حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو

یکی از سخت ترین قسمت ها در روش های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، کاهش چربی بازو و رفع افتادگی آن است. این مسئله به ویژه در زنان و پس از داشتن یک رژیم غذایی با کاهش وزن زیاد، بسیار آزار دهنده است و همواره نیاز به تلاش بسیاری دارد. از نظر پزشکان، روش قطعی و مطمئنی که می تواند در زمانی مشخص، این چربی ها را از بین ببرد، ورزش و فعالیت بدنی است. طبق مطالعات مجله سلامت ماه یک سری تمرینات و حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو است که مستقیما در کاهش چربی این قسمت دخیل است. کارشناسان ما در این مقاله به بررسی این موضوع مهم پرداخته اند.

بهترین حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو

اصولا پس از کاهش وزن زیاد و داشتن رژیم های سخت و تاثیر گذار، افتادگی بازو بسیار شایع است. زیرا چربی ها در این ناحیه دیرتر از بین رفته و حتی کاهش چربی ها نیز موجب شل شدن پوست خواهد شد. معمولا در باشگاه ها، برای برطرف کردن این مشکل، از حرکات خاصی استفاده می کنند که در کاهش چربی این قسمت تاثیر گذار است. در واقع به شکل اختصاصی بر روی حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو ، کار می شود. از جمله تاثیر گذارترین و بهترین این حرکات که معمولا فشار زیادی به فرد وارد نمی کند، می توان به این موارد اشاره کرد:

حرکت ماهیچه سه سر برای رفع افتادگی بازو

منبسط کردن ماهیچه سه سر، از جمله حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو است. یک وزنه یا دمبل را در دست چپ نگه دارید. دست را به شکل صاف بالای سر برده، سپس آرنج را خم کرده و وزنه را به پشت سر برسانید. آرنج را صاف کرده و این کار را تا 10 مرتبه تکرار کنید. سپس همین تعداد را با دست راست امتحان کنید.

اثر ورزش های هوازی بر رفع افتادگی بازو

به طور کلی، ورزش های هوازی یا ایروبیک، ضمن کاهش وزن کلی بدن و تاثیر بر حفظ تناسب اندام، از جمله حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو نیز هستند. 150 دقیقه فعالیت هوازی در هفته، کمک می کند تا به راحتی بتوان این مشکل را برطرف کرد. اسکی، پیاده روی دو، دوچرخه سواری و شنا، همگی جز ورزش های هوازی هستند.

رفع شل شدگی بازو با حرکت دیپ

یک صندلی معمولی را کنار دیوار قرار دهید. سپس پشت به صندلی کرده و کف دست را بر روی لبه صندلی بگذارید، در حالی که پاها و زانوها، صاف و پاشنه پا چسبیده به زمین است. در همین حالت، تلاش کنید تا با باز و بسته کردن آرنج، بالا و پایین رفته و باسن را به زمین نزدیک و دور کنید. در این حالت باید گردن صاف، سر رو به رو و پاها بدون حرکت باشد. حرکت شنای وارونه یکی از موثرترین حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو است.

حرکت پلانک وارونه برای رفع افتادگی بازو

در این حرکت که تمامی ماهیچه های سه سر و باسن درگیر هستند، بدون ایجاد فشار اضافی، قصد داریم تا چربی موجود در بازو را برطرف کنیم، به این شیوه که روی زمین نشسته و پاها را کاملا صاف، دراز کنید. دست ها را دقیقا در کنار بدن و در راستای شانه ها قرار داده، به گونه ای که کف دست روی زمین باشد. سپس با ایجاد فشار بر روی کف دست ها، باسن را به همراه پاها به شکل کالا صاف از زمین بلند کرده و هر چند ثانیه که توان داشتید، نگه دارید. در این حرکت، باید سر و شانه ها در یک امتداد و کاملا صاف قرار گیرد.

سفت کردن بازو ها با حرکت 90 درجه ای با دمبل

معمولا حرکت هایی که با دمبل انجام می شود، بهترین حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو هستند. زیرا عضلات و ماهیچه های بازو را به خوبی درگیر کرده و کمک می کند تا جنبش پذیری چربی ها در این قسمت، افزایش یابد. دو وزنه یا دمبل را در دست گرفته و کمر را به آرامی به سمت جلو خم کنید، به اندازه ای که کمر و پاها، زاویه ای 90 درجه تشکیل دهد. دست را به سمت پایین آورده و سپس به آرامی آن را بالا بیاورید، به شکلی که در امتداد باسن قرار گیرد. پس ازچند ثانیه، دست را به حالت اول بازگردانده و دوباره حرکت را تکرار کنید.

حرکت V شکل ایستاده برای رفع افتادگی ماهیچه بازو

این حرکت، با درگیر کردن شانه ها به کاهش چربی بازو کمک می کند. دو دمبل را در هر دو دست گرفته و کاملا صاف بایستید. پاها به اندازه عرض شانه ها باز و دست ها در ابتدای حرکت در کنار بدن قرار دارد. سپس دست ها را به طرفین کشیده و چند ثانیه نگه دارید. دست ها را به شکلی در طرفین بدن قرار دهید که هر دو در یک امتداد قرار داشته باشند. سپس دوباره به حالت اول برگشته و تا 20 شماره حرکت را تکرار کنید.

درمان افتادگی بازو با حرکت دمبل خوابیده

هر چه میزان فعالیت عضلات و ماهیچه های سه سر بیشتر باشد، حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو ، موثرتر خواهد بود. بر روی تشک دراز کشیده، زانوها را جمع و پاشنه را به باسن نزدیک کنید. دست ها را در دو طرف بدن در یک امتداد، دراز کرده، در حالی که آرنج روی زمین و مچ دست بالا قرار گرفته باشد. سپس آرنج را صاف کرده و دست ها را بالا بیاورید، به گونه ای که مقابل صورت، دو دمبل با هم برخورد داشته باشد. این حرکت را تا هر زمان که فشار به بازو وارد نشود، تکرار کنید.

شنا زدن برای سفت کردن ماهیچه بازو

تقریبا همه افراد با این حرکت آشنایی دارند. این حرکت تاثیر بسیاری بر کاهش چربی های بازو و پیشگیری از افتادگی و شل شدن آن دارد. به سمت صورت روی زمین دراز بکشید. کف دست ها بر روی زمین و نوک انگشتان پا، زمین را لمس کنید. بالا تنه را بالا آورده، به شکلی که آرنج کاملا صاف باشد. در همین حالت، پاها نیز کاملا صاف، جفت و بدون حرکت است. این حرکت را با باز و بسته کردن آرنج تکرار کنید، در واقع بالا تنه را بالا و پایین بیاورید.

طناب زدن

طناب زدن نیز جز ورزش های هوازی است که می تواند با افزایش ضربان قلب، جنبش پذیری چربی را افزایش داده و به سوختن آنها کمک کند. طناب، در حقیقت یکی از محبوب ترین حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو است. اگر چه به جز فعالیت بدنی و ورزش، روش های دیگری نیز از جمله تغذیه ، در تناسب اندام و حفظ زیبایی موثر هستند، اما از نظر متخصصان همکار مجله اینترنتی ماه ، حرکات ورزشی برای رفع افتادگی بازو ، بیش از هر چیز دیگری موثر بوده و در زمان کمتری فرد را به مقصود می رساند. در ادامه به پیشنهاد ما مقاله بهترین رژیم غذایی برای سلامت بدن را مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
exercisehealthسلامتورزش
Comments (4)
Add Comment
  • اسما

    ایا رو بازویی که در اثر رژیم افتاده وچروکیده شده هم تاثیر داره؟

    • سردبیر

      بله در مطلب فوق بیان شد که راهکار برای بازوهایی است که در اثر رژیم و یا لاغری افتادگی پیدا کرده اند.

  • منوچهر

    اگر بعد از مدتی این حرکات رو دیگه انجام ندیم دوباره بازوها دچار افتادگی میشن یا نه؟

    • سردبیر

      طبیعتا انجام مداوم ورزش برای بدن مفید و در صورتی که هدف شما موضعی است، این حرکات می تواند تاثیر دائم نیز داشته باشد.