Porsche Mission E 2020

تحقیقات مجله اینترنتی ماه نشان می دهد که تولید Porsche Mission e 2020  از بیش از یک سال پیش آغاز شده است. اما این برند آلمانی پیش از این نمونه ی اولیه خودرو را در دست ساخت داشت. طبق گزارشات سالانه ی شرکت، تصاویری از ظاهر و جزئیات مربوط به مراحل پیش تولید این خودرو ارائه شده است.

ویژگی های Porsche Mission E

Porsche  ماموریتی دارد و آن ماموریت این است که تا خودرویی الکتریکی با ظاهر بهتر و پیشرفته تر نسبت به رقبای خود، به ویژه Tesla ، روانه ی بازار کند. برای اولین بار در تاریخ 86 ساله ی صنعت خودروسازی آلمان ، خودرویی الکترونیکی با نام Porsche Mission E  ساخته خواهد شد.

در سال 2015 و در جریان نمایشگاه Frank Furt MOTOR ، Porsche  اعلام کرد که در حدود دوسال آینده ، نسل جدیدی از خودروهای خود را رونمایی خواهد کرد.  با توجه به عکس های منتشر شده از طراحی این خودرو ، به نظر می رسد که این بار Porsche  با خودرویی با قیمت بالاتر و کیفیت و امکانات منحصر بع فرد ، قدم به بازارهای جهانی خواهد گذاشت. Porsche Taycan  ، اولین خودروی تمام الکترونیک در خط تولید خودرو سازی آلمان خواهد بود و قدم های خوبی را در تولید اسپرت بر خواهد داشت.

تولید پورشه میشن e

زمانی که برای اولین بار در سال 2015 در مورد ساخت این مدل ، اطلاعاتی به دست آمد، مشخص شد که بیشترین تمرکز طراحان و سازندگان بر ظاهر ساده، طراحی مدرن و تغییر شکل مواردی مثل چراغ های جلو و پنجره ها بود. البته همیشه نمی توان بر طراحی های اولیه تکیه داشت، زیرا مطمئناً در جریان تولید، تغییراتی متعددی به ویژگی ها صورت خواهد گرفت.

نام گذاری پورشه میشن e

اگرچه در مراحل اولیه طراحی ، خودرو با نام Porsche Mission E  شناخته شده بود، اما اکنون تمایل شرکت بیشتر براین است تا آن را با نام Taycan  عرضه کند. Taycan  به معنی اسب سر زنده و جوان است و هم ردیف نام محصولات دیگر Porsche  مثل Macan  یا Cayenne  قرار می گیرد.

پورشه تایکان کجا ساخته می شود؟

Taycan ، در شرکت Porsche  واقع در شهر اشتودگارت آلمان ساخته می شود. حدود 1400 نفر کارگر آلمانی در مراحل ساخت این خودرو ، دخیل هستند. بخشی از این 1400 نفر، متخصصان و مهندسان  IT  ، طراحان و کارشناسان صنعت خودروسازی هستند. عمده ی طراحی و ساخت قسمت هایی موتوری خودرو در مرکز Weissach  انجام میدهد که Porsche  در قبال این کار  مبلغ 825 میلیون دلار به مرکز پرداخت کرده  است.

شکل ظاهری پورشه میشن e

هنوز زیاد در مورد این که مدل جدید Porsche  چه شکل ظاهری خواهد داشت، مطمئن نیستیم، اما متخصصان مجله اینترنتی ماه ما با توجه به خصوصیات گفته شده در مورد طراحی اولیه خودرو و هم چنین طبق عکس های منتشر شده از پیش تولید آن، شکل ظاهری آن را به طور تقریبی طراحی کرده اند.

نمای جلویی خودرو تا حدود زیادی بر اساس تعاریف اولیه ساخته شده است، یعنی تقریباٌ چیزی شبیه Panamera. طراحی چرخ های جلو ، شامل یک چراغ LED چهار گوش است با قابلیت تغییر نور عمودی در قسمت های مختلف. این نوع طراحی ، در اغلب خودروهای Porsche  از جمله مدل Cayenna SUV  دیده شده است.  طراحی دیگر قسمت های خودرو از جمله نمای عقب خودرو تا حد زیادی شبیه به طراحی اولیه است. دقیقا همان چیزی که از یک خودرو با کابین لوکس انتظار می رود.

زیر کاپوت خودرو چه می گذرد؟

با توجه به این که Taycan  اولین مدل EV  ساخت شرکت  Porsche است ، همه ی جزئیات آن با طرح ارائه شده در نمایشگاه FRANK Furt 2015 مطابقت دارد. این خودرو 600 اسب بخار قدرت دارد و این قابلیت را دارد تا مدت کمتر از 3 ثانیه شتاب خود را به 60 مایل بر ساعت برساند. مجموع این عملکردها، از Taycan ، خودرویی پر قدرت ساخته، مخصوصا در تست های چندگانه ای که در Nurburgring  بر روی آن انجام شده است نتیجه ی خوبی را نشان داده است. یک شارژ فوق سریع 800 ولتی ، باتری این خودرو را در مدت 15 دقیقه ، به 80 درصد می رساند. هم چنین طبق گفته ی سازندگان ، یک سیستم شارژی بی سیم هم ساخته شده که چند ماه پس از عرضه ی مدل Taycan  روانه بازار خواهد شد.

ویژگی های پورشه تایکان

به طور خلاصه، ویژگی های این خودرو را متوان اینگونه فهرست کرد:

  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
  • قدرت: 440 کیلو وات
  • ولتاژ سیستم: 800 وات
  • زمان شارژ: 80 درصد در 15 دقیقه
  • نوع خودرو: اسپرت
  • چراغ های جلو: LED ماتریکس
  • ارتفاع خودرو: 1 متر و 30 سانت
  • ظرفیت: 4 نفر
  • طراحی پشت: دقیقا شبیه طراحی اکثر پورشه ها
  • مانیتور خودرو: OLED
  • طراحی داشبورد: همه قسمت ها دایره ای یا هلال
  • نوع موتور: PSM
  • فلزات سازنده: کربن، آلومینیوم، استیل.
  • اندازه چرخ ها: چرخ های عقب خودرو با قطر 22 اینچ و چرخ های جلو با قطر21 اینچ
  • شارژ باتری: کاملا اتوماتیک

قیمت پورشه میشن  e (تایکان)

بیش از آغاز مراحل ساخت ، Porsche اعلام کرد که این خودرو تقریباٌ در حدود قیمت  Panamera  خواهد بود. یعنی مبلغی در حدود 85 میلیون دلار. در واقع قیمت Taycan  چیزی بین قیمت Panamera  و مدل 911 عرضه خواهد شد و به نظر می رسد با Tesla  مدل S  با قیمت 695000 دلار در رقابت باشد. اما به هر حال خودرویی با این قیمت، از نظر اقتصادی، با صرفه است. یک وسیله ی تمام الکترونیک با طراحی خارجی منحصر به فرد و کابین فوق العاده مدرن که در نوع خود بی همتاست. دیگر جزئیات مثل صندلی های راحت و استاندارد، تجهیزات تمام دیجیتال و امکانات لوکس همگی طبق طراحی اولیه آماده می شود.

زمان ورود پورشه میشن تایکان به بازار

این طور گفته شده است که   Porsche ،  خودرو جدید خود را در سال 2019 یا احتمالا 2020 به بازار عرضه خواهد کرد . به نظر می رسد که نمایشگاه  Frank Furt moto 2019  مکان خوبی برای رو نمایی از این خودرو جدید باشد، اما رویداد هایی دیگر مثل Geneva که در ماه مارس 2020 برگزار می شود با نمایشگاه  Los Angeles  هم در سال 2020 ، فرصت خوبی برایPorsche  جهت عرضه ی مدل جدید است.

شعار شرکت Porsche

فردا هنوز محقق نشده، اما رویاهای ما امروز شکل گرفته. پس از همین امروز برای شروع کار، آغاز میکنیم. زیرا فردا همان تلاش امروز ماست. اگر فردا را در ذهن مجسم کنیم، نیمی از راه طی شده. با مجله اینترنتی ماه همراه باشید تا آخرین و بهترین اخبار مربوط به خودرو را کسب کنید.

[rs_post_grid cats=”38″ show_author=”no” post_per_page=”4″]
porscheپورشه
Comments (3)
Add Comment
  • شیما

    اطلاعات فوق العاده ای بود

    • سردبیر

      ممنون، نظر لطف شماست.

  • hoda

    فوق العاده اس