شیائومی می 8

در یکی دو سال اخیر شرکت شیائومی 3 مدل گوشی طراحی و تولید کرده که شباهت های بسیاری با آیفون x ساخت اپل دارند، مدل های Mi 8، Mi 8 explorer و Mi 8 se که مجله ماه در این مقاله به بررسی شیائومی می 8 ( Xiaomi Mi 8 ) پرداخته است. از آن جایی که محصولات شیائومی در همه ی نقاط دنیا مثل چین و هند شناخته شده نیستند، طراحان آن در پی این هستند تا بهترین کیفیت را در یک گوشی ارزان قیمت به کار برده تا بتوانند محصول خود را بهتر معرفی کنند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و جزییات این گوشی همچنین دیگر مدل آن با نام Xiaomi note 4x، با بخش فناوری مجله ی ماه همراه باشید.

بررسی شیائومی می 8

در اغلب مناطق جهان برند اپل و مدل آیفون یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین گوشی های هوشمند است. شرکت های کمتر شناخته شده ای مثل شیائومی همواره در تلاشند تا با تقلید از طراحی و خصوصیات فنی چنین مدل های معروفی، رضایت مشتریان را جلب کرده و برای آن دسته از کاربرانی که بودجه ی کمتری برای خرید گوشی دارند، بهترین کیفیت را به ارمغان آورند.

شیایومی می 8 بعد از عرضه ی شیائومی می 6 روانه ی بازار شد. در واقع در این میان مدل Mi 7 حذف شد و دلیل این مسئله آن بود که به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس شیائومی، مدل تولید شده را Mi 8 نام گذاری کردند. این مدل در میان محصولات چینی شبیه ترین گوشی به آیفون x است.

ارسال این محصولات به اروپا و آمریکا به صورت گسترده تر، امسال در دستور کار شرکت شیائومی قرار گرفته و قرار است مراکز و نمایندگی های معتبر این شرکت در این مناطق تاسیس شود. اما در حال حاضر محصولات این شرکت را می توان از طریق کشورهای آسیایی به اروپا و آمریکا صادر کرد یا اینکه از Gear Best کمک گرفت. قیمت اصلی این محصول در اروپا 438 یورو است. مدلی که در اروپا عرضه می شود دارای سیستم عامل انگلیسی زبان و برنامه های نصب شده ی گوگل است.

مشخصات فنی شیائومی می 8

  • جنس بدنه: قاب آلومینیومی، محافظ Gorilla Glass 5 هم در نمایشگر و هم در قاب پشتی گوشی
  • ابعاد: 154*74*8.7 میلی متر
  • وزن: 175 گرم
  • نمایشگر: 6.21 اینچ، SUPER AMOLED با رزولوشن 1080*2244 پیکسل، تراکم 402 پیکسل در هر اینچ
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 2160 پیکسلی
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل و قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی
  • نرم افزار: MIUI 5.9 بر اساس طراحی اندروید 8.1
  • پردازشگر: Qualcomm snapdragon 845 هشت هسته ای
  • رم: 6 گیگابایتی
  • حافظه ی داخلی: 64، 128 و 256 گیگابایتی بدون قابلیت نصب کارت حافظه
  • باتری: 3400 میلی آمپر با قابلیت شارژ سریع
  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارته

طراحی شیائومی می 8

طراحی شیائومی می 8

در اولین نگاه مطمئنا متوجه تفاوت های عمده ی شیائومی می 8 با دیگر محصولات قبلی شیائومی خواهید شد. اولین تفاوت، اندازه ی این گوشی است. در حقیقت این مدل اولین گام های این سازنده ی چینی برای طراحی و تولید محصولات متفاوت تر در آینده است.

در قسمت پشت گوشی علاوه بر لوگوی رسمی شرکت شیائومی، حسگر انگشتی فوق حساسی را مشاهده می کنید که همیشه در حالت روشن است و در کوتاه ترین زمان ممکن امکان دسترسی به صفحه ی نمایش را برای شما فراهم می آورد.

لنز دوربین و دو فلش LED مربوط به آن به صورت عمودی در گوشه ی سمت چپ گوشی قرار گرفته است. صفحه ی آلومینیومی پشت گوشی مجهز به لایه ی محافظ Gorilla Glass است که این لایه مانع از ایجاد خش بر روی صفحه می شود. دقیقا مشخص نیست که متن زیر لوگوی شرکت چه هدفی را دنبال می کند، اما اغلب کاربران وجود آن را اضافی دانسته و از آن انتقاد کرده اند.

در قسمت جلوی گوشی علاوه بر فضایی که خود گوشی در اطراف نمایشگر دارد، یک نوار notch نیز دیده می شود که بخشی از نمایشگر را اشغال کرده است. دوربین سلفی و فلش آن نیز در همین نوار notch قرار گرفته است. از این دوربین برای تشخیص چهره و باز کردن قفل صفحه نیز استفاده می شود.

جنس بدنه xiaomi mi 8

قاب گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. دکمه ی پاور و دکمه ی تغییر ولوم صدا در سمت راست و در بهترین جای ممکن قرار گرفته دارد. پورت USB C مربوط به شارژ در لبه ی پایینی گوشی و در کنار خروجی صدای اسپیکر قرار تعبیه شده اما متاسفانه در این مدل جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده است. قاب و صفحه ی گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار نیست و قابلیت نصب کارت حافظه نیز ندارد.

ابعاد کلی گوشی 154*74*8.7 میلی متر و وزن آن 175 گرم می باشد. اگر چه اندازه ی گوشی به نسبت اکثر مدل های تولیدی سال 2018 زیاد بزرگ نیست، اما وزن گوشی تقریبا بالاست. شیائومی می 8 در چهار رنگ آبی، سفید، طلایی و مشکی روانه ی بازار شده است.

جنس بدنه xiaomi mi 8

نمایشگر شیائومی می 8

شیائومی در هیچ کدام از محصولات خود حتی شیائومی ردمی 3 پرو از نمایشگر های HD استفاده نکرده است بجز یک بار و آن هم در مدل Mi Note Pro در سال 2015. بنابراین جای تعجب نیست که در نمایشگر 6.21 اینچی Mi 8 از رزولوشن 1080 پیکسلی بهره برده باشد.

عملکرد این نمایشگر AMOLED بسیار عالی است و در ارائه ی رنگ و میزان شفافیت تصویر بسیار مناسب ظاهر شده و در تست های انجام شده مشخص شد که در برابر نور خورشید نیز شفافیت و کیفیت تصویر، کوچک ترین تغییری نخواهد داشت.

نمایشگر شیائومی می 8

پردازشگر شیائومی می 8

شیائومی نیز طبق روال اکثر محصولات سال 2018 در می 8 از پردازشگرQualcomm snapdragone 845 با رم 6 گیگابایتی استفاده کرده است. مدل استاندارد این گوشی دارای حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی می باشد، اما این گوشی در دو ظرفیت دیگر 128 و 256 گیگابایتی نیز عرضه می شود. کاربران ترجیح می دهند با پرداخت هزینه ی بیشتر حافظه ی 128 یا 256 گیگابایتی را خریداری کنند، زیرا این گوشی دارای قابلیت نصب کارت حافظه نیست.

استفاده از چنین پردازشگری مطمئنا عملکرد گوشی را به بالا ترین حد می رساند. این کیفیت را می توان در نمایش تصویر و هم چنین در تست هایی که از لحاظ عملکرد گرافیکی در آن انجام گرفته متوجه شد. سرعت این تراشه به گونه ای است که هرگز جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نخواهد گذاشت.

رابط کاربری شیائومی می 8

سیستم عامل شیائومی می 8 بر گرفته از آخرین نسخه ی اندروید 8.1 اوریو است که توسط این شرکت چینی طراحی شده و با نام MIUI 5.9 عرضه می شود. اگر چه اخیرا خبر هایی مبنی بر اتمام طراحی MIUI 10 نیز منتشر شده، اما هنوز از این نرم افزار رونمایی نشده است.

یکی از خصوصیات ویژه ی این نرم افزار که برای اولین بار در مدل می 8 به کار گرفته شده، حالت always on نمایشگر است. به این صورت که نمایشگر ساعت، تاریخ و اعلان ها را در صفحه برای شما به نمایش در می آورد بدون اینکه تاثیری در شارژ باتری داشته باشد. در هر بار خاموش و روشن شدن گوشی، می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید یا طوری برنامه ریزی کنید که با خاموش شدن آن، این تنظیمات به حالت اولیه باز نگردد.

حسگر تشخیص چهره در شیائومی می 8

همان طور که گفته شد این نمایشگر دارای نوار notch است که به نظر می رسد در کمترین مدلی از محصولات شیائومی این نوار دیده شده است. در قسمت بالای این نوار دوربین سلفی جای گرفته که از آن به عنوان سیستم تشخیص چهره نیز استفاده می شود. اما باید توجه داشته باشید که علی رغم شباهت هایی که Mi 8 به آیفون x دارد، سیستم تشخیص چهره ی آن در حد کیفیت و دقت مدل های ساخت اپل نیست و البته از نوع 3D نیز نمی باشد. بلکه بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داشته و برای نزدیک کردن این گوشی به خصوصیات فنی برند های معتبر و معروف نصب شده است. اما خود کارشناسان شیائومی نیز این توصیه را به کاربران می کنند که بهتر است برای بالا بردن ضریب امنیتی، از حسگر انگشتی استفاده کرده و زیاد اعتمادی به حسگر تشخیص چهره نداشته باشند.

با باز شدن قفل نمایشگر صفحه ای پیش روی شما باز خواهد شد که شامل تمامی برنامه های نصب شده است که امکان انجام تنظیمات متعددی دارد، مثل تغییر رنگ و تصویر پس زمینه، شکل و رنگ آیکون ها، دسته بندی برنامه ها و غیره.

دوربین شیائومی می 8

دوربین شیائومی می 8

همان طور که در بخش خصوصیات فنی بیان شد، دوربین اصلی شیائومی می 8  از دو لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یکی از این لنزها از نوع Sony IMX 363 به همراه فلش دوگانه ی LED است و دیگری از نوع Samsung S5k3m3 است که قابلیت گرفتن عکس های پرتره را فراهم می آورد. کیفیت فیلم برداری در این دوربین نیز4k است.

این دوربین دقیقا همان نمونه ای است که در می میکس 2 اس به کار رفته بود، اما این بار با امکانات جدیدتر. وجود یک هوش مصنوعی در سیستم این دوربین به شما کمک می کند تا از بین 206 عکس گرفته شده در لحظه، یکی را انتخاب کنید.

دوربین جلوی گوشی با کیفیت 20 مگاپیکسلی ارائه شده است. شیائومی در این لنز نیز از کمک هوش مصنوعی برای تهیه ی عکس های زیباتر با جزییات بیشتر بهره برده است. در هر دو دوربین میزان جزییات عکس بسیار بالا است، رنگ ها شفاف و نور تصویر مناسب است. در شب و در حالتی که نور کافی در محیط وجود ندارد، عکس های تهیه شده به لطف فلش LED بسیار شفاف است.

باتری شیائومی می 8

باتری به کار رفته در Mi 8 از نوع 3400 میلی آمپر است که پیش از این در مدل Mi Mix 2S نیز استفاده شده بود، البته عملکرد این باتری چیزی غیر قابل مقایسه با مدل های دیگر شیائومی است. باتری شیائومی می 8 قابلیت حفظ شارژ تا 24 ساعت کامل یا در برخی موارد حتی بیش از این مدت را نیز دارد، در واقع چیزی معادل 11 ساعت تماشای فیلم HD با نور بالا و صدای حداکثری.

در تبلیغات این محصول، باتری را مجهز به سیستم شارژ سریع 4.0+ عنوان کرده اند. اگر چه سرعت شارژ این باتری به نسبت دیگر باتری ها در محصولات شیائومی بالاست، اما باز هم در حد تبلیغات صورت گرفته نیست. حدودا یک ساعت و 35 دقیقه زمان لازم است تا شارژ باتری از صفر به 100 درصد برسد. اما متاسفانه با وجود چنین سرعتی در ذخیره ی شارژ، محصولات این شرکت چینی فاقد قابلیت شارژ بی سیم هستند.

آیا خرید این محصول مقرون به صرفه است؟

از نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه در حقیقت مدل می 8 سرآمد تولیدات ارزان قیمت شیائومی است. یک گوشی کامل با عملکردی مثال زدنی. بی شک اگر قصد خرید گوشی هوشمندی مانند شیائومی می ای وان دارید که به خصوصیات برند های معروف نزدیک است، می توانید با اطمینان خاطر شیائومی می 8 را نیز به جایگزین انتخاب کنید. مدل اصلی این گوشی با ظرفیت حافظه ی 64 گیگا بایتی با قیمت تقریبا 380 یورو و نمونه ی 128 گیگا بایتی آن 438 یورو است.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید