرفته تا صنایع دستی و غذا های محلی در اینجا عرضه می شود.

بازار مرکزی آنتالیا

مرکز خرید میگرو در آنتالیا

این مرکز خرید به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه در سال 2011 در آنتالیا افتتاح شد. هم گردشگران و هم بومیان و افراد ساکن این ناحیه، این بازار بزرگ را بهترین مرکز خرید آنتالیا مدانند. این بازار دارای 130 فروشگاه بزرگ است که انواع برند های معتبر دنیا مثل زارا، مودو و ال سی وایکیکی را عرضه می کند. علاوه بر این، تعداد زیادی رستوران با غذا های محلی و بین الملل و هم چنین فست فود ها نیز در این بازار به چشم می خورند. این مرکز، در کنار کارکرد اصلی خود یعنی خرید و فروش کالا، محل برگزاری آیین ها و گردهمایی های اجتماعی نیز هست که همین موجب محبوبیت و اعتبار بیشتر آن شده است.

پارکینگ این بازار ظرفیت 1300 خودرو را دارد و دارای 3 ورودی مجزا نیز هست. ورودی اصلی، ورودی از پارکینگ و ورودی از طرفین بازار که هر کدام با 2 آسانسور و 12 پله برقی شما را به درون مرکز خرید راهنمایی می کند. فروشگاه های اصلی عرضه ی محصولات ترکی در طبقه ی همکف، سینما و کافی شاپ در طبقه ی اول و فروشگاه های عرضه ی دیگر برند ها و تولیدات نیز در طبقات دیگر واقع شده است.

مراکز خرید مدرن در آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی بزرگترین مرکز خرید آنتالیا و اولین بازاری است که برند های معروف بین المللی را به ترکیه وارد کرد. در واقع این فروشگاه بزرگ، معنی واقعی یک مرکز خرید را به نمایش گذاشت. دارای 150 فروشگاه و 30 رستوران است. ظرفیت آن 1000 نفر بوده و در کنار خرید و غذا، دارای مکان های تفریحی و سرگرمی هم برای کودکان و هم برای جوانان نیز هست. از جمله برند های معروفی که برای اولین بار در ترکیه در این مرکز رونمایی شد شامل، میدپوینت، ویکند بای مکس مارا، اپل استور، جک اند جوی، سفورا، بادی شاپ، ماکرو، چاکرا و غیره است.

مرکز خرید دیپو

این فروشگاه در سال 2004 تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین مراکز فروشگاهی در منطقه ی مدیترانه است. حدود 38000 متر مربع مساحت دارد و علاوه بر مراکز فروشگاهی، دارای انواع رستورن ها، کافی شاپ ها، وسایل بازی کودکان و البته سینما نیز هست. اجناس این مرکز از بهترین برند های روز دنیا و در قیمتی مناسب عرضه می شود.

 مرکز خرید آنتالیوم

اگر به دنبال تجربه ی یک خرید های کلاس و لاکچری هستید، بازار آنتالیوم بهترین گزینه است. البته بهتر است قبل از ورود به این مرکز خرید، از موجودی کافی کارت خرید خود اطمینان حاصل کنید زیرا قیمت ها بسیار بالاست.

فروشگاه بزرگ شیمال

این مرکز اغلب مورد پسند افرادی است که به دنبال اجناس لوکس هستند، اجناسی که کمتر در فروشگاه های دیگر یافت می شود. این فروشگاه در منطقه ی لارا واقع شده و برای همه ی گروه های سنی در کنار خرید، برنامه های سرگرمی نیز دارد. علاوه بر این ساعات طولانی این مرکز باز است و شما بدون عجله می توانید اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید. اوقات پس از خرید را نیز می توانید در سینمای واقع در این مرکز خرید سپری کنید.

خیابان آتاتورک

اگر قصد خرید طلا و جواهرات نفیس را دارید، آتاتورک بهترین گزینه است. سرتاسر این خیابان پر است از فروشگاه های فروش جواهرات که مطمئنا دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد، زیرا مجموعه ای از زیبا ترین زینت آلات را شاهد خواهید بود. پس از خرید نیز می توانید به یکی از کافی شاپ های واقع در این بازار رفته و از انواع نوشیدنی های طبیعی تهیه شده از محصولات بومی این ناحیه استفاده کنید.

مراکز خرید آنتالیا که هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگرانی است که برای تفریح در کنار سواحل زیبا به این شهر سفر کرده اند. مهم ترین بازار های سنتی و بهترین و بزرگترین مراکز خرید مدرن آنتالیا توسط مجله انترنتی ماه در این مقاله معرفی شد. اگر در فکر سفر به آنتالیا هستید می توانید ارزان ترین هتل های آنتالیا ترکیه را در سایت ما ببینید.

[rs_post_grid cats=”45″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)