سامسونگ گیر اس 2

اگر شما جزء طرفداران ساعت های هوشمند هستید سامسونگ گیر اس 2 انتخاب مناسبی برای شماست. شرکت سامسونگ از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است و سعی بر آن داشته که نواقص ساعت های هوشمند سابق از جمله ساعت سامسونگ Gear S – گیر اس را در این ساعت به کار نبرد. در نتیجه از سیستم عامل به روز شده تایزن ( Tizen ) و صفحه نمایش لمسی برای این ساعت هوشمند استفاده کرده است. گرچه این سیستم عامل از نظر کارشناسان مجله ماه هنوز هم نواقصی دارد و زیاد پر کاربرد نیست ولی باید جنبه ی مثبت آن را در نظر گرفت.

طراحی سامسونگ گیر اس 2

گیر اس 2 در دو مدل اسپرت و کلاسیک به بازار عرضه شده است. مدل اسپرت دارای یک بند پلاستیکی و اسپرت زیباست، ولی مدل کلاسیک، سنتی تر و با بند چرمی است. این دو مدل دارای ابعاد مختلفی نیز هستند. مدل اسپرت در ابعاد 11.4*49.8*42.3 میلی متر و مدل کلاسیک کمی کوچکتر و در ابعاد 11.4*43.6*39.9 میلی متر و ضخامت در هر دو مدل در حدود 11.3 میلی متر است.

طراحی سامسونگ گیر اس 2

به نظر کارشناسان هر دو مدل اندازه های مناسبی دارند و در رقابت با سایر ساعت های هوشمند جهانی می باشند. اگر شما به دنبال یک ساعت هوشمند با ابعاد مناسب و عملکرد دقیق هستید، سامسونگ گیر اس 2 می تواند انتخاب خوبی باشد. وزن ساعات چیزی در حدود 47 گرم که از جمله سبک ترین ساعت های هوشمند است. بنابراین استفاده طولانی مدت از این ساعت باعث خستگی مچ دست نمی شود. حتی گفته می شود در ساعات اولیه شما چیزی را بر روی دست خود حس نمی کنید.

بدنه گیر اس 2 فلزی با پوششی پلاستکی بهترین نوع قاب برای ساعت های هوشمند محسوب می شود که دوام و مقاومت ساعت را بالا برده است. این ساعت را می توانید در دو رنگ سیاه و سفید سفارش دهید. البته بند نوع کلاسیک آن فقط در رنگ مشکی است که اندازه ی 22 میلی متری آن اجازه ی تعویض بند به کاربر را نمی دهد.

شکل ظاهری گیر اس 2 سامسونگ

در سمت راست سامسونگ گیر اس 2 دو دکمه Home و بازگشت و اسپیکر در سمت چپ قرار دارد که طراحی خوب باعث استفاد راحت و آسان از آن ها شده است. این ساعت هم چنین دارای یک طراحی قفل بسیار امن و قابل اعتمادی است. البته این شرکت قصد در امن تر و شخصی سازی تر کردن قفل های ساعت های هوشمند خود دارد. گر چه این گیر اس 2 از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار است ولی بهترین ساعت هوشمند محسوب نمی شود.

در پشت ساعت شما یک مانیتور ضربان قلب اپتیکال متمرکز و دو مکانیزم برای آزاد کردن بند ها می بینید. همچنین سامسونگ گیر اس 2 درمقابل گرد و غبار و آب مقاوم است. بدون نگرانی می توانید از این ساعت هوشمند در حمام، استخر، باران یا مناطقی با درصد رطوبت بالا استفاده کنید.

شکل ظاهری گیر اس 2 سامسونگ

نکته ی قابل توجه این که مدل اسپورت این ساعت برای استفاده در تمرینات ورزشی بسیار مناسب است. زیرا فضای زیر ساعت عرق نمی کند و خود ساعت نیز داغ نمی شود. علاوه بر طراحی زیبا و خاص صفحه نمایش به صورت گرد، امکان چرخاندن صفحه نمایش برای استفاده از برنامه ها کاربردی نیز وجود دارد. کلام آخر در مورد طراحی این ساعت این است که هر فردی چه زن و چه مرد و با هر نوع تیپ و سلیقه ای می تواند از آن استفاده کند

صفحه نمایش گیر اس 2 سامسونگ

سامسونگ Gear S2 دارای صفحه نمایش تمام لمسی، با قطر 1.2 اینچ است. صفحه نمایش این ساعت از گیر اس 3، هواوی واچ 2 و Moto 360 کوچک تر است. ولی با وجود کوچک تر شدن صفحه نمایش، به دلیل طراحی فوق العاده آن، کوچک تر شدن را احساس نمی کنید.

صفحه نمایش سامسونگ گیر اس 2 با رزولوشن360*360 پیکسلی و تراکم 302 پسکل در هر اینچ در مقایسه با دیگر ساعت های هوشمند بسیار واضح و شفاف است. طراحی صفحه نمایش به صورت گرد و شبیه با ساعت های سنتی آنالوگ است. که بیش از ساعت های اپل و سونی با طراحی مربع و مستطیل مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از پنل AMOLED در این ساعت شفافیت و کیفیت رنگ های نمایشگر را تا حد زیادی بالا برده است. این صفحه نمایش استفاده دستگاه در برابر نور خورشید و در فضای باز را راحت و بدون مشکل کرده است. البته عدم تنظیم دستی روشنایی صفحه، یکی از نواقص آن به شمار می آید. زیرا شما نیم توانید در نور کم و مناطق تاریک روشنایی آن را کم کنید و برای چشم آزار دهنده است.

شکاف قابل توجهی بین صفحه نمایش و لایه بالای شیشه روی صفحه وجود دارد. در ابتدا این فکر به ذهن کاربر خطور می کند که این تاثیر منفی بر زاویه دید، مخصوصا در نور خورشید می گذارد، ولی با کار کردن متوجه می شوید اینطور نیست. روی صفحه نمایش گیر اس 2 گزینه ای کاربردی وجود دارد که در صورت غیر فعال بودن، صفحه نمایش بعد از چند ثانیه خاموش خواهد شد و با تکان دادن مچ دست صفحه نمایش بار دیگر روشن می شود. این حالت در افزایش طول عمر باتری کمک کننده است.

صفحه نمایش گیر اس 2 سامسونگ

سخت افزار گیر اس 2

اما در این ساعت از پردازنده ی Exynos 3450 دو هسته ای استفاده شده است. سرعت و عملکرد این پردازشگر قابل قبول و استفاده از ساعت را راحت و آسان کرده است. تا این جا همه چیز درباره ی این ساعت خوب و قابل قبول بوده است ولی استفاده از سیستم عامل Tizen با رم 1.5گیگابایتی و حافظه ی 4.4 گیگابایت این ساعت را بسیار محدود کرده است.

اپلیکیش ها و ویژگی های ورزشی گیر اس 2

برای مثال سامسونگ گیر اس 2 برنامه هایی مانند Citymapper، Uber، Google Maps را پشتیبانی نمی کند. اگر نگاهی به صفحه ی اصلی بیندازید، اطلاعات و برنامه های مفیدی مانند آب و هوا، شمارش گام و ضربان قلب خود رامی بینید. البته باید گفت که به روز رسانی آن ها کمی طول می کشد ولی برای چنین دستگاهی قابل قبول است. همچنین یک نرم افزار خوب و کاربردی در سامسونگ گیر اس 2 ، نرم افزار Health برای تعیین قد و وزن متناسب با آن است.

شتاب سنج و سنسور شمارش ضربان قلب نیز جز این برنامه است. هم چنین می توانید این برنامه را طوری تنظیم کنید که در صورت نداشتن فعالیت در مدت زمان مشخصی، با یک مورد انگیزیشی به شما هشدار دهد یا در صورتی که شما دارای مشغلی کاری هستید و معمولا نوشیدن آب و یا خوردن غذا را فراموش می کنید، در ساعات مشخصی به شما پیشنهاد نوشیدن آب و یا خوراکی خاصی دهد.

اپلیکیش ها و ویژگی های ورزشی گیر اس 2

این برنامه قادر به شمردن قدم های شما در پیاده روی روزانه، مسافت طی کرده در دوچرخه سواری و یا سوختن کالری در وزرش است. چیزی که امروزه بساری از افراد به دنبال آن هستند. در صورتی که شما دچار بیماری قلبی هستید و می خواهید در ضربان قلب خود مطلع شوید این برنامه می تواند ظربان قلب شما را به خوبی شمارش کند و در اختیارتان قرار دهد.

اجرای برنامه ها در گیر اس 2

در طراحی این گوشی شما با چرخاندن صفحه گرد گوشی می توانید به برنامه های مختلفی از جمله پخش موسیقی و پیام رسان دست یابی پیدا کنید ولی باید توجه داشت برای باز کردن یک برنامه جدید باید به صفحه اصلی رجوع کنید.

صفحه ی اصلی همیشه ساعت را نشان می دهد و شما برای دست یابی به برنامه های خود باید روی آیکون منو را لمس کنید ویا با چرخاندن وارد منو شوید. نکته قابل ذکر این که در حال حاضر این ساعت قادر به پشتیبانی از برنامه ی پرکاربرد و پرطرفدار واتسپ نیست. ولی در پخش موسیقی، ویدئو، پیام رسان بی نقص عمل می کند. از دیگر اتصالات این گوشی می توان به بلوتوث، وای فای و ان اف سی برای اتصال به گوشی هوشمند اشاره کرد.

اسپیکر سامسونگ گیر اس 2

همان طور که در بالا گفته شد اسپیکر در سمت چپ ساعت قرار دارد و می تواند هم به عنوان بلندگو در هنگام پخش موسیقی و ویدئو و هم به عنوان یک میکروفن در ضبط صدا و برنامه تشخیص صدا عمل کند. عملکرد این اسپیکر به نسبت خوب و قابل قبول است. صدای پخش شده از این اسپیکر بدون خش و صدای اضافی است. البته این اسپیکر نیاز به کار بیشتری دارد و می تواند در محصولات بعدی خیلی بهتر عمل کند.

عملکرد و عمر باتری گیر اس 2

بررسی سخت افزار و نرم افزار یک ساعت ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اما از آن جایی که تراشه ی این ساعت از نوع نسل اول Moto 360 است، توجه به عملکرد فنی ساعت اهمیت زیادی خواهد داشت.باتری 250 میلی آمپری سامسونگ گیر اس 2 در مقایسه با دیگر ساعت های ساخت این شرکت و حتی اپل عملکرد بهتر و عمر بیشتری دارد. در صورت شارژ 100 درصد و استفاده مداوم از آن حدود یک روز و نیم نیاز به شارژ مجدد نخواهید داشت.

اگر زمانی که به ساعت نیاز ندارید، آن را خاموش کنید معمولا تا دو روز باتری می تواند نیاز شما را برطرف کند. بد نیست بدانید که شارژ صفر تا صد این ساعت در حدود کمتر از یک ساعت به طول می انجامد. یکی از تفاوت های قابل توجه این ساعت شارژ بی سیم آن است که در دیگر ساعت ها این قابلیت وجود ندارد و شما باید از کابل سیم دار برای شارژ استفاده کنید.

عملکرد و عمر باتری گیر اس 2

در کل استفاده از سیستم عامل Tizen تا حدی خسته کنده است و ضعف این شرکت را در انتخاب سیستم عامل برای ساعت های هوشمند نشان می دهد. با توجه به نقش ساعت هوشمند در زندگی انسان توصیه می شود اگر این شرکت قصد ارتقای محصولات خود در آینده را دارد، از سیستم عامل های بهتر با عملکرد بهتر و سرعت بیشتر بهره ببرد. یکی از بهترین اتفاقات در استفاده از سامسونگ گیر اس 2 از دید مجله اینترنتی ماه این است که، همانند ساعت های هوشمند سابق این شرکت، نیاز به گوشی هم نام خود یعنی Gear 2 نخواهید داشت و با هر گوشی اندورید سامسونگ و حتی آیفون کار می کند. قیمت این ساعت ارزان تر از مدل های قبل و حتی اپل واچ 3 یعنی در حدود 150 دلار می باشد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)