افزایش وزن سریع در زنان

شاید شما نیز تا کنون به این مسئله توجه کرده باشید که زنان بیش از مردان به تناسب اندام و کنترل  وزن ، توجه نشان داده و مراقبت می کنند. بر اساس یک باور غلط، لاغر بودن به ویژه برای دختران، نشانه وجود یک بیماری است. در حالی که در اکثر قریب به اتفاق موارد، فیزیک بدنی و متابولیسم بدن ، دلیل عمده این لاغری است. حتی برخی اعتقاد دارند که بالا بودن میزان سوخت و ساز بدن در دختران ، موجب لاغری آنهاست. به هر حال، روش های مختلفی برای اضافه کردن وزن در مدت کوتاه وجود دارد تا بتوان اندام متناسبی داشت. مجله سلامت ماه ، لیستی از راهکارهای لازم برای افزایش وزن سریع در زنان در کمترین زمان ممکن، ارائه داده است.

راه های اضافه کردن وزن در مدت کوتاه

اگر وزن شما از حد مطلوب و عادی متناسب با قد و وضعیت جسمانی شما، کمتر است، باید توجه داشته باشید که این حالت نه تنها ظاهر، بلکه سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. دختران دارای وزن بسیار کم، بیش از دیگران در معرض پوکی استخوان، کم خونی و عفونت قرار می گیرند. علاوه بر این، کمبود مواد مغذی در بدن، تعادل هورمون ها به ویژه از نوع جنسی را برهم زده و ممکن است ماهیچه ها نیز نتوانند در عملکرد خود موفق باشند.

افزایش وزن سریع در زنان با تغییرات متابولیکی

در مورد دخترانی که علت لاغری آنها، عملکرد متابولیکی آنهاست، بهتر است از همین راه برای تناسب وزن استفاده کرد. به این صورت که کالری را بیشتر از نیاز بدن ، مصرف کنید. در واقع با توجه به سن و وضعیت جسمانی، میزان کالری مورد نیاز خود در حالت عادی را محاسبه کنید. اگر مایل به اضافه کردن وزن در مدت کوتاه هستید، میزان این کالری را تقریبا دو برابر کنید. برای این کار، هم می توانید از غذاهای پر کالری که حاوی کربوهیدرات ها هستند، استفاده کنید، هم اینکه موادی مثل انواع روغن های سالم را به غذا اضافه کنید. در این حالت، دیگر سرعت سوخت و ساز بدن، مهم نیست. مهم این است که شما کالری اضافی دریافت کرده اید و همین کالری اضافی، وزن شما را بالا می برد.

مصرف فست فود برای اضافه کردن وزن ممنوع

زمانی که بحث از افزایش وزن به میان می آید، اغلب افراد به یاد خوردن سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، نوشابه و یا شیرینی و کیک می افتند. باید دقت داشته باشید که این غذاها و تنقلات، اگرچه کالری زیادی را وارد بدن می کنند، اما منبع تهیه آنها ناسالم بوده و در صورت استفاده مکرر، موجب بروز بیماری های مختلف می شود. این خوراکی ها معمولا از شکر، قند، روغن های با ترانس بالا و افزودنی هایی تهیه می شوند که وزن را به صورت غیر طبیعی و البته ناسالم، بالا می برند.

به منظور افزایش وزن سریع در زنان می توان به جای فست فودها و تنقلات، از غذاهای سالم و طبیعی پر کالری استفاده کرد تا علاوه بر افزایش وزن، مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز تامین کند. مصرف منابع غنی پروتئین، کربوهیدرات، چربی های سالم از جمله بهترین راه کارهاست.

افزایش وزن با برنامه سه و سه

معمولا برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند، برنامه سه و سه پیشنهاد می شود. یعنی سه وعده غذای اصلی و سه میان وعده. غذای اصلی که شامل صبحانه، ناهار و شام است و اشاره کردیم که بهتر است از غذاهای طبیعی با کالری بالا استفاده شود. برای میان وعده ها نیز، انواع میوه ها و مغزها در کنار نوشیدنی های پرکالری ، توصیه می شود.

منابع کالری برای افزایش وزن سریع در زنان

از آن جایی که کمبود وزن در افراد به ویژه زنان و دختران، خطرات بسیاری را به دنبال دارد، پزشکان توصیه هایی در مورد پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مناسب ارائه می دهد. از جمله موادی که برای استفاده در این رژیم ها مفید هستند می توان به مواد غذایی دارای پروتئین اشاره کرد.

شیر منبع غنی قند ، چربی و پروتئین است. به علاوه انواع ویتامین ها و مواد معدنی مثل کلسیم نیز در آن به وفور یافت می شود. محققان معتقدند که به عنوان یکی از غذاهای مناسب قبل از ورزش مصرف یک لیوان شیر پس از انجام تمرینات ورزشی می تواند به عضله سازی و ساختن ماهیچه ها کمک کند. تقریبا در همه انواع رژیم های غذایی چاقی ، مصرف شیر توصیه شده است.

افزایش وزن سریع در زنان از طریق مصرف منابع پروتئین مثل گوشت قرمز و سفید، لبنیات و تخم مرغ، یکی از سریع ترین روش ها است. این مواد علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، حجم بدنی را نیز سریعا افزایش می دهد. اما یک بشقاب برنج، چیزی در حدود 200 کالری دارد. علاوه بر این، منبعی غنی از کربوهیدرات است. یک بشقاب برنج با یک تکه گوشت، برای یک وعده غذایی جهت افزایش وزن، کافی است.

رژیم کربوهیدرات

  • شکر: محصولات غذایی حاوی شکر از جمله نوشیدنی های گاز دار، آبمیوه های صنعتی، بستی، آبنبات و شکلات.
  • دانه های پوست گرفته شده: گندم، برنج و جو، هم چنین غلات به دست آمده از این دانه ها که شامل ماکارونی و نان است.
  • چربی ترانس: روغن های هیدروژنه و روغن های گرفته شده از دانه های غلات
  • غذاهای آماده و نیم آماده: غذاهایی که دارای مواد نگه دارنده هستند مانند کنسور ها و غذا ها با تاریخ انقضای طولانی
  • سبزیجاتی با مقدار زیادی نشاسته مانند سیب زمینی

اضافه کردن وزن با خوردن میان وعده

مغز ها و کره گرفته شده از آنها یکی از بهترین و سالم ترین میان وعده ها برای اضافه کردن وزن در مدت کوتاه هستند. این گروه از مواد غذایی، سرشار از ویتامین ها و کربوهیدرات ها هستند و علاوه بر افزایش وزن، نیاز بدن به مواد معدنی را نیز تامین می کنند. کره گرفته شده از مغزها در صورتی که با روغن های فرآوری شده و شکر مخلوط نشود، بسیار سالم بوده و می توان از آن به عنوان منبع چربی، استفاده کرد.

میزان قند میوه های خشک شده ، بیش از میوه تازه است. البته به شرطی که با شکر یا قند مصنوعی مخلوط نشود. یک فنجان میوه خشک، حدودا 130 کالری دارد. سیب زمینی و نشاسته ؛ مصرف سیب زمینی و هر غذای حاوی نشاسته ، یکی از آسان ترین راه ها برای افزایش وزن سریع در زنان است. حبوبات و بادام، ذرت، سیب زمینی، ماکارونی، نان های صنعتی و کدو از منابع غنی نشاسته هستند که به دلیل داشتن کربوهیدرات، کالری زیادی را وارد بدن می کنند.

خوردن آووکادو برای اضافه کردن وزن در مدت کوتاه

زمانی که فرد قصد افزایش وزن دارد، اولین ماده ای که به ذهن میرسد، روغن و چربی است. در واقع همه ما این چنین تصور می کنیم که چربی برابر است با افزایش وزن. این مطلب تا حدودی صحیح است، اما برای افراد لاغری که قصد اضافه وزن دارند، دلیل موجهی جهت مصرف هر گونه روغن نیست. حتی در مواردی که مانعی برای مصرف چربی وجود ندارد، باید سالم بودن آن را مد نظر قرار داد. آووکادو یکی از آن میوه هایی است که سرشار از چربی بوده، اما چربی موجود در این میوه از نوع سالم و طبیعی است. یک عدد آووکادوی متوسط ، 322 واحد کالری و 29 گرم چربی داد. به علاوه، این میوه استوایی، حاوی ویتامین ها، املاح و مواد مغذی دیگر نیز هست.

یکی دیگر از پر کالری ترین میان وعده ها که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، خواص تغذیه ای بسیاری دارد و در افزایش وزن سریع در زنان موثر می باشد، شکلات تلخ است. تقریبا همه حجم شکلات تلخ ، کالری و کربوهیدرات است. 100 گرم شکلات تلخ، 600 واحد کالری و املاحی مثل منیزیم و فیبر دارد.

خواص شکلات برای مغز

ماده اولیه تهیه شکلات، در واقع تئوبرومین دریافت شده از درخت کاکائو است. یک تکه شکلات تلخ 70 درصد، در واقع حاوی 70 درصد کاکائو خالص و 30 درصد شکر است. از جمله خواص شکلات برای مغز و تاثیرات آن بر سلامت شامل موارد زیر می باشد:

  • آنتی اکسیدان
  • ضد تنش
  • جلوگیری از لخته شدن خون
  • جلوگیری از ورم عروق و رگ ها
  • محافظت از سلول های عصبی
  • کاهش میزان حساسیت سلول ها به انسولین
  • افزایش جریان خون در مغز
  • ایجاد نظم و ترتیب در ژن هایی که مسئول کنترل وزن هستند.
  • جلوگیری از رشد سلول های سرطانی

پنیر و غلات ، کالری روزانه را تامین می کند

پنیر دارای پروتئین بالا، چربی مناسب و حاوی کالری زیاد است. مصرف پنیر در کنار دیگر غلات کامل در وعده صبحانه، کالری مورد نیاز برای شروع یک روز را تامین می کند. البته باید توجه داشت که نمک موجود در پنیر ، موجب بروز مشکلات جانبی دیگر نشود.

به طور کلی و بر اساس آنچه در بخش سلامت مجله اینترنتی ماه ارائه شد، راهکار اصلی برای افزایش وزن سریع در زنان ، مصرف کالری بیشتر است. البته آنچه که برخی زنان فراموش می کنند این است که باید در کنار تغذیه، ورزش را نیز در برنامه روزانه قرار داد. زیرا گاها اضافه کردن وزن در مدت کوتاه ، حجم بدنی را بیشتر می کند، اما تناسب اندام را بر هم می زند. پس چاق شدن با تنبلی کاملا متفاوت است.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
dietرژیمرژیم غذایی
Comments (1)
Add Comment
  • Nazila

    با سلام آیا طب سنتی در افزایش وزن در مدت زمان کوتاه جواب می دهد ؟