اپل واچ 4

اپل در ماه سپتامبر از نمونه جدید ساعت های هوشمند خود با نام اپل واچ 4 رونمایی کرد. نمایشگر بزرگ تر و خصوصیات فنی جدید، از امکانات قابل توجه این ساعت می باشد که نظر مخاطبان و کارشناسان مجله ماه را به خود جلب کرده و مدت های زیادی است که منتظر ورود آن به بازار هستند.

بررسی اپل واچ 4

اگر پیش از این با نمونه های قبلی ساعت های اپل سرو کار داشته اید، پس مطمئنا این بار یک طراحی جدید و منحصر به فرد را از طراحان این شرکت انتظار دارید. این دقیقا همان مسئله ای است که کارشناسان در دستور کار قرار داده اند و در پی رسیدن به آن هستند. در حقیقت، اپل واچ 4 با یک شکل ظاهری تقریبا متفاوت عرضه می شود. این ساعت جزء گران ترین مدل های ساعت های هوشمند است، اما هنوز هم جزء محبوب ترین آنها به حساب می آید. به هر حال باید دید که آیا این محصول شایستگی این همه استقبال را دارد و یا چه چیزی باعث شده تا با چنین استقبالی رو به رو شود؟

این ساعت در 4 نمونه ی مختلف طراحی و تولید می شود. مدل اول دارای نمایشگری با قطر 40 میلی متر، نمونه دوم دارای قطر 44 میلی متری، مدل سوم دارای LTE و نمونه چهارم فاقد LTE است. قابلیت LTE در حقیقت امکانی است که موجب می شود بتوانید بدون نیاز به اتصال ساعت با گوشی، به اینترنت وصل شده و از آن استفاده کنید.

تعداد ساعت هایی که دارای این ویژگی هستند، بسیار محدود بوده و یکی از نقاط قوت یک دستگاه به شمار می آید، هر چند که نیاز به ذخیره شارژ فراوانی دارد. همان طور که گفته شد، این محصول در 21 سپتامبر 2018 و هم زمان با آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس روانه بازار شده است. نمونه کوچک تر این ساعت 399 دلار و نمونه بزرگ تر آن با قیمت 429 دلار عرضه شده است. مدل فاقد LTE ، 499 و مدل دارای این قابلیت، 529 لار است.

طراحی اپل واچ 4

اگر شما در اپل واچ 4 به دنبال یک مورد متفاوت هستید، مطمئنا طراحی بی نظیر، همان مقصود شماست، به خصوص اگر پیش از این با ساعت های هوشمند آشنایی چندانی نداشته اید. اندازه نمایشگر این ساعت، 30 درصد نسبت به نمونه های قبلی اپل و حتی در مقایسه با برند های دیگر بزرگ تر شده است.

یکی از اختلافاتی که همیشه در میان کاربران ساعت های هوشمند مشاهده شده، تفاوت عقیده در مورد گرد بودن یا مربعی شکل بودن نمایشگر است. اپل این بار با ایده ای جدید، میانه روی کرده و نظر هر دو دسته مخاطب را در طراحی ساعت اعمال کرده است. در حقیقت نمایشگر آن، مربعی شکل و خود نمایشگر ساعت دایره ای است.

طراحی اپل واچ 4

ضخامت ساعت نسبت به نمونه قبلی کمتر شده، البته نه در حدی که توسط کاربر قابل تشخیص باشد، فقط در کاهش وزن آن تاثیر گذار بوده است. طراحی شکل دکمه های کاربردی در کنار ساعت نیز دستخوش تغییر شده است. علاوه بر این، دکمه پاور بسیار نرم تر شده و به نظر می رسد برای استفاده از آن کافی است دکمه را لمس کنید. صفحه پشت اپل واچ 4 ، ترکیبی از سرامیک و شیشه است که ضمن حفظ زیبایی ظاهری، باعث شده تا سیگنال های رادیویی به خوبی قابل انتقال باشند.

صفحه نمایش اپل واچ 4

همان طور که اشاره شد، اندازه نمایشگر 40 و 44 میلی متری آن نسبت به مدل قبلی با نمایشگر 38 و 42 میلی متری، قدری بزرگ تر شده و این خود یک مزیت محسوب می شود. زیرا در عین بزرگ شدن صفحه، وزن و ضخامت آن چندان تغییری نداشته و تحمل آن بر روی مچ بسیار راحت است. علی رغم مربعی بودن نمایشگر، همه چیز به صورت دایره ای طراحی شده است.

صفحه نمایش اپل واچ 4

نمایشگر اپل واچ 4 از یک پنل LCD با کیفیت خوب تشکیل شده و این قابلیت را دارد تا فقط با نگاه کردن به صفحه، ساعت را نمایش دهد. از طریق این نمایشگر می توان تعداد ضربان قلب، رکورد های ورزشی، اطلاعات عمومی و مواردی از این قبیل را مشاهده کرد. قاب آلومینیومی این ساعت در سه رنگ نقره ای، طلایی و خاکستری عرضه شده است.

یکی از تغییرات بسیار عالی در این گوشی، جا به جایی میکروفن و اسپیکر است. در مدل های قبلی جای گیری این دو باعث شده بود تا کیفیت صدا چندان مناسب نباشد. اما با تغییر جای آن ها، نه تنها اکوی صدا کمتر شده، بلکه کیفیت صدا در تماس ها نیز بهتر شده است.

قابلیت های اپل واچ 4 در فعالیت های ورزشی

یکی از کابرد های اصلی و نقش ساعت هوشمند در زندگی انسان، استفاده از آن ها در فعالیت های ورزشی است و این نکته ای است که طراحان و سازندگان بر روی آن تمرکز ویژه ای دارند. اپل نیز در این ساعت به امکانات ورزشی اهمیت زیادی داده و آپشن های متعددی را برای استفاده مخاطبان در اپل واچ 4 برنامه ریزی کرده است.

قابلیت های اپل واچ 4 در فعالیت های ورزشی

دو عنصر اصلی این ساعت در مبحث کارکرد ورزشی شامل تشویق شما به انجام فعالیت ورزشی و ثبت رکورد های ورزشی شماست. هشدار های مربوط به ورزش در این ساعت این گونه عمل می کند که در فواصل زمانی مشخص، به صدا در آمده و شما را به انجام تمرین ورزشی ترغیب می کند. در برخی موارد این هشدار ها به شکلی طراحی شده که با ثابت بودن ضربان قلب، چندین ساعت متوالی شما را به حرکت وا می دارد.

یکی دیگر از قابلیت های نرم افزار این ساعت، این است که با کمک برنامه SOS شما را در مسیریابی همراهی می کند. به این شکل که اگر برای مدتی طولانی در یک مسیر مشخص قرار گرفته و ندانید که باید به کدام جهت حرکت کنید، به صورت خودکار پیام یا تماسی را به یکی از مخاطبین اورژانسی شما ارسال کرده و از آن ها در خواست کمک میکند.

هشدار کاهش ضربان قلب در اپل واچ 4

اغلب ساعت های هوشمند مانند سامسونگ گیر اس 2 یا هواوی واچ 2 دارای برنامه نمایش ضربان قلب، محاسبه کالری از دست رفته در جریان فعالیت ورزشی و امکاناتی از این دست هستند. اما اپل واچ 4 کمی از این موارد فراتر رفته است. اگر میزان ضربان قلب شما از حد معمول کمتر باشد، هشدار ساعت به صدا در می آید. معنی این هشدار این است که خون کافی به قلب شما نرسیده و میزان پمپاژ خون کم شده است.

هشدار کاهش ضربان قلب در اپل واچ 4

در کنار این قابلیت ها، این ساعت ریتم ضربان قلب را بر روی نمایشگر برای شما نمایش می دهد. با کمک این ویژگی می توانید از نامنظم شدن ضربان قلب اطلاع یافته و دلیل آن را جستوجو کرده و یا به پزشک مراجعه کنید. البته باید برنامه ای را به عنوان حالت عادی ضربان قلب به صورت پیش فرض در اختیار نرم افزار قرار دهید تا بر اساس آن، هشدار مربوطه عمل کند.

باتری اپل واچ 4

یکی از خصوصیات بارز ساعت های ساخت اپل، عمر باتری آن هاست که اپل واچ 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این باتری قابلیت حفظ شارژ تا دو روز کامل با 18 ساعت استفاده را دارد. البته این در حالتی است که از ساعت در حد متوسط استفاده شود. مطمئنا استفاده از ابزار هایی مثل GPS ذخیره شارژ باتری را کاهش می دهد. استفاده از GPS 20 درصد و گوش دادن به موسیقی در طول روز 18 درصد از شارژ باتری را مصرف می کند.

باتری اپل واچ 4

در این ساعت از پردازشگر نسل جدید S4، 64 bit دو هسته ای استفاده شده است که عملکرد ساعت را تا 2 برابر بهبود می بخشد. سیستم عامل اپل واچ 4 از نوع Watch OS 5 است که در بردارنده امکانات متعددی در محیط این ساعت است. جهت آشنایی بیشتر با محصولات شرکت اپل می توانید به سایت مجله اینترنتی ماه مراجعه کنید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید