تاثیر یوگا بر زیبایی

پیش از این در موارد متعددی، در مورد فواید ورزش یوگا از نظر علم و تاثیرات آن بر حفظ سلامت عمومی بدن در مجله سلامت ماه مطالبی ارائه شده است. در واقع تقریبا همه افراد در مورد اثرات مثبت یوگا بر سلامت روحی و جسمی، اطلاعاتی در اختیار دارند. اما شاید شنیدن این مطلب برای شما نیز جالب توجه باشد که تمرینات یوگا و پیروی از اصول آن، حتی می تواند بر حفظ زیبایی و سلامت پوست نیز تاثیر گذار باشد. از عمده ترین علل بروز انواع مشکلات پوستی، اختلالات عصبی، استرس و فشار روانی است که تمرینات یوگا به راحتی این مسئله را برطرف می نماید. اگر شما نیز نسبت به چگونگی عملکرد و تاثیر یوگا بر سلامت و زیبایی چهره کنجکاو هستید، در ادامه مقاله تاثیر یوگا بر زیبایی را دنبال کنید.

تاثیر یوگا بر زیبایی و تناسب اندام

پوست اولین بخش از بدن است که معمولا در مواجه با دیگران، برخی از ویژگی های ظاهری فرد را معرفی می کند. در واقع پوست، نشان دهنده بخش عمده ای از زیبایی چهره هر فرد است. اما متاسفانه، اولین عضوی است که تحت تاثیر رژیم غذایی نامناسب و فشار عصبی قرار می گیرد. هر گونه تغییر در حالات روانی فرد و یا کمبود در مواد مغذی بدن، سریعا در پوست قابل تشخیص است. اگرچه مواد آرایشی تاثیر به سزایی در برطرف کردن اختلالات پوستی دارند، اما در هر حال، زیبایی طبیعی همان چیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند.

یکی از موثرترین روش های جهت رسیدن به این زیبایی طبیعی و جوانسازی و شادابی پوست ، تمرین و تکرار نرمش های یوگاست. این نرمش ها و اصول، کمک می کند تا با ایجاد تعادل روانی و فیزیکی، سلامت پوست تامین شود. البته قبل از پرداختن به تاثیر یوگا بر زیبایی ، باید عامل اصلی بروز اختلال پوستی را نیز شناسایی کرد.

فواید یوگا برای سلامت پوست

قطعا با انجام تمرین های متعدد یوگا و رعایت اصول ذکر شده در دستورات آن، متوجه ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت پوست خواهید شد. از جمله موارد تاثیر یوگا بر زیبایی می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • شفافیت و درخشندگی بیشتر پوست: زمانی که خون رسانی و فرآیند گردش خون در بدن با اختلال مواجه شود، قطعا مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد که یکی از آنها، اختلالات پوستی است. افرادی که پوست کدر و چروکیده ای دارند، معمولا با ضعف سیستم گردش خون مواجه هستند. انجام برخی تمرینات یوگا، منجر به تقویت سیستم گردش خون و افزایش سرعت خون در بخش های مختلف شده و به تدریج با اکسیژن رسانی بهتر، شفافیت پوست نیز افزایش خواهد یافت.
  • درمان سلول های پوستی آسیب دیده با یوگا: برخی از تمرینات یوگا، با تنفس عمیق و مکرر همراه است. به گفته محققان، زمانی که تنفس عمیق باشد، اکسیژن رسانی به سلول ها، بهتر صورت می گیرد. در نتیجه شرط اولیه بازسازی سلول های آسیب دیده، یعنی وجود خون اکسیژن دار، فراهم شده و جراحت ها در کمترین زمان ممکن از بین می روند.
  • کاهش چربی های اضافی: از موارد تاثیر یوگا بر زیبایی ، حفظ تناسب اندام و کاهش وزن است. یوگا و تمرینات مرتبط با آن، شمار ضربان قلب را افزایش داده و جنبش پذیری چربی ها را بیشتر می کند. در صورتی که تمرینات یوگا جز ورزش صبحگاهی شما باشد، تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

ورزش یوگا برای افزایش انرژی

تاثیر یوگا بر افزایش فعالیت سیستم گردش خون موجب می شود تا سموم موجود در بدن، در کمترین زمان ممکن، دفع شده و رسیدن اکسیژن کافی به سلول ها به تدریج انرژی فرد را افزایش می دهد. در نتیجه از یک فرد خمود و بی حوصله با چشم های پف کرده و پوست پر از چین و چروک، یک انسان پر انرژی با پوستی شفاف و درخشان و جوان می سازد.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن با یوگا

در مورد تاثیر یوگا بر زیبایی باید گفت یوگا، باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و از این طریق به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک خواهد کرد. زمانی که سیستم ایمنی قدرت مبارزه با انواع باکتری ها و میکروب ها را داشته باشد، امکان ایجاد جوش و تجمع عفونت در منافذ باز پوست، فراهم نیست و کلاژن سازی با همان روند طبیعی ادامه دارد.

برخی از تمرینات یوگا برای زیبایی و سلامت پوست

یکی از خصوصیات مثبت ورزش هایی مثل یوگا، امکان انجام تمرینات آنها در منزل است. در واقع حرکات مربوط به این ورزش، چندان پیچیده نیست، اما در عین حال تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد.

حرکت اول ( Uttanasana )

بر روی یک سطح صاف ایستاده در حالی که پاها جفت و بر روی زمین است. کمر را تا حد ممکن به سمت پایین خم کنید به گونه ای که صورتتان رو به زمین باشد. در این حالت، باسن باید بلندترین نقطه بدن قرار گیرد. کف دست ها را به زمین زده و چند ثانیه در همین حالت، بدن را نگه دارید. در مورد تاثیر یوگا بر زیبایی با این حرکت باید گفت، این حرکت خون رسانی به پوست صورت را افزایش داده و با از بین بردن رادیکال های آزاد، به جوان سازی پوست کمک می کند.

حرکت دوم ( Ustrasana )

بر روی یک سطح صاف بنشینید، به گونه ای که زانوها روزی زمین قرار گرفته و پاها به اندازه عرض شانه باز است. سپس بدن را به سمت پشت خم کنید و با دست، پاشنه پا را از پشت بگیرید. در این حالت، شکم به سمت جلو و سر بالاست. این حالت را چند دقیقه نگه داشته و رها کنید. این حرکت، با کشش عضلات قفسه سینه، اکسیژن رسانی را تسهیل کرده و استرس را از بدن دور می کند و از این طریق به سلامت پوست کمک خواهد کرد.

حرکت سوم ( Salamba Sarvangasana )

بر روی یک سطح صاف دراز بکشید. پاها را کاملا صاف و جفت کرده و دست ها کنار بدن روی زمین قرار دهید. سپس به آرامی پاها و باسن را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بکشید. با دست، کمر را نگه دارید در حالی که آرنج روی زمین است. این حالت را چند دقیقه نگه داشته و سپس رها کنید. این حرکت، سلول های پوستی را درگیر فرآیند گردش خون سریع کرده و سموم و عفونت موجود در پوست را از بین می برد.

البته تمرینات متعدد دیگری نیز برای این کار وجود دارد که بسته به نوع مشکل پوستی در افراد، متفاوت است. در ابتدای مبحث تاثیر یوگا بر زیبایی ، عنوان کردیم که هر مشکل پوستی، علت خاصی دارد. برای مثال، گاهی اختلال در سیستم گوارشی، موجب بروز مشکلات پوستی می شود. پس در این حالت باید تمرینات یوگا جهت تقویت سیستم گوارش را جست و جو و انجام داد.

تاثیر یوگا بر زیبایی به قدری قابل اهمیت است که به بخشی از توصیه های اغلب پزشکان در برطرف کردن مشکلات پوستی تبدیل شده است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط مجله اینترنتی ماه ، در مواردی که یوگا تمریناتی برای آرام سازی ذهن و روان ارائه می دهد، قطعا بخش عمده ای از سلامت پوست و زیبایی آن با همین تمرینات تامین می شود.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
beautyhealthskinپوستزیباییسلامت
Comments (0)
Add Comment