روش های طبیعی افزایش اندروفین

اندورفین ها ، مسکن های طبیعی بدن هستند که در مغز مانند مخدرهایی چون مرفین یا کدئین عمل کرده و به کاهش درد کمک می کنند. این مواد به دلیل اینکه توسط گیرنده های بدن فعال می شوند، هیچگونه اعتیاد یا وابستگی ایجاد نمی کنند. اندورفین ها علاوه بر کاهش درد باعث ایجاد احساس خوشحالی ، ترشح هورمون های جنسی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز می شوند. با فعالیت این مواد، احساس درد کمتر شده و استرس کاهش می یابد. در حالی که تاثیرات اندورفین در بدن هنوز مورد بحث محققان و پزشکان است، اما این مسئله ثابت شده است که بدن بعد از تمرینات طولانی مدت و مداوم شروع به تولید اندورفین می کند. در این مقاله کارشناسان مجله سلامت ماه روش های طبیعی افزایش اندروفین را بیان می کنند.

روش های طبیعی افزایش اندورفین در بدن

اندورفین ماده ای است که در واکنش به محرک هایی چون استرس ، ترس و درد در بدن تولید می شود. این ماده از بخش های مختلفی چون غده هیپوفیز ، نخاع و سایر قسمت های مغز و دستگاه عصبی ترشح شده و به وسیله بخش هایی از بدن برای از بین بردن درد و کنترل عواطف جذب می شود. حداقل بیست نوع مختلف اندورفین وجود دارد. یک نوع آن به نام بتا اندورفین از ماده مورفین نیز قوی تر است.

تولید اندورفین در افراد مختلف، بسیار متفاوت است. بدین معنا که اگر دو ورزشکار که در یک رده ورزش می کنند و هر دو به میزان مشابهی از درد رنج می برند را در نظر بگیریم، لزوما نمی توان گفت که در بدن هر دو به یک میزان اندورفین تولید می شود. استفاده از خوراکی هایی مانند شکلات یا فلفل تند از روش های طبیعی افزایش اندروفین در بدن است. وقتی شکلات می خورید، احساس ناراحتی تا حد زیادی کم می شود و این به دلیل ترشح اندورفین است. یکی از دلایل علاقه افراد به خوردن شکلات در زمان استرس را می توان همین مسئله دانست.

اگر در فعالیت های ورزشی شرکت نمی کنید، باز هم روش های طبیعی افزایش اندروفین در بدن شما وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی و ماساژ درمانی می توانند در تحریک ترشح اندورفین موثر باشند. روابط جنسی و تمرین تمرکز نیز از روش های موثر در تولید اندورفین در مغز است.

غذاهایی که تولید اندورفین در بدن را افزایش می دهند

  • جینسینگ :این گیاه که طرفداران زیادی به ویژه در بین ورزشکاران دارد در تولید اندورفین بسیار موثر است. می توانید مکمل های حاوی این گیاه را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  • یک تکه شکلات : آیا تا به حال توجه کرده اید که خوردن یک تکه شکلات وقتی کمی کسل هستید چگونه باعث بهتر شدن حالتان می شود؟ شکلات های تیره به دلیل داشتن قند کمتر و ترشح اندورفین طرفداران بیشتری دارند. سعی کنید همیشه یک تکه شکلات به همراه داشته باشید، تا در مواقعی که احساس می کنید به انرژی احتیاج دارید از آن استفاده کنید.
  • فلفل های تند : استفاده از فلفل قرمز، فلفل جلاپنو ( نوعی فلفل سبز مکزیکی ) و انواع دیگر فلفل ها روش های طبیعی افزایش اندروفین . وقتی در هنگام شروع درد مقداری فلفل مصرف کنید سریع تر تسکین می یابید. برای اینکه دوباره با درد روبرو نشوید می توانید مقداری فلفل قرمز روی غذای خود بریزید.
  • یک ظرف پاستا با پنیر، بستنی و یا دیگر انواع کربوهیدرات ها می توانند بسیار موثر باشند. افراد، بیشتر در مواقعی که استرس دارند به سراغ این غذاها می روند زیرا این غذاها باعث می شوند حس بهتری پیدا کنند.
  • بو کردن عصاره وانیل : این کار یکی از روش های طبیعی افزایش اندروفین است و موجب تحریک ترشح اندورفین می شود. می توانید آن را به قهوه اضافه کنید یا روی ماست بریزید. توجه داشته باشید که بوی وانیل در تولید اندورفین موثر است نه مزه آن . عسل و گیاه اسطوخودوس نیز خواص مشابهی را دارند و در افزایش تولید اندورفین موثرند.

غذاهایی که تولید اندورفین در بدن را افزایش می دهند

افزایش اندورفین از طریق روابط اجتماعی و خندیدن

دلیلی برای خندیدن پیدا کنید. این یک راه حل همیشگی و از روش های طبیعی افزایش اندروفین در بدن است. خنده استرس را کاهش داده و علاوه بر این فواید جسمی و روحی فراوانی نیز دارد. لبخندی که در آن لب ها بخندند ولی چشم ها نه، فایده ای ندارد. برای اینکه لبخندتان واقعی باشد، به عکسی که به شما حس خوبی می دهد نگاه کنید یا با افرادی که باعث شادی شما می شوند معاشرت کنید. دوست داشتن نیز عاملی موثر در تولید اندورفین می باشد.

احساس خوبی که در زمان دوست داشتن کسی پیدا می کنید به خاطر ترشح اندورفین است. دوست داشتن راهی برای افزایش شادی در زندگی است که می توانید آن را با ایجاد روابط اجتماعی بیشتر به دست آورید. صمیمیت با فردی که به او علاقه مندید وقتی با تماس فیزیکی همراه باشد باعث افزایش ترشح اندورفین می شود. رابطه جنسی بلافاصله احساس شادی در فرد را افزایش می دهد.

ورزش کردن عاملی موثر در افزایش اندورفین

ورزش یکی از روش های طبیعی افزایش اندروفین است که به سرعت اثر می کند. می توانید ورزش هایی از جمله پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری، شنا و ورزش های گروهی مثل فوتبال و بسکتبال را امتحان کنید. شرکت در ورزش های گروهی باعث افزایش انرژی می شود. سعی کنید همزمان با انجام این ورزش ها، آواز بخوانید. انواع رقص ها، زومبا، کیک بوکسینگ، ورزش های رزمی و یوگا می توانند بسیار موثر باشند. اگر به دنبال انجام یک کار جدید و هیجان انگیز هستید، می توانید فعالیت هایی چون شیرجه هوایی، بانجی جامپینگ و ترن هوایی را امتحان کنید.

کارهای ساده ای که تولید اندورفین را افزایش می دهد

  • تجربیات کوچکی مثل بو کردن یک گل رز، تماشای غروب خورشید و حتی در آغوش گرفتن دیگران می توانند میزان ترشح اندورفین را افزایش دهند.
  • به جای اینکه اوقات خود را با ناراحتی سپری کنید، سعی کنید به بقیه محبت کنید، کارهایی انجام دهید که خانواده به شما افتخار کند. سعی کنید لحظاتی را با بقیه سپری کنید و اوقات خوبی را بگذرانید.
  • به یک رستوران گران قیمت رفته و خودتان را به غذاهای جدید مهمان کنید.

کارهای ساده ای که تولید اندورفین را افزایش می دهد

شاید تا به حال در مورد حمله اندورفین مطلبی را شنیده باشید. به یاد داشته باشید که تمام کارهای ذکر شده در رابطه با روش های طبیعی افزایش اندروفین را در حد اعتدال انجام دهید، چرا که در صورت انجام بیش از حد ممکن است حوادث ناگواری اتفاق افتد. توصیه مجله اینترنتی ماه این است که اگر دچار اختلال در تنظیم اندورفین هستید، تلاش بیش از حد در زمینه افزایش اندورفین ممکن است نتیجه عکس دهد و حتی موجب افسردگی و ایجاد نشانه های استرس و اضطراب شدید و خشم شود. اگر احساس می کنید که این مشکلات در شما در حال شکل گیری است، حتما با پزشک مشورت کنید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)