ساعت های هوشمند

با گسترش پیشرفت ها در زمینه ی فناوری، هر روز شاهد ورود محصولات جدیدی به بازار هستیم که گاهی اوقات موجب شگفتی می شوند. ساعت های هوشمند جز این دسته از امکانات بوده که با عرضه ی آن برای اولین بار، تعجب کاربران را در پی داشت. اولین نمونه ی ساعت هوشمند، توسط سامسونگ طراحی و ساخته شد. اگر چه طی سال های اخیر، برند های مختلفی همچون شرکت اپل در پی تولید این محصول بوده اند، اما به نظر می رسد هنوز هم سامسونگ در این عرصه، پیشتاز است. اما اینکه ساعت هوشمند چه طور کار می کند و یا اصلا چه کاربرد هایی دارد، موضوعی است که در این مقاله از مجله ماه قصد بررسی آن را داریم. اگر تمایل به آشنایی با این محصول را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

ساعت های هوشمند و نقش آن ها در زندگی

ساعت هوشمند، یک وسیله ی قابل حمل است که از نظر ظاهری، شبیه به ساعت های معمولی طراحی شده است. در واقع همانند ساعت های مچی، به مچ دست بسته می شوند. این ساعت ها، همانند تلفن های همراه هوشمند دارای نمایشگر لمسی، برنامه های کاربردی و نرم افزار های ورزشی مثل ثبت میزان ضربان قلب و مواردی از این قبیل هستند. پیش از این، تنها کارآیی ساعت ها، نمایش زمان و در برخی موارد تاریخ بود. اما امروزه می توان یک کامپیوتر را با این ساعت ها با خود همراه داشت.

سامسونگ، اپل و سونی از جمله برند های معتبر در تولید ساعت های هوشمند هستند و همواره همه ی تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانند بهترین امکانات و به روز ترین تجهیزات را در این ساعت ها فراهم کنند. از بهترین مدل های سامسونگ می توان به ساعت سامسونگ Gear s یا سامسونگ گیر اس 2 اشاره کرد.

در هنگام خرید یک ساعت هوشمند، باید علاوه بر در نظر داشتن قیمت، نوع کارکردی که شما انتظار دارید را در نظر بگیرید. نکته ی قابل توجه این است که اگر چه این ساعت هوشمند بوده و همانند یک گوشی هوشمند عمل می کند، اما نباید در مورد ارسال و دریافت پیام از طریق برنامه های متعدد، از این ساعت همانند یک گوشی انتظار داشت. در حقیقت، ارسال پیام با ساعت هوشمند، موردی است که باید فقط در موارد ضروری در نظر گرفته شود.

امکانات و قابلیت های ساعت های هوشمند

آنچه که اهمیت دارد، نوع عملکرد و کارآیی های این ساعت هاست. از جمله مهترین مزیت های ساعت های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه ها: کیفیت برنامه ها در ساعت های هوشمند، به اندازه ی نرم افزاری است که در آن نصب می شود. خوشبختانه، هم اپل و هم گوگل از این ساعت ها حمایت کرده و نرم افزار های ویژه ی آن را طراحی کرده اند.

عمر باتری: یکی از اهداف ساعت های هوشمند، راحت تر کردن زندگی و ایجاد رفاه است، پس مطمئنا باتری آن طوری برنامه ریزی شده که نیاز به شارژ در فواصل زمانی بیشتری دارد. پس برای انتخاب یک ساعت باید نمونه هایی را در نظر گرفت که باتری آن ها حداقل تا یک روز کامل نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد. البته مدل هایی نیز در بازار موجود است که تا چند روز قابلیت ذخیره ی شارژ دارد.

ارسال پیام صوتی: یکی از قابلیت های ویژه ی ساعت های هوشمند، امکان پاسخ به پیام متنی از طریق صوت است. به این صورت که شما پیام را به صورت صوتی ادا کرده و سیستم آن را به متن تبدیل و ارسال می کند.

امکانات ورزشی: اگر شما یک ورزشکار هستید، ساعت های هوشمند امکانات متعددی را برای شما فراهم آورده است. از امکان نصب برنامه های مختلف ورزشی گرفته تا دستگاه سنجش ضربان قلب و ثبت رکورد.

امکانات و قابلیت های ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند فوق العاده اند

ساعت های هوشمند در واقع همان نمونه ی تلفن های همراه هوشمند هستند که جهت آسودگی کاربران طراحی شده است. به محض ورود یک مدل جدید از ساعت های هوشمند به بازار، طراحان تلفن های همراه نیز در این فکر هستند تا با اضافه کردن آپشن هایی، امکان برقراری ارتباط میان گوشی و ساعت را فراهم آورند.

شاید یکی از دلایل انتخاب این ساعت های توسط کاربران جوان، آسودگی خیال از دسترسی به امکانات تلفن همراه در هر مکانی است. در واقع گوشی ها با وجود اندازه ای که دارند، در هر مکانی قابل استفاده نیستد. اما ساعت را به آسانی می توان همیشه به همراه داشت و از امکانات آن استفاده کرد.

با توجه به نقش ساعت هوشمند در زندگی انسان و افزایش تقاضا برای آن ها، اغلب شرکت ها در پی آن هستند تا با جریان رو به جلوی تولید این محصولات همراه شده و به تولید انواع محتلف این ساعت ها بپردازند.

قابلیت اتصال تلفن همراه به، موجب محبوبیت بیشتر ساعت های هوشمند شده است. تصور کنید در مکانی هستید که امکان استفاده از تلفن همراه وجود ندارد. در این موارد می توان با بررسی ساعت، اطلاعات لازم را دریافت کرد و اگر تماس یا پیامی دریافت شده باشد، آن را چک نمود.

ساعت های هوشمند فوق العاده اند

تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی با ساعت های هوشمند

دسترسی آسان به اعلان ها: اگر چه توصیه شده که برای ارسال و دریافت پیام زیاد نمی توان بر این ساعت ها تکیه کرد، اما حداقل کارآیی آن اطلاع از پیام هایی است که بعدا می توان از طریق تلفن همراه آن را پاسخ گفت.

هرگز تماس ها را از دست نمی دهید: بسیار پیش آمده که شما در حال رانندگی یا در هر شرایط دیگری، لرزش گوشی را حس نکرده و تماسی ها از دست داده اید. اما ساعت هوشمند کمک می کند که با احساس لرزش در دست، این اتفاق نیفتاده و حتی به راحتی بتوان تماس ها را مدیریت کرد.

تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی: اگر اندازه ی نمایشگر ساعت شما را آزار نمی دهد، یک وسیله ی مناسب برای تماشا فیلم است. با اتصال هدفون و گوشی نیز می توان به راحتی با آن موزیک گوش کرد.

تغییر در ساعت: مطمئنا استفاده از یک ساعت معمولی پس از مدتی شما را خسته کرده و تکراری می شود. اما ساعت های هوشمند با قابلیت تغییر صفحه نمایش و حتی محیط خود ساعت، باعث ایجاد تنوع می شود.

معایب ساعت های هوشمند

اطلاعات نادرست: در بعضی از مدل های ساعت های هوشمند، امکان ثبت و نمایش رکورد های ورزشی و یا برای مثال میزان ضربان قلب وجود دارد. اما بر حسب مدل ساعت و کیفیت آن، درستی این اطلاعات همیشه قابل تایید نیست.

به راحتی قدیمی می شوند: متاسفانه نرم افزر این ساعت ها غیر قابل به روز رسانی است و پس مدت حداقل 2 سال، قدیمی محسوب می شود.

یک وسیله ی تجملی محسوب می شود: حتی اگر ساعت های هوشمند، زندگی را برای شما زیبا تر کنند، باز هم یک وسیله ی ضروری محسوب نمی شوند و نمی توان آن را همانند گوشی همراه یک ضرورت به شمار آورد.

معایب ساعت های هوشمند

نمایشگر کوچک: نمایشگر ساعت های هوشمند معمولا کمتر از 2 اینچ هستند، پس تماشای فیلم یا دیدن هر صفحه ی دیگری در آن کمی مشکل به نظر می رسد، مگر اینکه شما به اندازه ی نمایشگر توجهی نداشته باشید. با وجود معایب فوق باز هم استفاده از ساعت های هوشمند جذاب به نظر می رسد. یکی از مدل های ارزان آن ها که مجله اینترنتی ماه نیز به بررسی آن پرداخته است، هواوی واچ 2 می باشد .

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید