شهر های توریستی مالزی

کشور مالزی در منطقه ی جنوب شرقی آسیا واقع شده است. مالزی با کشورهایی مثل چین، تایلند و اندونزی دارای مرز مشترک است. شهر های توریستی مالزی به دلیل قرار گرفتن در چنین منطقه ای با آب و هوایی معتدل، هرساله پذیرای گردشگران زیادی هستند که به قصد آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردم این کشور، روانه ی آن جا می شوند. در این مقاله مهم ترین و بزرگترین شهرهای مالزی توسط کارشناسان بخش گردشگری مجله ماه معرفی می شود.

کوالالامپور از بزرگترین شهر های توریستی مالزی

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است. شهری با مناظر طبیعی بسیار زیبا، آسمان خراش های بی نظیر و معماری مثال زدنی. علاوه بر این، بزرگترین شهر مالزی نیز به حساب می آید. کوالالامپور در ناحیه ی غربی مالزی واقع شده و جمعیت آن چیزی در حدود 8/1 میلیون نفر است. مساحت این شهر تقریبا 234 کیلومتر مربع است که بخشی از آن را سواحل تشکیل داده است.

میانگین ارتفاع این شهر از سطح دریا 66 متر است. در دوران جنگ جهانی دوم، شهر کوالالامپور محل زندگی اغلب مهاجران ژاپنی بود که آواره های جنگی بودند و به این شهر پناه آورده بودند. جمعیت این شهر پس از پایان جنگ، به شکل چشم گیری افزایش یافت و موجب شد تا شهر ها و روستاهای بسیاری در حاشیه ی شهر ایجاد شود. رشد صنعت و پا گیری صنایع مختلف، باعث شد تا جمعیت این شهر در میانه ی دهه ی 1960 میلادی به نیم میلیون نفر برسد.

امروزه شهر کوالالامپور یکی از مهم ترین شهر های مالزی برای گردشگری و از مراکز پرطرفدار خرید در این کشور محسوب میشود. این شهر آمیزه ای از هنر و معماری قدیمی به همراه فناوری ها و دستاوردهای مدرن است. مساجد و بازار های قدیمی در کنار آسمان خراش ها و برج های مخابراتی، موجب شده تا گردشگران و مسافران زیادی هر ساله جذب این شهر شوند.

شهر کوالالامپور مرکز بلند ترین و مرتفع ترین برج های مسکونی و تجاری است. برج های دو قلوی petronas یک برج مخابراتی است که اغلب مردم آن را نماد کشور مالزی می دانند. این برج در سال های 2004-1998 مرتفع ترین برج جهان شناخته شده بود. برج ارتباطی کوالالامپور نیز با ارتفاع 421 متر، هفتمین برج مرتفع جهان است که در همین شهر واقع شده است. این کشور از لحاظ امنیت در مقایسه با امنیت ترکیه برای گردشگران، حرفی را برای گفتن دارد اما کاملا قابل مقایسه نیست.

شهر کوالالامپور مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مالزی است و 3 مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا، در این شهر واقع شده است. این شهر از نظر اقتصادی و رشد جمعیت، بیشترین آمار را در میان کشور های جنوب شرق آسیا داراست. از جمله مهمترین مناظر دیدنی این شهر میتوان به غار Batu، Istana Negara، میدان Merdeka و مراکز Bukita Bintang اشاره کرد.

پنانگ زیباترین و بزرگترین شهر توریستی مالزی

پنانگ زیباترین و بزرگترین شهر توریستی مالزی

شهر پنانگ یکی از زیباترین شهر های مالزی است که دارای تاریخی غنی میباشد. مناطق تاریخی و فرهنگی، برگذاری برنامه های مذهبی، تفریح در سواحل شنی و برگذاری جشنواره های هنری متعدد در طول سال باعث شده تا در هر فصلی این شهر آماده ی پذیرایی از مسافران و گردشگران باشد. جالب است بدانید که شهر کوچک پنانگ، سومین مرکز اقتصادی مالزی بعد از سلنگار و جوهور محسوب میشود که نقش مهمی در رشد فناوری و اقتصاد این کشور دارد.

شهر پنانگ محل اقامت بسیاری از مهاجرین از ملیت های مختلف و مرکز علوم پزشکی مالزی است. اکثریت جمعیت این شهر را مهاجران چینی تشکیل می دهند و بقیه نیز مالایی ها، هندی ها و ملیت های دیگر هستند. پنانگ در اغلب روزهای سال، آب و هوایی گرم و مرطوب و البته بارانی دارد. میانگین دمای هوا در این شهر 35 درجه است.

مذهب اغلب مردمان این شهر اسلام است، اما علاوه بر اسلام ادیان دیگری مثل مسیحیت، بوداییسم، هندوییسم و دیگر مذاهب نیز به صورت آزادانه فعالیت می کنند. در سرتا سر این جزیره، میتوان بناهای باشکوه مساجد، معابد و کلیسا ها را یافت که همه روزه محل عبادت مسلمانان، هندوها و مسیحیان است. یکی از جاذبه های گردشگری که مطمئنا برای مسافران بسیار هیجان انگیز است، برگزاری جشنواره ها و مراسمات مذهبی مربوط به هرکدام از این ادیان است.

اگر چه زبان مالایی، زبان رسمی و ملی مردمان این کشور است، اما در کنار آن در اغلب فعالیت های تجاری و البته صنعت گردشگری، زبان انگلیسی استفاده می شود. از آن جایی که شهر پنانگ محل تجمع فرهنگ های مختلف از شهرهای متفاوت است، در نتیجه زبان ها و لهجه های مختلفی را می توان در نقاط مختلف شهر پیدا کرد. زبان هایی مثل چینی، هندی و برخی زبان های اروپایی.

بزرگترین شهر توریستی جوهور باهرو در مالزی

یکی از زیباترین شهرهای مالزی، شهر جوهور باهرو است که در جنوب این کشور واقع شده است. فرهنگ، غذا و مناظر طبیعی از جمله مواردی است که هر مسافر و یا گردشگری را به خود جذب می کند. این نام برگرفته از نام عربی جوهر به معنی جواهر ارزشمند است. برخی از اهالی این شهر، آن را با نام گنجانو به معنی جواهر می شناسند. علاقه مندان به دریانوردی و تفریحات دریایی می توانند در کنار سواحل خلیج جوهور به گذران اوقات بپردازند. جنگل های استوایی Endau Rompin نیز جز یکی از زیباترین مناطق تفریحی این شهر است.

اگر طرفدار غذاهای محلی هستید، پس بهتر است حتما سری به رستوران های سنتی این شهر بزنید. لاکسا خامه ای یکی از پر طرفدار ترین غذاهای شهر جوهور است. می باند ونگ، بریانی و روتی کارا نیز از دیگر خوراکی هایی است ک حتما باید در سفر به این شهر، آن را تست کنید. اغلب مردم شهر جوهور را به واسطه ی رقص های محلی و خاص آن می شناسند. ریشه ی این نوع رقص به رقص های عربی باز می گردد. این رقص موزیکال، رگه هایی از حالات عرفانی نیز در خود دارد که بدون شک مسافران را مجذوب خود خواهد کرد.

بزرگترین شهر توریستی جوهور باهرو در مالزی

شهر جوهور دارای سواحل زیبایی نیز هست. کمتر کسی از این نکته با خبر است که شهر جوهور وسیع ترین سواحل را در این کشور به خود اختصاص داده است. سواحل این شهر هم در منطقه ی غربی و هم ناحیه ی شرقی، وسعتی بیش از 40 کیلومتر دارد. سواحل این شهر را می توان جز عالی ترین و خاص ترین سواحل شنی دنیا نامید. نکته ی جالب توجه در مورد شهر جوهور این است که تنها شهر مستقل مالزی است که دارای ارتش مختص به خود است. این ارتش در واقع قدیمی ترین نیروی نظامی مالزی نیز به شمار می آید.

برای آشنایی با سایر شهر های مالزی با مجله اینترنتی ماه همراه باشید . دیگر شهر های توریستی مالزی در قسمت های بعدی مقاله منتشر خواهد شد. همچنین شما اگر تمایل دارید تا درمورد سایر کشور ها نیز اطلاعات کسب کنید بعنوان مثال جاذبه های گردشگری ترکیه؛ آخرین مقالات ما را دنبال کنید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)