ساعت سامسونگ Gear S – گیر اس

با رونق گرفتن تولید ساعت های هوشمند و استقبال کاربران از این نوع ساعت ها، شرکت های مطرح در زمینه ی تولید فناوری مدرن، همواره در  صدد طراحی مدال های جدید با امکانات بی نظیری هستند که سامسونگ مدل گیر اس خود را در عرصه ی رقابت تولید کرد. و این روند عرصه ی رقابت را روز به روز بر حریفان تنگ تر می کنند. از جمله این برندهای معروف، شرکت سامسونگ است که با جدیدترین محصول روز، ساعت سامسونگ Gear S نسل نویی از ساعت های هوشمند را به بازار عرضه کرده است.

خصوصیات منحصر به فرد ساعت سامسونگ Gear S – گیر اس

ساعت هوشمند Gear s  با دیگر محصولات سامسونگ که دارای  ویژگی های زیر باشند، مرتبط است:

  • نسخه ی اندورید 3-4(Jelly Bean) یا بالتر
  • دقت Wvga یا بالاتر
  • حافظه ی داخلی 5/1 گیگا بایت یا بالاتر

اگر مایلید تا ساعت هوشمند خود را به گوشی موبایل متصل کنید، برنامه ی Gear Manager  را برای اتصال به Gear S، دانلود کنید، از بخش Support  جزئیات و دستور العمل ها را برای نصب آن جست و جو کنید. صفحه نمایش قدری منحنی، روشن و بزرگ است. این ساعت هوشمند بدون نیاز به اتصال به وسیله ی دیگر، مجهز به سیستم wifi  و داده های 3G  است. اما از جمله معایب آن، می توان به این نکته اشاره کرد که برای راه اندازی و نصب برنامه های موجود در ساعت، می بایست ابتدا با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه، اقدام به نصب برنامه ی مدیریت Gear  نمود.

نکته این جاست که فقط باید از گوشی سامسونگ، آن هم گوشی دارای خصوصیات گفته شده، استفاده کرد. Gear S یک ساعت هوشمند با کارآیی بالاست که شما را از بسیاری امکانات شگفت انگیز بهره مند می کند، اما محدودیت هایی که در نصب و راه اندازی نرم افزار ها و برنامه ها دارد، قدری از محبوبیت آن کاسته است.

دسترسی به وسیله ای که تمامی نیازهای شما از جمله تماس تلفنی، نیاز به زیبایی ظاهری در شما و اتصال به شبکه ی جهانی و برنامه های گوناگون را برطرف کند، متاسفانه هنوز در حد یک ایده بر روی کاغذ، متوقف شده است. تا کنون داشتن یک ساعت هوشمند، یعنی به همراه داشتن یک ساعت با اتصال به گوشی تلفن هوشمند تا میزانی این نیاز را برطرف کرده است، اما این روند در حال تغییر است. طراحان در پی ساخت ساعت هایی هستند که بدون نیاز به اتصال با گوشی همراه،کارآیی خاص خود را داشته باشد.

ساعت سامسونگ Gear S هوشمند

سامسونگGear S  یکی از این نمونه های تازه طراحی شده است. Gear s ششمین مدل ساعتی است که در طول یک سال به بازار عرضه شده، اما یک تفاوت عمده با مدل های دیگر دارد، آن هم امکان مکالمه ی تلفنی است. در واقع این ساعت، یگ گوشی هوشمند نیز هست. در آینده ای نزدیک، ساعت های هوشمند به چنان پیشرفتی می رسند که خود به تنهایی یک تلفن همراه، وسیله ای برای اتصال به اینترنت و استفاده از امکانات آن و یک سیستم صوتی باشد.

ساعت سامسونگ Gear S هوشمند

Gear S  اگرچه هنوز تمامی این امکانات را ندارد، اما برخی از آن ها به خوبی در این ساعت هوشمند به کار رفته اند. در واقع این مدل ساعت های سامسونگ، یک گوشی هوشمند در ابعاد کوچک است که دور مچ دست بسته می شود. نمایشگری به نسبت بزرگ تر از صفحه ی یک ساعت به همراه یک صفحه کلید کوچک در پایین آن. لبه های کرومی با صفحه لمسی OLED شفاف و روشن، بیشتر حس استفاده از یک گوشی را دارد تا یک ساعت. بند اصلی این ساعت، از جنس پلاستیک است. البته قابلیت تعویض هم دارد.

امکانات ساعت هوشمند سامسونگ

نمایشگر آن IP 67  مقاوم در برابر آب است. یعنی اگر رطوبتی به آن برسد، مشکلی ایجاد نمی کند. البته مقاوت در برابر آب به معنی این است که می توانید با این ساعت به استخر یا حمام بروید. این ساعت میکروفن و اسپیکر مخصوص خود را دارد. زمانی که زنگ هشدار یا پیام آن فعال باشد، حالت ویبره با لرزش دارد. از دیگر امکانات آن : مجهز به شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، شمارش میزان قلب، هوا سنج یا فشار شنج است. حافظه ی داخلی ساعت 4 گیگابایت است و RAM  512 مگابایتی دارد. مجهز به سیستم wifi، بلوتوث 1/4 است. وزن کلی ساعت نیز 66 گرم است.

اندازه ی صفحه نمایش Gear S، 2 اینچ، 480*360 پیکسل و از مدل AMOLED است. در واقع بزرگ ترین صفحه نمایش را در بین ساعت های سامسونگ دارد. اندازه ی آن به قدری است که می توان با 2 انگشت نیز، با آن کار کرد. امکان تغییر حالت صفحه از افقی به عمودی نیز در این ساعت وجود دارد. بزرگی این صفحه نمایش برای نصب برخی برنامه های کاربردی بسیار مناسب است. اما متاسفانه، Gear S تمامی برنامه های موجود در App store را پشتیبانی نمی کند.

صفحه کلید سامسونگ گیر اس

با وجود این صفحه بزرگ، باز هم استفاده از صفحه کاید برای نوشتن پیام بسیار سخت است. برای ارسال پیام بهتر است از برنامه ی ضبط صدا و تبدیل صوت به متن استفاده کرد. اگرچه برنامه ی موجود در Gear S  قابلیت های زیادی  برای ضیط صدا و تبدیل آن ندارد، اما به هر حال آسان تر از نوشتن متن با آن صفحه کلید است. باتری این ساعت از نوع 3000 AH است. اگراز این ساعت به عنوان یک تلفن همراه استفاده کنید، مصرف باتری زیاد شده و نیاز به شارژ مکرر دارد، یعنی تقریبا هر بار شارژ، یک روز امکان ذخیره را به شما می دهد. اما در صورتی که بیشتر از امکانات جانبی ساعت استفاده میکنید، هر بار شارژ کامل، چندین روز ممکن است ذخیره داشته باشد.

سردبیر مجله اینترنتی ماه اضاف میکند که زمانی که در مکانی بدون دسترسی به شارژر و برق، باتری ساعت تمام می شود، می توانید با استفاده از برنامه ی شارژ مجدد تا چند دقیقه دوباره باتری را به کار اندازید. اما باید توجه داشت که در این زمان، نمی توان ساعت را به مچ دست بست. به هرحال استفاده از امکانات آن گاهی اوقات مهم تر از بستن آن به دست است.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)