جاذبه های گردشگری گرجستان

طبق بررسی کارشناس مجله ماه؛ از نظر جغرافیایی، جاذبه های گردشگری گرجستان در منطقه اوراسیا و حد فاصل میان آسیا و اروپا قرار دارد. بسیاری از مردم گرجستان آن را ایوان اروپا می نامند. این ادعا تا حدودی صحیح است. بهترین قسمت هر ساختمان، مرتفع ترین جای آن است و قطعا گرجستان به دلیل زیبایی های طبیعی و مصنوعی متعدد، به حق به عنوان بهترین جای اروپا یعنی ایوان آن شناخته شده است.

سفر به جاذبه های گردشگری گرجستان

سفر به گرجستان یعنی سفر به منطقه انسانیت و مهربانی. منطقه ای آمیخته از هر دو فرهنگ اروپایی و آسیایی که هرگز شما را از مسافرت پشیمان نمیکند. قطعا پس از سفر به این کشور در پاسخ به پرسش دیگران در مورد بهترین مکان برای گردش و مسافرت، شما از گرجستان نام خواهید برد.

مکان های زیبا و بکر گردشگری گرجستان

تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان، یکی از بهترین مکان های تفریحی گرجستان محسوب می شود. این شهر در کنار رودخانه ی Mtkvari و در میان تپه ها و کوه های اطراف واقع شده است. از قرن 5 تفلیس به عنوان پایتخت شناخته شد و معماری های موجود دراین شهر، نشان از قدمت تاریخی آن دارد. یکی از بخش های زیبای این شهر که آن را به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل کرده است، خیابان های شگفت انگیز به ویژه در قسمت های قدیمی تر است.

ضمن قدم زدن در خیابان های این شهر، با ساختمان های فوق مدرن و بازسازی شده مواجه خواهید شد. اما در عین حال معماری هایی عجیب نیز در برخی ساختمان ها به کار رفته که در نوع خود بکر و زیباست. اگر به قصد پیاده روی از هتل خارج شدید، حتما به یاد داشته باشید تا سری به قلعه ی NAREKALA  زده و از چشم انداز بی نظیر شهر لذت ببرید.

مکته گرجستان

این شهر پایتخت مذهبی و یکی از مهمترین شهرهای کشور گرجستان است. قبل از انتخاب تفلیس به عنوان پایتخت، این شهر مذهبی پایتخت بود. این شهر همچنین جزء قدیمی ترین مناطق کشور است و نشانه هایی از حضور انسان در حدود 4000 سال پیش در اینجا  کشف شده است. شهر Mtskheta جایگاه 3 کلیسای مهم و بزرگ است.Svetitskhoveli،Jvari و Samtavro Monastery.

نینای مقدس، در این شهر زندگی میکرد. او به عنوان یک زن مقدس و پاک دامن شناخته شده و معروف بود. او شخصی است که مسیحیت را در این کشور گسترش داد و آن را در سال 330 میلادی به عنوان مذهب رسمی معرفی کرد. نکته مهم و قابل توجه این است که اگر قصد ورود به این کلیساها را دارید، باید به فکر یک لباس مناسب باشید. پوشیدن تی شرت و کلاه برای مردان در این کلیسا مجاز نیست. زنان نیز باید موهای خود را با یک مقنعه ی بزرگ بپوشانند.

شهر واردزیا گرجستان

یکی از شهرهای شمالی کشور با صومعه های تماشایی و منحصر به فرد. این شهر، بیشتر شبیه صحنه های فیلم ارباب حلقه هاست. با این تفاوت که شهر راهبان است، نه شهر آدم کوتوله ها. صومعه های زیر زمینی متعلق به قرن 12 است، یعنی آن زمان که شاهTAMAV  به عنوان اولین حاکم زن در تاریخ گرجستان، حکومت میکرد. این مکان سال ها ناشناخته بود تا اینکه در اثر یک زمین لرزه و خراب شدن دیواره های اطراف، کشف شد.

شهر Uplistsikhe گرجستان

اوپلیستسیخه در شرق گرجستان و در فاصله ی 100 کیلومتری از تفلیس قرار دارد. این شهر معروف به ارباب قلعه هاست و بیش از 3000 سال قدمت دارد. در حدود 1000 سال قبل از میلاد کشف شد و تا قرن 13 بعد از میلاد، به طور پیوسته منطقه مسکونی بوده است. طبق گفته برخی منابع، این شهر حدود 20000 سکنه داشته است. شهر قلعه ها حدود 400000 متر مربع وسعت دارد و قبلا دارای داروخانه، نانوایی، سالن آمفی تئاتر و حتی زندان بوده است. همه ی این ساختمان ها به وسیله تونل به هم وصل است.

در بلندترین قسمت شهر کلیسایی واقع شده که در قرن 9 ساخته شده است. این ساختمان رنگی با کنده کاری های خاکستری و بسیار هوشمندانه و ظریف، مزین شده است.

Katskhi Pillar گرجستان

مکان های بکر گرجستان فقط در کوهستان و زیر زمین نیست. بلکه در ارتفاع نیز هست. برای مثال،katskhi pillar  که حدودا 40 متر ارتفاع دارد و از یک تکه سنگ یکپارچه تشکیل شده است و به ستون زندگی معروف است.

در حدود قرن 4، این صخره مکانی برای انزوای Stylist، گروهی مذهبی بود که دارای عقاید خاصی بودند و اعتقاد داشتند که با نشستن در ارتفاع به خدا نزدیکتر میشوند. اینکه آنها چه طور از این صخره بالا میرفتند و در آنجا یک کلیسا هم ساختند، هنوز رازی کشف نشده است. در سال 1945، اولین گروه محققان توانستند از این صخره بالا روند. شگفت انگیز اینکه یک راهب به مدت 20 سال در بالاترین قسمت این ستون زندگی میکرده است!

Chiatura گرجستان

شهری میان دره های پرشیب و گلوگاههای عمیق. این شهر در اواخر دهه ی 1800 میلادی به عنوان معدن مستعمره شد. در سال 1954 دولت استالیت، سیستمی از خودروهای کابلی را راه اندازی کرد تا کارگران معدن سریع تر به محل کار خود برسند. همه قسمت های شهر با این خودروهای کابلی به معدن مرتبط می شد. زمانی این شهر به شهر خودروهای کابلی معروف بود.

اغلب این خودروها کهنه و از رده خارج بودند اما هنور هم برخی از آنها در سیستم حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار میگیرد.بی شک تجربه ی یک گردش با این کابین های پرنده، هیجان انگیز خواهد بود. Chiatura شهری عجیب و طلسم شده است که هنوز هم وجود ارواح امپراطوریSvoeit  در آن احساس میشود.

باتومی گرجستان

 Batumiشهری جدید در سواحل دریای سیاه. دومین شهر بزرگ این کشور است و صادقانه باید گفت حضور در این شهر، حس حضور در گرجستان را ندارد. از یک سمت صدای ناقوس کلیساها و از سوی دیگر صوت اذان از مساجد برای فراخواندن مردم به نماز به گوش میرسد. معماری این شهر ترکیبی از سبک اروپایی و آسیایی است و طراحی اغلب برج ها و مجسمه ها براساس افسانه های قدیمی است. این نقوش و طراحی ها در شب، در زمان روشنایی ساختمان ها واضح تر است. Batumi شهری فریبنده است که بیشتر برای جذب گردشگران و قماربازانی طراحی شده که تمام شب را در کازینوها به سر میبرند.

به زودی در مجله اینترنتی ماه منتظر مقالات بیشتر در مورد این کشور زیبا و شهرهای جاذب آن خواهید خواند.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”4″]
georgia
Comments (1)
Add Comment
  • MARYAM

    بسیار زیبا و عالی