آیپد ایر 2

بعد از ورود آیپد ایر 2 به بازار، نسل جدید آیفون دو محصول دیگر از سری محصولات پرو را با نمایشگرهای 12.9 اینچی و 7.9 اینچی تولید کرده است. این دو محصول جدید به قصد جایگزینی آیپد ایر 2 نبوده، بلکه با داشتن صفحه کلیدی منحصر به فرد و قلم فوق حساس در پی آن بوده تا نمونه ی قبلی را تکمیل کند. اما برای آن دسته از کاربرانی که پس از آیفون 8 پلاس به دنبال یک تبلت پر قدرت، به روز و با امکانات منحصر به فرد هستند، ipad Air 2 یک پیشنهاد عالی به حساب می آید. خبر خوش اینکه، پس از گذشت مدت ها از ورود این تبلت به بازار، اکنون حدود 50 یورو ارزان تر میتوانید آن را تهیه کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات و جزییات بیشتر در مورد این محصول هستید، مجله ماه به شما کمک خواهد کرد.

بررسی آیپد ایر 2

این روزها اپل در تلاش است تا تبلتی با تمامی امکانات ویژه و درجه یک تولید کند. تبلتی با وزن کم، ضخامت کم و البته نمایشگری فوق شفاف. اگر چه در این محصول یعنی آیپد ایر 2 عملکرد صفحه نمایش در نوع خود عالی است، اما باز هم تا رسیدن به اوج شفافیت و کیفیت قدم هایی مانده است.

نمایشگر آیپد ایر 2

نمایشگر این تبلت از نوع IPS LED است، همان نمایشگری که اغلب کاربران حرفه ای به آن علاقه ی خاصی دارند. رزولوشن تصویر در آیپد ایر 2 همان 1536*2048 پیکسلی است که در نمونه ی آیپد 3 نیز تجربه کرده بودیم. البته استفاده از همین رزولوشن به این معنی نیست که کیفیت تصویر در همان اندازه باشد. مطمئنا اپل همیشه در تلاش است تا محصولات خود را هر روز بهتر از روز قبل به امکانات جدید مجهز کند. در این مورد نیز، علی رغم رزولوشن یکسان، ارائه ی رنگ و کیفیت در مقایسه با نمونه های قبلی بهبود یافته است.

پنل های تصویری متعددی با هم ترکیب شده تا چنین نمایشگری طراحی شود. در اغلب نمایشگرها، فاصله ی اندکی میان پنل ها وجود دارد، اما در آیپد ایر 2 به طور کامل به هم چسبیده اند. عدم وجود این فاصله 2 مزیت دارد، اول اینکه ضخامت آن را کمتر میکند و از نظر ظاهری آن را ظریف تر جلوه میدهد و دوم اینکه میزان انعکاس نور را کاهش میدهد و این نکته ای است که اخیرا اپل تمرکز زیادی بر روی آن دارد. اضافه کردن یک کاور ضد انعکاس نور نیز باعث شده تا 56 درصد از این انعکاس کاسته شود.

نمایشگر آیپد ایر 2

اگر چه ممکن است ظاهرا این قابلیت زیاد جلب توجه نکند، اما عملا بسیار اهمیت دارد، زیرا باعث میشود تا استفاده از تبلت چه در فضای بیرون و در برابر نور خورشید و چه در فضای اتاق و زیر نور لامپ های روشنایی آسان تر باشد و به راحتی بدون تغییر زاویه ی قرار گیری تبلت در اثر تابش نور ،امکان دیدن تصاویر و خواندن مطالب وجود دارد.

آیپد ایر 2 در مقایسه با نمونه های قبلی دارای شفافیت بهتر و کنتراست بالاتر است. رنگ های تیره را به خوبی نمایش میدهد و امکان تشخیص جزییات به راحتی فراهم است. تنها مزیتی که آیپد ایر نسبت به این محصول دارد، کیفیت ارائه ی رنگ سفید است که کاملا شفاف و یکدست است. اما در Air 2 زمینه ی سفید، قدری رگه های صورتی دارد.

کارشناسان اپل ادعا کردند که عملکرد لمسی نمایشگر نیز در آیپد ایر 2 نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته و سرعت واکنش در آن افزایش یافته است. نکته ی اینجاست که اپل همیشه در این زمینه عالی عمل کرده، به طوری که نمیتوان تفاوت عملکردی در این مورد را تشخیص داد. به طور کلی، نمایشگر 9.7 اینچی این تبلت با کیفیت بالایی که دارد قابل مقایسه با نمایشگرهای AMOLED نصب شده در محصولات دیگر است.

طراحی آیپد ایر 2

آیپد ایر 2 یکی از نازک ترین و ظریف ترین نمونه های تبلت موجود در بازار است. ضخامت آن 6.1 میلی متر است و به راحتی میتوانید چندین ساعت متوالی با آن کار کنید. البته باید گفت در بعضی موارد، داشتن چنین ضخامت کمی ممکن است یک نقص برای تبلت باشد، مواردی که البته اپل هنوز به آنها دسترسی نیافته است.

آیپد ایر 2 یک تبلت بسیار شیک و کم وزن است که طراحی منحصر به فردی دارد. از لحاظ وزن و ضخامت، این تبلت شباهت هایی با نمونه ی تولید شده در شرکت سامسونگ با نام گلکسی تب اس 2 دارد. البته برتری مطمئنا با محصول اپل است زیرا خصوصیاتی دارد که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

صفحه ی پشت تبلت از جنس پلاستیک و نوار قاب مانند دور تصویر در نمایشگر، قدری بزرگتر است. اما به هر حال نگه داشتن آن در دست بسیار ساده و راحت است. به دلیل داشتن قاب پلاستیکی، بهتر است کمی بیشتر مراقب صفحه ی تبلت باشید، زیرا به راحتی این صفحه در اثر خط و خش آسیب خواهید دید. بهتر است برای محافظت آن از یک کاور هوشمند استفاده کنید.

نکته ی قابل توجه این که به دلیل ضخامت کم تبلت، امکان تعبیه ی دکمه ی تغییر حالت به سایلنت وجود ندارد که نبودن این دکمه، موجب اعتراض و انتقادهایی به طراحی این محصول از سوی کاربران شده است. اما کارشناسان عقیده دارند که نبود این دکمه، نقص بزرگی نیست و به راحتی میتوانید از طریق منوی control center، این کار را انجام دهید.

دکمه ی پاور تبلت در بالا، دکمه ی تغییر ولوم در سمت چپ و اسپیکر ها نیز در پایین قرار گرفته است تغییراتی همچون آنچه که در آیفون x اعمال شد. تفاوت این اسپیکر ها با مدل های قبلی در این است که به جای دو ردیف حفره، فقط یک ردیف طراحی شده است و بالاخره اینکه حسگر انگشتی مربوط به قفل صفحه نیز در دکمه ی home تعبیه شده است.

در کل تفاوت ظاهری عمده ای میان آیپد ایر 2 و آیپد ایروجود ندارد، به جز در چند مورد جزیی مثل بزرگتر شدن قاب اطراف تصویر در نمایشگر و اضافه شدن رنگ طلایی به آپشن های قبلی نقره ای و خاکستری. محل قرارگیری دوربین ها همانند نمونه های قبلی است. دوربین اصلی در گوشه ی سمت چپ پشت تبلت و دوربین سلفی در جلوی تبلت.

این تبلت با قیمتی حدود 379 یورو در بازار عرضه شده است. به نظر میرسد که چنین طراحی و شکل ظاهری ارزش پرداخت چنین هزینه ای دارد. زیرا علاوه بر طراحی، عملکرد آن نیز که در ادامه توضیح خواهیم داد، قابل قبول بوده و رضایت کاربران را نسبتا جلب کرده است.

اسپیکر آیپد ایر 2

اسپیکر موجود در این تبلت از نوع نمونه های نصب شده بر روی مدل های چند رسانه ای است . ولوم صدای آن قدری نسبت به مدل های قبلی بیشتر است. علاوه بر ولوم صدا، کیفیت آن و تشخیص جزییات صدا نیز در این نوع اسپیکر بهتر است. البته کیفیت استریو در آن ضعیف است و دلیل آن هم، نزدیک بودن بیش از حد اسپیکر هاست. کیفیت صدا در کنار کیفیت نمایشگر، این تبلت را به وسیله ای مناسب برای برای تماشای فیلم تبدیل کرده است.

اسپیکر آیپد ایر 2

حسگر انگشتی یا Touch ID آیپد ایر 2

همان طور که پیش از این گفته شد، ipad Air 2 شباهت بسیاری با مدل قبلی یعنی ipad Air دارد. اما به هر حال هر محصول جدیدی دارای پیشرفت هایی نیز هست. یکی از تفاوت های عمده ی این آیپد، حسگر انگشتی آن است که در دکمه ی home قرار دارد. عملکرد این حسگر شبیه به گوشی های هوشمند آیفون است. برای باز کردن قفل صفحه کافی است تا انگشت خود را روی این حسگر قرار داده و سپس با چرخش انگشت، سیستم، آن را تشخیص داده و قفل صفحه باز میشود.

از این حسگر میتوانید جهت پرداخت هزینه ی مربوط به خرید برنامه از اپ استور نیز استفاده کنید. علاوه بر این میتوانید آن را طوری برنامه ریزی کنید که شخص دیگری نیز جز شما از طریق اثر انگشت به تبلت دسترسی داشته باشد.

نرم افزار و سخت افزار آیپد ایر 2

اگر پیش از این از محصولات دیگر اپل استفاده کرده باشید، پس مطمئنا با نرم افزار نصب شده بر روی آیپد ایر 2 آشنایی دارید. پس از ساخت و طراحی ios 8.1، اپل برای اولین بار آن را بر روی این تبلت نصب کرد. از جمله قابلیت های این نرم افزار ، ارتباط با Apple Maps، استفاده از Siri و نسخه ی جدید News app است. اگر تمایل دارید می توانید مراسم رونمایی اپل از نسخه جدید siri را در مجله اینترنتی ماه بخوانید.

بسیاری از خصوصیات و ویژگی های اصلی ios 8.1 شبیه به دیگر نسخه های طراحی شده است. ولی از جمله تفاوت های آن میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • در این نرم افزار قادر خواهید بود تا بدون خارج شدن از برنامه ی در حال اجرا، پس از دریافت پیام از طریق اعلان ظاهر شده در بالای گوشی، آن را خوانده و پاسخ دهید.
  • برای تغییر حالت عادی گوشی به سایلنت، کافیست از طریق دکمه ی home به منوی مربوط به control center رفته و تنظیمات را انجام دهید.

 در این مدل تبلت، از پردازشگر A8X استفاده شده است. در مقایسه با محصولاتی مثل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس و دیگر تلفن های هوشمند موجود، این پردازشگر 40 درصد سریع تر عمل میکند. البته اپل در زمان ارائه ی محصولات قبلی قول داده بود تا عملکرد پردازشگر را در نمونه های بعدی ارتقا بخشد. با این حال سرعت بالای نمایشگر و گرافیک بالای آن که در بعضی موارد حتی از گوشی آیفون 6 پلاس نیز بهتر عمل میکند و به اندازه ی کافی موجب جلب رضایت مشتریان و کاربران حرفه ای شده است.

عملکرد باتری آیپد ایر 2

طراحان اپل تلاش کرده اند تا علاوه بر تمامی امکاناتی که در این مدل تبلت قرار داده اند و یا با بهبود عملکرد برخی قسمت های آن، عمر بازدهی باتری را نیز اصلاح کنند. باتری این تبلت قابلیت تماشای 10 ساعت فیلم و یا جستوجو در اینترنت را دارد. در تست های مختلفی که در زمینه ی سنجش بازدهی باتری انجام گرفت، مشخص شد که بیشترین میزان مصرف شارژ باتری مربوط به صفحه نمایش است که در هر بار شارژ کامل، 21 درصد از ذخیره ی شارژ به آن اختصاص دارد. این در حالی است که در مدل هایی مثل آیپد مینی 2 مصرف نمایشگر، فقط 16 درصد است.

عملکرد باتری آیپد ایر 2

البته این میزان مصرف چیز عجیبی نیست در حالی که شما یک فیلم 80 دقیقه ای را با شفافیت کامل تماشا میکنید. نباید این نکته را فراموش کرد که در بعضی موارد، حتی بدون استفاده از تبلت و بدون روشن کردن نمایشگر نیز ممکن است 2-1 درصد از شارژ باتری کاسته شود و این کاملا طبیعی است.

ذخیره ی شارژ باتری در زمان انجام بازی، مسئله ای کاملا متفاوت است. همان طور که میدانید، شارژ باتری در زمان انجام بازی بسیار زودتر از موارد دیگر کم میشود. با 100 درصد شارژ کامل،پ میتوانید تا 3 ساعت با این تبلت بازی کنید. این باتری 7340 میلی آمپری ظرفیت کمتری نسبت به تبلت های قبلی اپل دارد.

دوربین آیپد ایر 2

درصد کمی از مردم از تبلت برای عکاسی و فیلم برداری استفاده میکنند، اما با این حال برخی از کاربران که به صورت تخصصی در رابطه با شغلشان از امکانات تبلت بهره میبرند، انتظار دارند تا دوربینی با کیفیت در اختیار داشته باشند. اپل از پیشنهاد این افراد استقبال کرده و حداقل در زمینه ی رزولوشن، دست به ارتقای دوربین این مدل تبلت زده است، اگر چه کیفیت و فلش این دوربین قابل مقایسه با فلش های True Tone استفاده شده در مدل هایی مثل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نیست.

دقت دوربین اصلی در آیپد ایر 2 به میزان 8 مگا پیکسل است و لنز آن از نوع f/2.4 و اندازه ی پیکسل ها، 1.12 میکرون است. علی رغم اینکه عکس های گرفته شده با این دوربین، جزییات بیشتری را در بر میگیرد و البته حجم زیادی دارد، اما تفاوت عمده ای در کیفیت عکس ها نسبت به مدل های قبلی وجود ندارد. همانند نمونه های قبل در هنگام تابش نور مناسب، شفافیت و کیفیت عکس خوب و در صورت نبودن نور کافی، عکس ها تیره ومبهم است.

دوربین آیپد ایر 2

نرم افزار دوربین این تبلت، یکی از خصوصیاتی است که در آیپد ایر وجود ندارد.با استفاده از این نرم افزار قابلیت نمایش آهسته ی تصاویر با کیفیت 120 فریم بر ثانیه فراهم شده است. طبق گفته کارشناس مجله اینترنتی ماه دوربین جلو نیز با همان کیفیت و رزولوشن طراحی شده و عکس های گرفته شده با آن اگر چه جزییات زیادی را شامل میشود، اما فاقد نور کافی است.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)