هواوی میت 10 لایت

یکی از محصولات اخیر این شرکت است که چندسالیست طرفداران خاص خود را دارد. هواوی میت 10 لایت – Huawei Mate 10 lite از نظر کیفیت و ساختار، یک همراه هوشمند متوسط به شمار می آید که هم اکنون در همه ی نقاط دنیا به جز ایالات متحده آمریکا، به عنوان کامل ترین مدل از مجموعه ی Mate 10 به فروش میرسد.

طراحی هواوی میت 10 لایت – Huawei Mate 10 lite

اولین چیزی که از طراحی و ظاهر گوشی مورد توجه قرار میگیرد، اندازه ی استاندارد و معمولی صفحه ی آن است. در واقع ابعاد آن، یعنی 5/5 اینچ، چیزی شبیه به صفحه ی Oneplus 5  است. در واقع اندازه ی گوشی به قدری نیست که کار کردن با آن با یک دست، مشکل به نظر آید. جنس قاب گوشی از آلومینیوم و محکم و با دوام است. گوشه های آن قدری خمیده است و این خمیدگی شبیه به  iphone 6/7 است. صفحه ی پشت گوشی کاملا صاف و یکدست است. دکمه ی پاور و تغییر میزان صدا در سمت راست گوشی قرار دارد و در پشت گوشی، یک حسگر حساس به اثر انگشت تعبیه شده. سرعت این حسگر بسیار بالاست و فقط با لمس آن، قفل صفحه کلید باز میشود.

طراحی هواوی میت 10 لایت

دقیقا بالای این حسگر، یک سیستم دوربین دوگانه دیده میشود. البته فاصله ی لنز دوربین و حسگر بسیار کم است و ممکن است هنگام باز کردن قفل صفحه از طریق حسگر، لنز دوربین را نیز لمس کنید و این باعث کثیف شدن لنز میشود. کم بودن فاصله ی بین لنز و حسگر، عیب بزرگی به حساب نمی آید، اما به هر حال در بررسی جزییات، مورد توجه قرار میگیرد. سطح دوربین، دقیقا مماس با صفحه پشت گوشی است و هیچ گونه برجستگی ندارد. متاسفانه Huawei Mate 10 lite فاقد قابلیت ضد آب است. پس در استفاده از آن باید دقت داشت.

مشخصات فنی هواوی میت 10 لایت

در قسمت پایی گوشی، یک پورت micro USB برای شارژ، یک جک هدفون و یک ورودی اسپیکر وجود دارد. البته باید گفت که اغلب گوشی های ساخت سال 2018 دارای پورتUSB C هستند، اما گوشی های ارزان قیمتی مثل Mate 10 lite هنوز از پورت microUSB برای شارژ استفاده میکنند.

مشخصات فنی هواوی میت 10 لایت

صفحه 5/9 اینچی این گوشی، یک صفحه ی LCD است که امکان نمایش واقعی رنگ ها در آن وجود ندارد. اما در نوع خود، کیفیت نسبتا خوبی دارد. روشنایی صفحه تا 500 nits قابلیت تنظیم دارد که حتی در نور زیاد مثل فضای بیرون و در مجاورت نور خورشید نیز، شفافیت و کیفیت خود را حفظ میکند. نکته ی قابل توجه این است که اندازه و مشخصات ظاهری Huawei Mate 10 lite دقیقا شبیه به Honor 7 x  است و در برخی موارد تشخیص تفاوت های آنها مشکل است.

عملکرد گوشی هواوی میت 10 لایت

سیستم عامل نصب شده بر روی Mate 10 lite، Android 8 است که البته مدتی است از آن استفاده میشود. پیش از 8، برنامه ی اصلی نصب شده بر روی خود سیستم Android 7 بود که بعدها قابلیت تغییر به نسخه ی جدید یعنی نسخه 8 را پیدا کرد.

اما جای سوال است که چرا از سیستم عامل های جدید و به روزتری در این گوشی استفاده نشده است؟

یکی از تفاوت های عمده ی Mate 10 lite، پشتیبانی از Emotion UI است که در واقع کمک میکند تا قدری سیستم گوشی به روزتر و متفاوت تر از موارد مشابه باشد. از طرفی با وجود همه ی امکاناتی که Emotion UI فراهم کرده است، برنامه های نصب شده و هم چنین قابلیت های این گوشی، بسیار قدیمی است و به نسبت همه ی محصولات تولید شده ی هم زمان، قدری مضحک به نظر میرسد. یکی از کاربردهای Emotiom UI این است که امکان استفاده ی هم زمان از یک برنامه با دو حساب کاربری را فراهم میسازد.

پردازشگر هواوی میت 10 lite

نکته ی قابل توجه در مورد همه ی گوشی های ساخته شده در شرکت Huawei این است که استفاده از برنامه های کاربردی آن، بسیار ساده است و به ندرت اتفاق می افتد که استفاده از برنامه ها با اختلال مواجه شود. محصولات Huawei از پردازشگر ویژه ساخت خود، یعنی ریز تراشه ی 659 krin استفاده میکنند. RAM آن 4 گیگابایت است. این تراشه، یک تراشه ی متوسط از نظر کیفیتی است که عملکرد آن شبیه به 625 SNSPDRAGONE  است.

این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد. از دیگر امکانات آن، پشتیبانی از micro SD کارت است. به این معنی که شما میتوانید یا از دو سیم کارت استفاده کنید یا یک سیم کارت و یک حافظه ی جانبی داشته باشید. حافظه ی داخلی دستگاه 64 گیگ است که البته فضای قابل استفاده برای شما 48 گیگ میباشد. این میزان حافظه، زیاد معمول و مناسب نیست، اما به نسبت قیمتی که گوشی دارد، کافی به نظر می آید. البته نباید قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ی جانبی را نیز فراموش کنیم.

اتصال اینترنت هواوی میت 10 لایت

از آنجایی که این گوشی در ایالات متحده به فروش نمیرسد، پس از US 4G LTE پشتیبانی نمیکند. در عوض سیستم FDD LTE BAND 1/3/7/8/20 را به کار میبرد. برای دسترسی به اینترنت در این گوشی، Google Chrom و Google play store نصب شده است. از دیگر قابلیت های اتصال به اینترنت در Mate 10 lite، GPS،  wifi و Bluetooth است، اما امکان استفاده از NFC وجود ندارد.

دوربین هواوی میت 10 لایت

دوربی اصلی این گوشی، با دقت 16 مگاپیکسل و دوربین جلو 13 مگاپیکسل است. شاید یکی از مزیت های  Mate 10 lite دوربین آن است که امکانات زیادی را برای بالا بردن کیفیت عکس و تغییر تنظیمات آن دارد.

باتری

باتری این گوشی با ظرفیت 3/340 mAh است که نسبت به کارآیی آن مناسب است. با هر بار شارژ کامل باتری، یک روز کامل میتوان از این میزان شارژ استفاده کرد. در واقع به طور متوسط، تا 8 ساعت میتوان از شارژ باتری بهره برد. البته یکی از معایب این باتری، زمان زیاد برای شارژ است. در واقع سرعت شارژ در آن بسیار کم است. 2 ساعت و 37 دقیقه زمان برای شارژ کامل باتری زمان لازم است. متاسفانه امکان شارژ بی سیم نیز در این گوشی وجود ندارد.

قیمت هواوی میت 10 لایت

با توجه به امکانات موجود، قیمت اولیه Huawei Mate 10 lite در اروپا، 335 یورو است، که البته از مدل هایی مثل Moto G 5 یا Moto E4 قدری گران تر است. مجله اینترنتی ماه اعتقاد دارد که این تلفن همراه، یک وسیله ی در حد متوسط است که به نسبت کارآیی های آن، قیمت مناسبی دارد. مهم ترین مزیت آن، دوام بسیار زیاد و داشتن یک دوربین مناسب است که بدون شک این موارد، به همراه برنامه های موجود در آن، نیاز هر فردی معمولی را برطرف میکند.

قیمت هواوی میت 10 لایت

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)