راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم

زیبایی و بلندی مژه ها، یکی از فاکتورهایی است که در تعیین زیبایی چشم ها دخیل بود و معمولا توجه به رشد و ضخامت آن به ویژه در میان خانم ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بسیاری از موارد، استفاده نادرست از ابزارهای آرایشی یا عدم مرغوبیت آنها، موجب نازک شدن و ریختن و عدم رشد مژه شده و کار آرایش چشم را کمی مشکل می سازد. اما خوشبختانه، در مجله سلامت ماه ، با استفاده از چند روش خانگی و ساده راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد برای داشتن مژه های بلند و ضخیم

یکی از عواملی که باعث شده کیفیت مژه ها در برخی زنان به شدت کاهش یافته و دائما تار مژه بریزد، استفاده مکرر از انواع ریمل ها و ابزارهای آرایشی است که در برخی موارد، وضعیت رشد مژه را در آنان حتی به نسبت مردان نیز، کمتر می کند.

نازک شدن تار مژه ها به عوامل زیادی بستگی دارد. سن، عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، عوارض جانبی مصرف برخی داروها، عفونت، وجود برخی بیماری های پوستی، اختلال در متابولیسم بدن و کمبود برخی مواد مغذی در بدن، همگی از جمله عواملی است که می توان موجب تغییر در فرآیند رشد مژه ها شود. زنانی که پس از زایمان یا در دوران یائسگی دچار ریزش مو شده باشند، قطعا تغییراتی نیز در مژه ها خواهند داشت. استفاده مداوم از مواد آرایشی و ماندگاری طولانی آن نیز در کاهش ضخامت و زیبایی مژه ها بی تاثیر نیست.

همین عوامل باعث شده بسیاری از زنان به عنوان یکی از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم برای زیباتر جلوه کردن مژه ها و آرایش چشم، از انواع ریمل های حجم دهنده گران قیمت یا مژه مصنوعی استفاده کنند، در حالی که می توان با چند روش خانگی، به راحتی و بدون داشتن عوارض جانبی، مژه ها را ضخیم و پرپشت کرد. از جمله مهمترین این روش ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد

رشد و تقویت مژه ها با مصرف ویتامین ها

یکی از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم این است که روزانه آنها را همانند مو، شانه زده و مرتب کنید. با استفاده از یک برس مژه، تارهای آن را شانه زده و با استفاده از چند قطره روغن ویتامین ای به زدودن گرد و غبار و آلودگی از روی مژه و تقویت آن، کمک کنید. این کار علاوه بر افزایش ضخامت، رشد مژه ها را نیز افزایش می دهد. روش های خانگی موثر بر درمان ریزش مو و هر نوع ویتامینی که در رشد موها موثر بوده و موجب تقویت ساقه و ریشه و شود، در افزایش رشد و ضخامت مژه ها نیز موثر است.

انواع ویتامین های گروه ب ، ویتامین دی و ای، از جمله مهمترین آنها هستند که هم از طریق مواد غذایی طبیعی و هم مکمل ها، میتوان آنها را تامین کرد. این مواد، با افزایش رشد مژه ها، کمک می کند تا مقاومت آنها در برابر استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، بیشتر شود.

لیمو، یکی از مرکباتی است که دارای مقادیر زیادی ویتامین ث و آ بوده که هر کدام از این ویتامین ها نقش به سزایی در حفظ سلامت پوست و مو دارند. مقداری وازلین را با کمی آب لیموی تازه مخلوط کرده و با یک برس تمیز، به مژه ها بزنید. این کار را هر شب تکرار نموده تا زمانی که نتیجه دلخواه را کسب کنید.

شستشوی صحیح صورت

شستشو از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم

یکی از نکاتی که باید جهت تقویت مژه ها مد نظر داشت این است که هنگام خواب، آرایش را به طور کامل از صورت پاک کنید. در واقع هم زمان با شست و شوی مواد آرایشی از پوست، مژه ها را نیز با یک برس، تمیز کرده و آن را خشک کنید. زیرا باقی ماندن ریمل برای مدت طولانی بر روی مژه، به تدریج موجب نازک شدن تار آن شده و چه بسا ریزش مژه را در پی داشته باشد.

روغن وازلین مژه ها را تقویت می کند

اگر می خواهید در مدت زمان کمی، مژه هایی بلند و پر پشت داشته باشید، هنگام خواب از وازلین برای چرب کردن آنها استفاده کنید. وازلین، رشد مژه ها را افزایش داده و در مدت زمان کمی، موجب افزایش ضخامت آنها می شود. کافی است قبل از خواب، با استفاده از یک برس تمیز، مقداری وازلین را به ریشه و ساقه مژه زده و صبح هم، با آب ولرم، آن را شست و شو دهید. استفاده از وازلین یکی از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم است و در افزایش رطوبت آن نیز موثر خواهد بود.

تاثیر روغن نارگیل و زیتون بر رشد مژه

روغن نارگیل و روغن زیتون نیز، تاثیر به سزایی در افزایش ضخامت و بلندی مژه ها دارد. مژه ها را با چند قطره از این روغن چرب کرده و پس از چند دقیقه، تمیز کنید. چرب کردن پوست اطراف چشم با این روغن ها از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم به حساب می آید.

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز، یکی از مواردی است که در جوانسازی و شادابی پوست و مو بسیار موثر بوده و به افزایش رشد مژه ها نیز کمک می کند. در واقع رطوبت در بدن، موجب رسیدن مقدار کافی املاح و ویتامین ها به بدن شده و ضمن افزایش ضخامت تار مژه ها، به زیباتر شدن آن نیز می انجامد.

مصرف مواد غذایی سرشار از بیوتین

یکی از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم و حفظ سلامت آن، مصرف بیوتین است. بیوتین یکی از انواع ویتامین های گروه ب است که البته برخی کارشناسان آن را با عنوان ویتامین H میشناسند و وجود آن را جهت افزایش ضخامت تار موها، ضروری می دانند. بیوتین را هم از طریق مصرف منابع طبیعی مثل گوشت قرمز،جگر گوسفند، تخم مرغ و لبنیات و آووکادو و هم از طریق مصرف مکمل ها تامین کرد.

استفاده از آنتی اکسیدان برای رشد و تقویت مژه ها

استفاده از آنتی اکسیدان برای رشد و تقویت مژه ها

علاوه بر ویتامین ها و املاح، آنتی اکسیدان نیز تاثیر به سزایی در افزایش ضخامت و بلندی مژه ها دارد. مقداری دمنوش چای سبز را درون یک فنجان ریخته تا خنک شود. سپس با یک تکه پارچه تمیز، چای را به مژه ها زده و بخوابید. این کار، جذب مواد مغذی را بیشتر کرده و در مدت زمان کوتاهی، به رشد مژه ها کمک می کند.

در جریان حفظ سلامت و زیبایی مژه ها، رژیم غذایی به اندازه مراقبت های فیزیکی، از اهمیت بسیاری برخوردار است، چنانچه برخی متخصصان مجله ماه بر این باورند که کاهش وزن شدید به دلیل کاهش مقدار منابع مغزی، می تواند ساقه و ریشه مو را تضعیف کرده و موجب ریزش آن شود. ضمن توجه به زیبایی مژه ، بهداشت آن را نیز رعایت کرده و تا حد ممکن، از به کار بردن مواد آرایشی نامرغوب و غیر استاندارد خودداری کنید. زیرا این مواد نه تنهایی زیبایی در صورت ایجاد نمی کند، بلکه گاهی موجب بروز مشکلاتی در این زمینه خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده، ماساژ چشم ها نیز یکی از راه های داشتن مژه های بلند و ضخیم می باشد.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید