هواوی نوا 2 پلاس

سال گذشته، محصول جدید شرکت چینی با عنوان هواوی نوا 2 پلاس از طرف شرکت معرفی وبا قیمت 399 یورو به بازار عرضه شد. در آخرین روزهای سال 2017 ، برای عقب نماندن از قافله ی عرضه ی محصولات الکترونیک هواوی با کمی تغییر در مدل نوا 2 و مجهز کردن آن به دوربین دوگانه، نوا 2 پلاس را روانه بازار کرد.

طراحی هواوی نوا 2 پلاس

هواوی نوا 2 یک گوشی هوشمند برای یک زندگی هوشمند است. وزن کم، بدنه ی مقاوم و طراحی بی نظیر. در دنیای امروز صنعت تلفن های همراه، داشتن صفحه نمایش بزرگ، یک مزیت برای برندهای مختلف به حساب می آید. در واقع شرکت های معروف، در پی طراحی گوشی هایی هستند که صفحه نمایش بزرگتری دارد. اندازه ی کلی صفحه ی گوشی 5.5 اینچ و از نوع LED و تمام HD، دقیقا به اندازه ی آیفون 7. شکل ظاهری نوا 2 پلاس قدری متفاوت از نمونه های دیگر ساخت هواوی است. علامت قرمزی که در بقیه ی مدل ها در کنار دکمه ی پاور قرار داشت، در این مدل حذف شده است. هم چنین نوار فلزی اطراف لنز دوربین و قسمت متالیک لبه های صفحه نمایش نیز در این مدل دیده نمیشود.

طراحی هواوی نوا 2 پلاس

جنس قاب گوشی، شیشه ای و رنگ پشت آن، مات است. این تغییرات جزیی، باعث شباهت هر چه بیشتر این گوشی با نمونه های ساخت شرکت اپل  شده است. البته ظاهر ساده ی این گوشی، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. حذف نوار فلزی اطراف لنز نیز، قدری نمای آن را از دیگر محصولات هوآوی متمایز کرده است. لبه های گوشی شیشه ای است. خوشبختانه، اغلب امکنات استفاده شده در محصولات جدید، در این مدل هم دیده میشود مانند پورت microUSB برای شارژ و حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل صفحه و هم چنین جک 3.5 میلی متری هدفون.

حسگر اثر انگشت نوا 2 پلاس

 حسگر انگشتی این گوشی، برخلاف بسیاری از مدل های دیگر، در قسمت جلوی گوشی قرار دارد. همان طور که میدانید، حسگر های انگشتی در ابتدا در قسمت جلویی گوشی نصب میشدند، اما بعد از مدت ها، به پشت گوشی منتقل شد. از نظر اغلب کاربران، استفاده از این حسگر در پشت گوشی، راحت تر است. اما برخی دیگر معتقدند جای گرفتن این حسگر دقیقا نزدیک به لنز دوربین، باعث میشود که انگشت با لنز دوربین برخورد کرده و موجب کثیف شدن آن شود.

نمایشگر و کیفیت صدا

صفحه نمایش 5.5 اینچی نوآ 2 پلاس، از یک صفحه ی LCD 1920ₓ1080 ساخته شده است. نکته قابل توجهی در مورد صفحه نمایش گوشی وجود ندارد، کیفیت نسبتا خوبی دارد، شفافیت آن مطلوب و به حدی است که در نور زیاد نیز جزییات تصویر به خوبی قابل مشاهده است. کیفیت صدای اسپیکر ها نیز به اندازه ی کیفیت صفحه نمایش، مطلوب است، در همان حدی که از یک گوشی هوشمند انتظار میرود. البته این کیفیت در حد HTC U11 نیست. اما برای انجام کارهای معمول، مناسب است.علاوه بر این، میزان صدا را میتوان بدون از بین رفتن کیفیت آن، بالا برد.

عملکرد Huawei nova 2 plus

پردازشگر این گوشی، ساخت شرکت هوآوی و مدل 659 HISILICON  kirin  است. اگر چه ممکن است از CPU به کار رفته در مدل P 10 plus قدری ضعیف تر باشد، اما به هر حال امکانات خاص خود را دارد.

RAM گوشی 4 گیگابایت است و به راحتی قابلیت پشتیبانی از Android Nougat  را دارد. حافظه ی داخلی گوشی 128 گیگا بایت است، البته قابلیت اتصال micro Sd کارت نیز دارد. در صورتی که نیاز به فضایی بیش از فضای داخلی دارید، میتوان کارت micro SD را به جای سیم کارت دوم، نصب و از آن استفاده کرد.البته باید در نظر داشت که حجم عمده ی این حافظه را، نرم افزار و برنامه های نصب شده  بر روی آن، اشغال کرده است.

این میزان فضا برای ذخیره، برای استفاده ی افرادی طراحی شده که از این گوشی به عنوان یک ابزار کاری استفاده کرده و فایل های صوتی و تصویری زیادی را در آن ذخیره میکنند. باتری گوشی با ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت در صورت داشتن شارژ کامل، برای یک روز پر کار، میتواند نیاز شما را به شارژ برطرف کند. سرعت شارژ این باتری مطلوب است، به این معنی که نیاز به زمان زیادی برای پر کردن شارژ ندارد.

دوربین هواوی نوا 2 پلاس

اگر پیش از این تجربه ی استفاده از مدل p10 را داشته باشید، با نحوه ی کار با دوربین دوگانه ی نوا 2 نیز آشنا خواهید بود. کیفیت این گوشی، به حدی است که بزرگ نمایی کردن تصویر، باعث مبهم بودن جزییات نمیشود. علاوه بر این، برای دادن افکت های مختلف به تصویر، گونه های مختلفی در حافظه ی آن موجود است. فلش این دوربین ، از نوع LED است. برای رسیدن به کیفیت مطلوب، میتوانید به صورت دستی نیز تنظیمات لازم را انجام دهید. برای مثال، با تنظیم گزینه ی عکس حرفه ای، میتوانید میزان حساسیت عکس را بالاتر ببرید. دوربین جلوی نوا 2،  20 مگاپیکسل دقت دارد. البته بالا بودن تعداد پیکسل ها همیشه مناسب نیست، آنهم برای دوربین جلو.

دوربین هواوی نوا 2 پلاس

علاوه بر کیفیت بالای دوربین، امکان محو کردن زمینه ی عکس نیز در آن وجود دارد. اگر چه سطح کیفی این مدل از مدل های p 10 و p 10 plus پایین تر است، اما هنوز هم میتوان آن را به عنوان یک تلفن همراه هوشمند با امکانات به روز به حساب آورد.

از دیگر مزیت های این گوشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از EMUI 5/1
  • ابعاد گوشی 6*74*153 میلی متر
  • سطح گوشی کاملا صاف و بدون دکمه و برجستگی است.
  • وزن گوشی 169 گرم
  • قابلیت استفاده از دو سیم کارت
  • Micro SD تا ظرفیت 256 گیگا بایت را پشتیبانی میکند.
  • فلش دوربین LED است.
  • قابلیت ضبط تصاویر Full HD دارد

از دیگر امکانات ارتباطی آن: بلوتوث، A2DP، aptx، GPS، Glonass و BDS است. امکانات ارسال پیام: SMS، MMS،EMAIL ،PUSH EMAIL  و مرورگر  HTML 5

معایب گوشی هواوی نوا 2 پلاس

  • عدم پشتیبانی از JAVA، FMرادیو
  • امکان جدا شدن باتری وجود ندارد
  • دماسنج و فشار سنج ندارد
  • وزن آن نسبت به گوشی های نسل جدید زیاد است
  • ضد آب و ضد خش نیست
  • قابلیت شارژ بی سیم نیز در آن وجود ندارد.
  • عملکرد wifi در این مدل، بسیار ضعیف است.

رنگ های این محصول: آبی، سبز روشن، طلایی، مشکی، نقره ای و سفید است. اگر مایل به خرید از درگاه مجله اینترنتی ماه هستید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)