بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

زیبایی و حفظ سلامت و نشاط پوست، یکی از مواردی است که توجه بسیاری از افراد به ویژه زنان را به خود جلب کرده است. صنایع مختلف برای کسب رضایت مشتری، راهکارهای فراوانی را ارائه می دهند که متاسفانه برخی از آنها تنها برای جذب منافع اقتصادی است و هیچ تاثیری بر پوست ندارد و حتی در مواردی موجب بروز آسیب های جدی می شوند. پیر شدن پوست، یکی از مشکلاتی است که تقریبا غیر قابل پیشگیری است، اما با کمک یک سری راهکارها می توان آن را به تاخیر انداخت. به گفته متخصصان، استفاده از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست یعنی روش طبیعی ، بیش از روش های شیمیایی می تواند به  شادابی و لطافت کمک کند. در مجله سلامت ماه ، چند راهکار ساده برای جوان سازی پوست و حفظ طراوت و نشاط آن با کمک روش های خانگی و طبیعی، به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست با طب سنتی

در سال های اخیر، به لطف پیشرفت های زیادی که در زمینه طب سنتی صورت گرفته، روش های متعددی برای مراقبت و حفظ سلامت پوست ارائه شده که اغلب آنها کارساز خواهد بود. با استفاده از این روش ها و با توجه به نوع پوست خود، می توانید از پیر شدن سریع پوست جلوگیری نمایید.

اگر پوست خشکی دارید

خشکی فصول برخی اوقات به ویژه در فصول سرد سال بیش از دیگر ایام، خود را نشان می دهد. قرار گرفتن در معرض باد سرد، نور خورشید و یا حتی عوامل ژنتیکی، می تواند خشکی پوست را افزایش داده و چهره شما را خسته، بی روح و کمی مسن تر نشان دهد. اما خوشبختانه، مرطوب کردن پوست، کار چندان سختی نیست و در عرض چند روز می توان پوست را به حالت اولیه باز گرداند. برای این کار، کافی است مقداری آووکادو، یک قاشق عسل، مقداری کرم و چند قطره آبلیمو را باهم خوب مخلوط کرده و آن را به مدت چند دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

پس از این مدت، پوست را با آب ولرم شسته و با استفاده از مرطوب کننده، قرمزی ایجاد شده بر روی پوست را از بین ببرید. از این ماسک چند مرتبه در هفته می توانید استفاده کنید تا تاثیرش را به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست ، مشاهده کنید.

اگر پوست خشکی دارید

اگر صورت شما جوش دارد

مبارزه با جوش و جای آن، یک کابوس بزرگ است که در اغلب موارد با شکست مواجه می شود. وجود جوش بر روی پوست معمولا به دلیل کمبود رطوبت در پوست اتفاق می افتد. در بسیاری از موارد، داروهای شیمیایی پاسخگوی برطرف کردن آن نیست. اگرچه داروی گیاهی بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست است اما متخصصان توصیه می کنند که در مصرف داروهای گیاهی نیز باید دقت کافی داشت، زیرا ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کرده و وضعیت را بدتر کند.

به منظور شروع مراقبت پوستی ، ابتدا صورت خود را با مقدار آب ولرم و عصاره ریحان تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی یا مواد آرایشی بر روی پوست نباشد. مقداری خمیر مایه، چند قطره آبلیموی تازه و مقداری آب گرم را باهم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. در چند ثانیه اول، ممکن است کمی سوزش در پوست احساس شود که طبیعی است. البته این روش ها، توانایی از بین بردن کامل جوش ها را ندارند. به خصوص زمانی که جوش، منبعی داخلی مثل مشکلات کبدی داشته باشد که در این صورت، چاره ای جز مراجعه به پزشک نیست.

اگر پوست شما دارای چروک است

چین و چروک معمولا در سنین بالاتر در پوست ایجاد می شود. اما در مواردی نیز ممکن است به دلیل عدم مراقبت از پوست ، در سنین جوانی نیز فرد مبتلا به چروک پوستی یا پیری پوست شود. اما به هر حال، بر خلاف جراحی های متعددی که معمولا به جز عوارض جانبی، هیچ نتیجه دیگری نخواهند داشت، بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست بکار بردن طب سنتی است. ابتدا پوست صورت را با یک تکه موز ماساژ داده و سپس با یک چنگال، در پوست شوک ایجاد کنید.

سپس یک قاشق آب پرتقال را با مقداری ماست یونانی مخلوط کرده و به عنوان ماسک، بر روی پوست قرار دهید. بعد از حدود 12 دقیقه می توانید این ماسک را از صورت خود پاک کنید. موز، تولید کلاژن در پوست را تحریک کرده و ماسک استفاده شده نیز دارای ویتامین آ ، ب و سی فراوان است که به بهبود وضعیت پوست کمک می کند.

مراقبت های روزانه برای شادابی پوست

برای انجام هرگونه مراقبت پوستی و استفاده از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست مدرن یا سنتی ، ابتدا باید مشخص کنید که پوست شما از چه نوعی است. پوست معمولا از نظر جنس، یا خشک است یا معمولی و یا چرب. در مواردی نیز پوست ها از نوع حساس بوده و گاها ترکیبی از همه موارد گفته شده است.

قبل از اقدام برای انجام مراقبت برای شادابی پوست ، ابتدا باید آن را از هر گونه آلودگی پاک کرد بدین منظور، آب گرم و صابون بهترین گزینه است. صابون را بر اساس نوع پوست انتخاب کرده و با آب ولرم، پوست را شست و شو دهید. دقت کنید که بر اساس چارچوب اثبات شده بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست ، استفاده مکرر از صابون و یا شست و شوی بی اندازه، دشمن پوست است. در صورتی که متوجه شدید صابون مناسب شست و شو و مراقبت از پوست شما نیست، سریعا آن را عوض کنید.

سپس با استفاده از شیر پاک کن یا الکل، چربی های اضافی روی پوست را با یک پارچه یا دستمال تمیز بگیرید. پس از این مرحله، باید با کمک مواد مخصوص، سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید. این مواد، از یک سری مواد تقریبا زبر و شن مانند تولید شده اند که لایه های روی پوست را ورقه ورقه کرده و سلول های مرده را از پوست پاک می کند. توجه داشته باشید، این ترکیب را فقط 2 تا 3 بار در هفته بیشتر استفاده نکنید. زیرا استفاده زیاد از آن، سلول های سالم را نیز دچار آسیب خواهد کرد.

استفاده از ماسک برای جوان سازی پوست

پس از این مراحل، می توانید از ماسک های مختلف استفاده کنید. در واقع این مراحل را باید قبل از استفاده از هر نوع ماسک، انجام دهید. ماسک عسل و آبلیمو یا خیار از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست هستند. توجه داشته باشید که به جز استعمال خارجی مواد، یک سری راهکارهای دیگر نیز برای حفظ شادابی پوست وجود دارد، مثل نوشیدن آب به اندازه کافی، داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی، عدم مصرف دخانیات و نوشیدن الکل، استفاده از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، قرار گرفتن تحت نظر پزشک و عدم استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد.

استفاده از ماسک برای جوان سازی پوست

به علاوه بهتر است مراقبت از پوست را فقط مختص صورت قرار ندهید زیرا همه قسمت های بدن، نیاز به مراقبت دارند. استفاده از ضد آفتاب، استفاده از کرم های آبرسان و همچنین استفاده از روش های مناسب برای از بین بردن موهای زائد نیز، از توصیه هایی است که کمک می کند تا پوستی جوان و همیشه شاداب  داشته باشید. مرطوب کننده در هر زمانی می تواند موجب شادابی پوست شود. پس از لایه برداری از پوست، با کمک مرطوب کننده، پوست را مرطوب کنید. مرطوب کننده را نیز باید مناسب با جنس پوست تهیه کنید.

مصرف برخی غذاها نیز در کنار موارد ذکر شده در این مقاله از مجله اینترنتی ماه ، می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. غذاهایی مثل فلفل دلمه، توت فرنگی، بروکلی، اسفناج، مغزها، آووکادو، دانه کدو و انبه که همگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، به بازسازی دوباره سلول های پوستی کمک می کنند. معمولا استفاده از میوه ها به صورت خوراکی و یا ماسک، بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به حساب می آید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)