درمان سرطان با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از انواع چاشنی هایی است که از قدیم مورد توجه اطبا و کارشناسان قرار گرفته و در مورد خواص آن در درمان بیماری ها، بررسی های زیادی صورت گرفته است. سرکه سیب در واقع حاصل تخمیر آب سیب به وسیله مخمر و باکتری های مفید است. ماده اصلی و موثر سرکه سیب ، استیک اسید است که از نظر برخی محققان، برای درمان و پیشگیری از انواع سرطان ، بسیار مناسب است. در اینکه ترکیبات سرکه در از بین بردن پاتوژن ها (باکتری های بیماری زا) بسیار کارآمد بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، شکی نیست. همین امر، یعنی تقویت سیستم ایمنی ، راهی برای پیشگیری از بروز انواع سرطان ها و علائم آن است. در مجله سلامت ماه در مورد خواص درمانی سرکه و تاثیر آن و همچنین درمان سرطان با سرکه سیب ، بیشتر بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

پیشگیری و درمان سرطان با سرکه سیب

در سال های اخیر با توجه به شناختی که در مورد ترکیبات متعدد و خواص درمانی سرکه سیب صورت گرفته، استفاده از این ماده به عنوان یک روش خانگی در درمان انواع بیماری ها، افزایش چشمگیری داشته است. اگر چه نظرات مختلفی در میان مردم وجود دارد که مصرف سرکه سیب می تواند روشی موثر برای درمان سرطان باشد، اما باید گفت که هنوز تحقیقات علمی در مورد درمان سرطان با سرکه سیب ، این مسئله را به اثبات نرسانده است. در ادامه در مورد ریشه این اعتقاد و روند تحقیقاتی در اثبات این قضیه، بیشتر مطالعه می کنیم.

تاریخچه درمان سرطان با سرکه سیب

بحث و بررسی در مورد تاثیر درمان سرطان با سرکه سیب ، برای اولین بار توسط اتو واربورگ، محقق برجسته و برنده جایزه نوبل، انجام پذیرفت. به عقیده واربورگ، سرطان در واقع به دلیل داشتن تغذیه غلط و کمبود یک سری مواد مغذی در بدن ایجاد می شود که معمولا افرادی که دارای رژیم غذایی مناسب و سالم هستند، هرگز دچار این بیماری نخواهند شد. از نظر وی، با توجه به این نظریه، 80 درصد سرطان ها قابل پیشگیری خواهد بود. از طرفی، این محقق سرشناس، معتقد است که افزایش میزان اسید و کاهش مقدار اکسیژن در بدن، یکی از علل دیگر در ابتلا به سرطان های مختلف است. منبع این اعتقاد نیز، بر آن است که سلول های سرطانی در فرآیند رشد، از اسیدهای موجود کمک می گیرند و  حتی در محیط های غیر اسیدی نیز، به تولید آن می پردازند.

این نظریه که محیط اسیدی موجب رشد سلول های سرطانی می شود، در برهه زمانی خاص طرفدارانی پیدا کرد، اما بعدها چندان مورد استقبال قرار نگرفت. طرفداران این نظریه عقیده داشتند که کاهش مقدار اسید در بدن ، می تواند راه حل مناسبی برای درمان سرطان باشد. به همین دلیل، مصرف سرکه سیب ، به دلیل خنثی کردن اثر اسیدی در بدن و تنظیم ph خون، می تواند راهی برای درمان سرطان و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی باشد. اینجاست که خواص درمانی سرکه سیب برای سرطان نمود آشکاری پیدا می کند.

نظریه هایی در مورد خواص درمانی سرکه سیب برای سرطان

از آن جایی که این نظریه چندان مورد استقبال محققان نبود، تحقیقات محدودی نیز در مورد آن صورت گرفت. در سال 1996، تحقیقی توسط گروهی از محققان صورت گرفت که ثابت می کرد رشد سلول های سرطانی در محیط اسیدی ، بسیار بیشتر از محیط های دیگر است. البته این تحقیق، بیشتر بر روی حیوانات نتیجه بخش بود و در مورد انسان ها زیاد نتایج قابل استنادی در پی نداشت.

برخی محققان بر این باورند که تنظیم ph بدن، وظیفه ای است که کلیه ها مسئولیت آن را بر عهده دارند و مصرف غذاها، تاثیر خاصی در این زمینه ندارد. در واقع کلیه ها به طور منظم، میزان ph را چک کرده و در صورت اسیدی یا بازی بودن، ph بدن را تنظیم می کنند. در واقع خوراکی هایی که ما مصرف می کنیم، فقط میتواند ph ادرار را تغییر دهد و تاثیری بر خود ph بدن نخواهد داشت.

از طرفی، برخی دیگر از محققان تایید میکنند که استیک اسید موجود در سرکه سیب ، در از بین بردن تومورهای سرطانی بسیار مفید است. در تحقیقی که در سال 2014 انجام شد، مشخص شد که تومور، در هر حالتی در مواجهه با استیک اسید، نابود شده و از بین می رود. البته این تاثیر کلی است و هنوز روش مشخصی وجود ندارد که بتوان با کمک آن، استیک اسید را مستقیما برای از بین بردن تومور، مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل، هنوز در تاثیر درمان سرطان با سرکه سیب ، شک و تردید هایی وجود دارد.

خواص سرکه سیب

  • دفع مسمومیت : سرکه سیب دارای خواص ضد سمی در بدن است و با خوردن روزانه 1 فنجان از این چاشنی پر طرفدار، می توان کبد را پاکسازی نمود، سموم بدن را دفع کرد، باکتری ها را از بین برد و غدد عامل بیماری کبد چرب را غیر فعال نمود. به علاوه به دلیل داشتن این خواص بی نظیر در درمان چاقی و کاهش وزن نیز بسیار موثر است.
  • سلامت سیستم گوارش : سرکه سیب از بروز رفلاکس معده جلوگیری می کند. ترکیب سرکه سیب با عسل پس از ورود به معده، ترشح اسید معده را تنظیم کرده و در تقویت سیستم گوارشی نیز بسیار موثر است.
  • تنظیم قند خون : به گفته محققان، مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذاهایی مثل برنج بدون سبوس یا نان سفید، تا 31 درصد مقدار تاثیر کربوهیدرات ها یا قند مصرفی را خنثی می کند. استفاده منظم سرکه سیب توسط بیماران مبتلا به قند خون ، علاوه بر از بین بردن میزان حساسیت سلولها به انسولین، می تواند در کاهش سطح قند نیز کمک کننده باشد.
  • کاهش وزن، کاهش کلسترول، کاهش علام مربوط به آلرژی، درمان آسم، درمان سنگ کلیه، بهبود حالت تهوع و کاهش درد ناشی از میگرن، از دیگر خواص سرکه سیب به شمار می آید.

مضرات و عوارض سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان معجزه ای در طبیعت شناخته شده که در درمان بسیاری از بیماری ها و همانطور که در این مقاله گفته شد ” درمان سرطان با سرکه سیب ” ، موثر است. اما باید بدانید که مصرف این ماده، مقدار استانداردی دارد که زیاده روی در آن، مطمئنا اثرات منفی بر سلامت بدن خواهد داشت. از جمله عوارض جانبی مصرف بیش از حد سرکه شامل :

  • مشکلات معده
  • پوسیدگی دندان
  • کاهش پتاسیم در بدن
  • اختلال در اشتها

اگر چه سرکه به دلیل خواص ضد باکتریایی، برای درمان عفونت های معده بسیار موثر است، اما مصرف زیاد آن می تواند موجب فرسایش بافت های داخلی معده شود. از طرفی استیک اسید موجود در سرکه سیب ، به تدریج و در اثر مصرف زیاد، باعث از بین رفتن مینای دندان و لایه های طبیعی روی دندان شده و نهایتا پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهد داشت که این خود موجب بروز انواع بیماری های معده می گردد.

نحوه مصرف سرکه سیب

اگرچه تا اینجا از خواص درمانی سرکه سیب برای سرطان و سایر بیماری ها گفتیم اما در صورتی که روزانه بیش از 1 بار سرکه سیب مصرف کنید، در دراز مدت به تدریج سطح پتاسیم در بدن کاهش یافته و خطر ابتلا به بیماری فشاری خون بالا در فرد افزایش می یابد.

سرکه سیب از جمله موادی است که در روش های کاهش وزن پیشنهاد می شود و در اغلب رژیم های غذایی، استفاده از آن توصیه شده است. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رژیم غذایی، معمولا با کاهش کالری همراه است و سرکه نیز تا حدودی کالری های اضافی را می سوزاند. در صورتی که همزمان با کاهش کالری دریافتی، مقادیر زیادی سرکه سیب مصرف کنید، بدن دچار ضعف شدید می شود. دائما احساس گرسنگی خواهید داشت و برای تامین انرژی مورد نیاز بدن، باید غذا بخورید. پس تاثیر رژیم در این حالت، خنثی خواهد شد. پس اگر که مزایای درمان سرطان با سرکه سیب را در مجله اینترنتی ماه بررسی کردیم باید به سایر زوایای موجود و پنهان آن نیز حتما بپردازیم و در رعایت مصرف آن کمال دقت را به خرج دهیم.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
cancerfruittreatmentدرمانسرطانمیوه
Comments (1)
Add Comment
  • تارا

    اسم سرکه خودش حس سکته ب ادم القا میکنه