لکسوس ای اس 2019

لکسوس امسال از نسل هفتم خودرو های خود با نام لکسوس ای اس 2019 رونمایی کرد. طبق تحقیقات مجله ماه این خودرو با طراحی جدید، موتور مجهز و بروز، سیستم اطلاعاتی عالی و مدلی متفاوت از F sport به بازار آمد. لکسوس ES 2019، خودرویی گران و فوق لوکس است که از میان تمامی برند های موجود، یکی از محبوب ترین مدل های چهار درب، شناخته شده و هم اکنون در 90 کشور دنیا به فروش می رسد.

طراحی بدنه لکسوس ای اس 2019

لکسوس در طراحی مدل ES 2019 خود، برای طراحی نمای بیرونی خودرو از یک طرح چهار درب استفاده کرده که ظاهر خودرو را شیک تر و هیجان انگیزتر کرده است. این نوع طراحی را در واقع می توان اوج سلیقه و دقت در ساخت یک خودروی گران با ظاهری اسپورت دانست.

شرح خصوصیات ظاهری را از نمای جلوی خودرو آغاز می کنیم؛ طراحی پنجره با مدل spindle (دوکی شکل) که در نگاه اول، نظر ببینده را جلب میکند. این نوع طراحی پنجره، بارها در مدل های قبلی لکسوس دیده شده، اما اینبار تغییراتی در جزئیات مثل ستون عمودی از نظر شفافیت رنگ ایجاد شده است.

چراغ های جلوی خودرو دارای لبه های تیز و کشیده به همراه سنسور تشخیص نور در روز و پروژکتورهای تکی ازنوع LED است. نمای بیرونی خودرو، ظاهری کوپه مانند دارد که البته جزئیات بیشتری از طراحی اسپورت به آن اضافه شده و البته نمای درونی بسیار زیبا و منحصر به فرد است. یه طور کلی از نمای بیرون، هم کاپوت خودرو، هم سقف آن و هم صندلی سرنشینان، قدری پایین به نظر می رسد.

تکمیل کننده ی این طراحی زیبا، رینگ 17 اینچی آلومینیومی با 5 پره و نوار تیره رنگ نقره ای است. طراحی عقب خودرو با شکلی مستطیلی و چراغ های افقی LED، کاملاٌ قابل تشخیص است. در انتها نیز لبه ی پایین سرعقب، با لایه ای صیقلی، به خودرو ظاهری فانتزی تر داده است.

طراحی منحصر به فرد، عامل موفقیت لکسوس ES 2019

  • مدل اسپورت
  • طراحی منحصر به فرد چراغ های جلو به شکل تیز و زاویه دار
  • پایین بودن سطح کاپوت و سقف
  • چراغ های عقب LED
  • در 12 رنگ
  • پنجره ی جلو با طراحی spindle
  • پروژکتور جلویی DRL ،LED یا دید در روز
  • رینگ استاندارد 17 اینچی
  • ابعاد بزرگ تر از مدل های قبلی لکسوس
  • طول خودرو: 195.9 اینچ
  • عرض: 73.4 اینچ
  • ارتفاع: 56.9 اینچ

طراحی داخلی لکسوس ای اس مدل 2019

طراحی داخلی این خودرو، همه چیز را برای لذت و راحتی هرچه بیشتر مسافران فراهم میکند. در این مدل طراحی، از نمونه ی LC Coup، استفاده شده است. مبنای این نوع طراحی، ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان به ویژه در عقب خودرو است. لکسوس در مدل ای اس 2019 بیش از مدل های دیگر به ایجاد فضای بزرگتر، توجه داشته است. حتی با وجود ارتفاع کم و پایین بودن سقف خودرو، باز هم فضای عقب خودرو برای سرنشینان بسیار راحت است.

صندلی های جلو لکسوس ای اس 2019 ، قابلیت چرخش در 10 جهت مختلف را دارند و البته دارای سیستم تهویه و حرارتی نیز هستند. در این مدل طراحی، در قسمت هایی از نوارها، چوبی برای تزئین استفاده شده است. به همین منظور مشتریان گزینه های مختلفی برای سفارش طراحی خودرو خواهند داشت که این گزینه ها شامل: 3 نوع رنگ متفاوت داخلی، 4 نوع طراحی، 3 نوع مدل چوبی، نوارهای تزئینی و 3 نوع روکش صندلی و این ها همه باعث می شود تا لکسوس ES 2019 از خودرو های لوکس و بروز دنیا بشمار بیاید.

سدان لکسوس ای اس 2019 در تقابل با مدل اسپورت آن

اگر نمونه طراحی شده F sport را انتخاب می کنید، پس باید بدانید که تم اصلی رنگ در این نوع طراحی، قرمز است و برای تزئینات داخلی، از نوار آلومینیومی رنگ استفاده شده است. نمایشگر خودرو از نوع LCD، است و البته نمایشگر مربوط به سرعت و اطلاعات فنی نیز، تمام دیجیتال می باشد. اندازه ی نمایشگر در نمونه ی سدان، 7 اینچی و در نوع F sport، 8 اینچی است. علاوه بر این در قسمت کنار صندلی راننده (حد فاصل 2 صندلی جلو) صفحه ای لمسی برای کنترل و کار با نمایشگر جلویی وجود دارد.

سیستم صوتی خودرو شامل 10 اسپیکر از نوع پیشرفته و به روز است. این مدل، مجهز به سیستم wifi مرکزی است که به شما این امکان را می دهد تا حتی در مسیر حرکت نیز، به راحتی از اینترنت پر سرعت استفاده کنید. لکسوس ES 2019 اولین مدل از خودروهای این شرکت است که برنامه ی Apple CarPlay و Amazaon Alexa را از ابتدا، در خود نصب دارد.

موتور فوق حرفه ای در لکسوس ES 2019

به گفته طراحان و تیم مهندسی سازنده، هدف اصلی از ساخت لکسوس ای اس، ارائه ی مدلی زیبا، راحت و در عین حال، با عملکرد عالی است. پیشرانه یا موتور خودرو با ظرفیت 5/2 لیتری و 6 سیلندری، قدرت موتور 300 اسب بخار و گیربکس آن از نوع اتوماتیک 8 سرعته است.

سیستم چندگانه موتور خودرو، نسل چهارم مدل های شارژ خودکار است که با سرعت فوق العاده ای سوخت را منتقل کرده، عملکرد را بهبود بخشیده و کم ترین میزان هدر رفت سوخت را دارد. ظرفیت 2.5 لیتری موتور، یک فناوری جدید و منحصر به فرد است که لکسوس ای اس را به یکی از بهترین نمونه های پیشگام برای ساخت مدل های جدید، با کمترین میزان مصرف تبدیل کرده است.

تجهیزات ایمنی به کار رفته در جدید ترین مدل لکسوس 2019

لکسوس ES 2019 مجهز به یک سیستم ایمنی جدید 200+ است که بر گرفته از پیشرفته ترین فناوری LS است. این سیستم شامل: سیستم کنترل راداری DRCC، سیستم هشدار تصادف، سیستم محافظ پیاده و دوچرخه سوار و البته سیستم تمرکز خودکار در مواقع اضطراری. علاوه براین؛ سیستم کنترل گردش، هشدار انحراف از مسیر نیز در این خودرو نصب شده است که کارآیی فوق العاده حرفه ای را در امنیت، به این خودرو بخشیده است.

سیستم محافظ دوچرخه سوار یک فناوری جدید مخصوص مدل 2019 لکسوس است که حتی در شب و تاریکی نیز به خوبی عمل می کند. از دیگر فناوری های به کار رفته در لکسوس ای اس 2019 ، سیستم ریموت تاچ است، همان طور که بیش از این اشاره شد، این سیستم برای تسلط بهتر بر نمایشگر کنسول تعبیه شده است.

مشخصات فنی در طراحی بی نظیر لکسوس 2019

افزایش فضای داخلی لکسوس ES 2019 ، تنظیم صندلی های جلو در 10 جهت مختلف، سیستم تهویه و گرمایش اختیاری، آپشن های مختلف در طراحی، نمایشگر 12، 8 یا 7 اینچی، آپشن نمایشگر سرنشینان عقب، آپشن 17 اسپیکری، سیستم حسگر انگشتی امنیتی به کنار، اما پیشرانه فوق العاده سدان با موتور جلو FWD با 302 اسب بخارو حجم 3.5 لیتری در کنار گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک، و مدل اسپرت 2.5 لیتری با 215 اسب بخار CVT و پلت فرم جدید، حالت های رانندگی دوگانه، بالا ترین سرعت 131 مایل برساعت یک خودروی اسپرت رویایی را برای طرافدارانش مهیا نموده است. در رابطه با وزن این خودروی لوکس و زیبا باید گفت که وزن 6493 پوندی مربوط به قسمت جلو خودرو و پشت خودرو 3961 پوند وزن را وارد میکند.

نتیجه گیری در مورد لکسوس ای اس 2019

برای انتخاب رنگ خودرو، 12 گزینه مختلف وجود دارد که برخی از آن ها رنگ های اختصاصی است و به سفارش مشتری عرضه می شود. لکسوس ای اس نسبت به دیگر مدل های تولید شده در این شرکت، بزرگ تر است. در واقع 2.6 اینچ به عرض، 1.8 اینچ به طول، 1.2 اینچ به رینگ و 1.5 اینچ به صندوق عقب، اضافه شده است. این یعنی لکسوس ای سی حتی از بی ام دبلیوسری 5 نیز بزرگ تر است.

مجله اینترنتی ماه برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال یک مدل هیجان انگیز و منحصر به فرد هستند، لکسوس ای اس 2019 را توصیه می کند چون با توجه به توانایی هایی که این خودرو دارد به ویژه قابلیت جدید آن که از مدل F sport در طراحی این خودرو لکسوس ES 2019 استفاده شده است، قطعا می تواند جوابگوی نیاز شما به یک ماشین لوکس و اسپورت باشد. همان طور که قبلا نیز در مبحث بررسی خودروی mazda6 2.5t 2018 گفته شد، ما در این مجله به هدف بررسی بهترین و همگام ترین ها با تکنولوژی روز می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

[rs_post_grid cats=”38″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
Comments (1)
Add Comment
  • زهرا

    عالی بود لذت بردم از طراحی این خوردو