برج های شبیه برج ایفل

ایفل یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری فرانسه است که بعد از 125 سالگی همچنان بعنوان نقطه ای محبوب بیش از 250 میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است و در میان جاذبه های گردشگری فرانسه حرف اول را می زند، تا آنجا که برخی از کشور ها، در تلاش بودند تا برج های شبیه برج ایفل را پی ریزی کنند.

10 برج های شبیه برج ایفل فرانسه

برج ایفل در فرانسه تا سال 1973 بلندترین سازه در این کشور بود تا این که یک سازه نظامی که بعنوان فرستنده عمل میکرد در شهر ساسیک فرانسه برپا شد. به طبع زیبایی و هنر به کار برده شده در این سازه بزرگ ایفل، اشتیاق سایر هنرمندان را نیز در سراسر دنیا به وجد آورد تا به فکر طراحی سازه هایی مشابه بیفتند و این چنین بود که نمونه های مشابه ایفل فرانسه در چندین نقطه از دنیا ساخته شد. در ادامه نمونه های کپی برداری شده از ایفل را باهم مرور میکنیم:

Monte Gorbea شمال اسپانیا

این برج، یک سازه ی ساحلی است که در شمالی ترین قسمت اسپانیا و در سواحل Basque  ساخته  شده است . این سازه ی فلزی، حدود 1500 متر ارتفاع دارد. از سال 1994، این منطقه ی کوهستانی به پارکی طبیعی تبدیل شده و منطقه ای محافظت شده برای نگه داری گونه های کمیاب برخی گیاهان است.

Monte Gorbea شمال اسپانیا

برج ایفل در آمریکا

شاید یکی از دلایل ساخت برج های مشابه برج ایفل، این است که هر شهری به نام پاریس در هر جای دنیا، باید یک برج ایفل داشته باشد! در سال 1993، در منطقه ای غیر مسکونی در ایالت تگزاس، به پاس احترام به کشور دوست، فرانسه، برجی شبیه به ایفل ساخته شد. طراحی آن به شکلی است که به نظر می رسد یک کلاه مخصوص گاو بازان، در نوک این برج قرار دارد.

برج ایفل در آمریکا

 برج Gzech در پراگ

در زمانی که مردم پاریس در حال اعتراض به ساخت برج ایفل بودند، مردم کشور اسلواکی، تصمیم به ساخت سازه ای شبیه به برج پاریس گرفتند و کار ساخت آن را دقیقا 2 سال بعد در شهر پراگ، پایتخت چک، به اتمام رساندند. اگرچه ارتفاع آن نسبت به ایفل قدری کمتر است، اما مکان ساخت این برج رادیویی در Petrin Hill  بسیار زیبا و چشم نواز است و در ارتفاع این برج، منظره ای زیبا از رودخانه ی Vlatva   قابل مشاهده است.

برج ایفل در لاس وگاس

این چنین به نظر می رسد که یک پاریس کوچک، در این منطقه از لاس وگاس ساخته شده است. این برج در نزدیکی هتلی بزرگ به نام پاریس ساخته شده است. هتلی با تقریبا 3000 اتاق با نمایی بسیار زیبا. ارتفاع این برج 2 برابر ارتفاع ساختمان هتل است. وجود یک اپرا و موزه ای به نام لوورد در نزدیکی برج، حس حضور در پاریس را به بیینده منتقل می کند.

برج ایفل در لاس وگاس

 

نمونه ژاپنی برج ایفل

نمونه ی ژاپنی برج ایفل، یک سازه ی شهری در نوع خود است. این بنا در سال 1958، با حدود 333 متر ارتفاع ساخته شد. از زمان ساخت این برج، بیش از 150 میلیون نفر برای بازدید از آن، به این منطقه رفته اند. این برج به رنگ قرمز و سفید رنگ آمیزی شده تا از آسمان خراش ها و ساختمان های مرتفع اطراف خود، بازشناخته شود.

برج Sucre در بولیوی

برج شهر Sucre  در بولیوی، نمونه کوچک شده ی برج ایفل است. تا به حال طراحی و ساخت Alexander Eiffel  ساختمان های متعددی را در لاپاز پایتخت این کشور بنا کرده است، از جمله ساختمان متروی مرکزی این شهر. این سازه، 20 سال پس از برج ایفل پاریس ساخته شده و در اصل دولت بولیوی مامور ساخت آن بود. این برج از نوع اصلی آن کوچک تر است، اما به هرحال توسط همان طراح برج اصلی، طراحی شده است. این سازه برا فعالیت ها و خدمات شهری مثل مطالعات جوی استفاده می شود.

برج Sucre در بولیوی

برج belvedere فرانسه

جدیدترین نمونه ی کپی برداری از برج ایفل، در خاک فرانسه ساخته شده است . برج  Belvedre  در سال 1997، به عنوان یک برج رادویی ساخته شد و در اصل هیچ گونه جنبه گردشگری و تفریحی نداشت. این برج فرانسوی با 194 متر ارتفاع، بزرگ ترین برج مخابراتی این کشور است.

برج belvedere فرانسه

مشابه برج ایفل در برزیل

نمونه ی برزیلی برج ایفل در  Brasilia  پایتخت این کشور ساخت شد. این برج با ارتفاع 224 متر، هرساله بیش از 300000 گردشگر را برای بازدید به این منطقه دعوت می کند. علی رغم این که نسبت به برج اصلی ارتفاع کمتری دارد، این برج تلوزیونی از دیگر سازه های ساخته شده در شهر بلندتر است.مشابه برج ایفل در برزیل

برج ریگا لیتوانی

این برج، در واقع برداشتی آزاد از نمونه فرانسوی است که در شهرRiga  واقع در کشور لیتوانی ساخته شده است. ارتفاع آن 369 متر است و مرتفع ترین برج مخابراتی اروپا به شمار می رود . از ارتفاع این برج، نمایی زیبا و هیجان انگیز از مناظر اطراف، قابل روئت است.

برج ریگا لیتوانی

نمونه برج ایفل در سیدنی استرالیا

برج  Awa  در  Sydney  در سال 1939 ساخته شد. برای فرار از محدودیت های حداکثر ارتفاع در Sydney  و هم چنین الهام گرفتن از برج ایفل، در بالاترین قسمت این برج، یک فرستنده ی مخابراتی نصب شده است. قبل از ساخته شدن آسمان خراش های متعدد، این برج بلندترین ساختمان این شهر بود.

نمونه برج ایفل در سیدنی استرالیا

همراه با مجله اینترنتی ماه از سراسر نقاط دنیا اطلاعات کسب کنید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)