غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند

اگرچه هیچ ماده غذایی جادویی یا رژیم غذایی تضمینی برای درمان یا پیشگیری از ابتلا به سرطان وجود ندارد اما برخی تغییرات در سبک زندگی از جمله یک رژیم غذایی مناسب می تواند در کاهش ابتلا به سرطان یا جلوگیری از پیشرفت آن در بدن نقش مهمی را ایفا کند. اگر هم اکنون در حال مبارزه با بیماری سرطان هستید داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند در بالا بردن توانایی جسمی و حتی تقویت روحیه شما در طول دوره درمان موثر باشد. تحقیقات مجله سلامت ماه نشان می دهد که با مصرف غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و استفاده از غذاهایی که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند می توانید، به حفظ سلامتی خود و نیز بالا بردن توانایی خود در مبارزه با بیماری کمک کنید.

گرچه کنترل عوامل محیطی و ژنتیکی ابتلا به سرطان امکان پذیر نیست اما می توان با مصرف مواد غذایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

معرفی غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند

داشتن رژیم غذایی ضد سرطانی یک استراتژی مهم برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است. به این منظور توصیه می شود روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. همچنین با داشتن وعده های غذایی مناسب به متعادل شدن وزن خود کمک کنید. غذاهایی که از بروز سرطان جلوگیری می کنند باید جزء رژیم غذایی شما باشند. اگرچه انتخاب غذاهایی که با سرطان مبارزه می کنند در فروشگاه های مواد غذایی و نیز در زمان صرف غذا عدم ابتلا به سرطان را تضمین نمی کند اما می تواند در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان بسیار موثر باشند. برای شناخت غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند با کارشناسان مجله سلامت ماه همراه باشید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان و میزان کم چربی و دیگر سموم و نیز کمک به کنترل وزن از مواد غذایی مناسب برای جلویری از ابتلا به سرطان محسوب می شوند. گروه مهمی از سبزیجات که باید آنها را به طور مرتب در لیست خرید مواد غذایی خود داشته باشید سبزیجات به اصطلاح برگ سبز تیره مانند بروکلی، اسفناج و کاهو می باشند. می توانید برای جذب بهتر این سبزیجات آب آنها را گرفته و مصرف کنید. در مورد میوه نیز بهتر است از میوه های تازه به جای آبمیوه ها استفاده نمایید.

خواص زردچوبه در پیشگیری از سرطان

زردچوبه ادویه ای معروف با خواص درمانی و سلامتی بسیار است. خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و حتی ضد سرطانی این ادویه آن را در دسته غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند ، قرار داده است. زردچوبه در بهبود زخم های روده ای که ممکن است سرطانی شوند نقش مهمی دارد. هم چنین تا حد زیادی از رشد بیماری در افراد مبتلا به سرطان روده و دیگر سرطان ها نظیر سرطان مغز، سینه، سرطان ریه و پروستات نیز می کاهد. برای به دست آوردن فواید مطلوب این ماده غذایی روزانه 1 تا 3 قاشق چای خوری از آن را استفاده کنید. می توانید آن را به غذای خود اضافه کنید و یا برای جذب بهتر آن را با فلفل سیاه ترکیب نمایید.

روغن زیتون موثر در کاهش سرطان

روغن زیتون سرشار از خواص مفید برای سلامتی است. مصرف این ماده غذایی تا حد زیادی از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند. افرادی که میزان بالایی از این ماده غذایی را مصرف می کنند در مقایسه با سایر افراد تا حد زیادی از خطر ابتلا به انواع سرطان ها و علائم آن به ویژه سرطان های سینه و دستگاه گوارش در خود می کاهند. این روغن را با روغن های دیگر در رژیم غذایی خود جایگزین کنید تا از فواید سلامتی آن بهره مند شوید. می توانید آن را به عنوان چاشنی سالاد یا سبزیجات پخته شده مصرف یا به سرکه، نمک و ادویه ای که گوشت، ماهی و مرغ را در آن خوابانده اید، اضافه کنید.

پیشگیری از سرطان با مصرف گوشت های ارگانیک

گوشت های گاو یا مرغ که از راه های ارگانیک یعنی بدون دخالت مواد شیمیایی تولید شده اند به علت داشتن مقادیر فراوان ویتامین B12 در دسته غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند قرار دارند. مصرف گوشت های ارگانیک علاوه بر کسب پروتئین های حیوانی باعث فراهم شدن مواد معدنی جهت تمیز شدن کبد و افزایش توانایی بدن برای بیرون راندن سموم از بدن و دستگاه گوارش می شود.

سم زدایی به وسیله منابع غنی سلنیوم، روی و ویتامین های گروه B ، به تصفیه خون، تولید صفرا برای گوارش چربی ها، میزان نگه داشتن هورمون ها به صورت طبیعی و ذخیره مواد معدنی، ویتامین ها و آهن مورد نیاز بدن کمک می کند. گوشت های ارگانیک با داشتن مقادیر فراوان مواد معدنی به مقابله بدن با تاثیرات مکانیزم الکل در بدن و برخی داروها، اختلالات هورمونی، میزان بالای تری گلیسیرید، کمبود پتاسیم، چاقی و عفونت های ویروسی که می توانند پیش زمینه ابتلا به سرطان باشند کمک می کند.

خواص چای سبز در کاهش سرطان

برگ های گیاه چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین هستند که با روش مختلفی از جمله از بین بردن رادیکال های آزاد مانع آسیب دیدن سلول ها می شوند به همین دلیل از غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند ، به شمار می آید. این آنتی اکسیدان ها همچنین باعث کوچک شدن تومور های سرطانی و جلوگیری از رشد آن ها می شوند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف چای از خطر ابتلا به سرطان می کاهد. هم چای سیاه و هم چای سبز حاوی آنتی اکسیدان کاتچین هستند. اما میزان این آنتی اکسیدان در چای سبز بیشتر است. مصرف روزانه یک یا بیش از یک فنجان چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیر و خواص ضد سرطانی آن

سیر دارای خواصی است که از ابتلا به سرطان مقابله می کنند. افرادی که در رژیم غذایی خود از سیر استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطان های اندام های گوارشی قرار دارند. خواص سیر برای بدن مانع از فعالیت عوامل سرطان زا می شود و همچنین از تقسیم سلول های سرطانی جلوگیری می کند. مصرف روزانه 2 تا 5 گرم از این ماده غذایی به بهره مندی از خواص ضد سرطانی آن در فرد کمک می کند. سیر و دیگر سبزیجات مشابه آن مانند پیاز، تره فرنگی و شلغم در گروه غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند ، قرار دارند.

خواص ضد سرطانی تخم کتان

دانه کتان با داشتن مقادیر بالای فیبر و چربی های مفید برای قلب به عنوان یک ماده غذایی مفید برای افزودن به رژیم غذایی ضد سرطانی شما پیشنهاد می شود. این ماده غذایی با کمک به از بین بردن سلول ها و تومورهای سرطانی در بدن همچنین در دسته غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند ، نیز قرار دارد. به توصیه کارشناسان مجله اینترنتی ماه برای بهره مندی از خواص تخم کتان می توانید روزانه میزان یک قاشق سوپ خوری ( 10 گرم ) از آن را روی ماست یا غلاتی که مصرف می کنید ریخته یا آن را به غذاهای پخته دلخواهتان اضافه کنید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
cancerdietرژیمرژیم غذاییسرطان
Comments (1)
Add Comment
  • عطیه

    خیلی از غذاها این روزا خودشون سرطان زا هستن متاسفانه